maandag 11 juni 2012

Het is wèl een tasje, maar...

... géén "je-weet-wel"-tasje... althans nóg niet, hahaha. Een aantal maanden geleden plopte er een ideetje in mij op... Dat ideetje bleef lang hangen, dus meestal is dat dan wel een leuk ideetje. Ik nam toen maar eens een snoekduik in mijn lapjeskast. Allemaal stofjes met blauw en wit in verschillende prints en tintjes, want het hoeft niet allemaal dezelfde kleur te zijn, als ik dat probeer moet ik van één merk kopen en anders ben ik twee jaar zoet met verzamelen. Plus ik wilde juist printjes die niet zo standaard bij elkaar gebruikt worden. Ik vond weldra aardig wat stofjes die perfect bij dat ideetje pastte, dus het ideetje promoveerde tot een goed ideetje...



Ik zocht ook nog wat fournituren erbij... en hoe is het mogelijk álles had ik in huis... misschien niet genoeg stikgaren, maar starten kan ik... toen kwam de volgende stap...








... op zoek naar een modelletje wat ik zoek... Mja... dat vlot al wat minder vlot... eigenlijk vlot dat hélemaal niet vlot... Ik moet zelf maar een patroon tekenen... Nou dat wordt binnenkort opmeten geblazen...

MIMA... meet mij is effe op?! (Mima smokkelt namelijk niet als ik een paar kilo ben aangekomen, hahaha).

Tot die tijd wachten de stofjes, batisten voering, lockgaren, sierbandje, elastiek en garen geduldig in een tasje... In de kast bij de lapjes... zo voor het grijpen, maar het kan niet ingepikt worden voor iets anders, hahaha.








... het wachten is met name tot er een strálende broek Katinka klaar is... Vandaag al een heel eind opgeschoten, af en toe een beetje improviseren, want mijn locker voor rolzoompjes was niet hier (pfff was weer goed wakker vandaag!).

13 opmerkingen:

  1. En nu hopen dat het geen jeweetweltasje wordt...

    (Nee hoor, ik kijk uit naar het resultaat ;))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooh spannend! Ik had eerst het idee dat je weer een mooi dekentje ging maken met die mooie printjes maar dat zal het niet zijn denk ik.. Ben benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ooh spannend! Ik had eerst het idee dat je weer een mooi dekentje ging maken met die mooie printjes maar dat zal het niet zijn denk ik.. Ben benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ben erg nieuwsgierig wat voor een tas je gaat maken. De stofjes vind ik erg leuk zo van wat ik kan zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben benieuwd wat voor een tasje het word. De stofjes die ik zo zie zien er goed uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou vooruit, dit telt niet als `tasje' ;-) Maar hoe zit het met de knoopjes? Of komt de ontknoping pas aan het eind van de maand? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja hoor es.... nu wil ik ook wel weten wat dat wordt hè.... haha !
    Laura heeft overigens een keuze gemaakt voor haar Heleentje.... het moet in blauw worden zo ongeveer wat jij laat zien dus !!
    Ik wilde 'm in 1 stof maar denk dat dat toch wat saai wordt. Nu stofjes zoeken dus... heb jij blauw? Ik ga neuzen in je shop.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ooh prachtig, ik heb hier ook een stapeltje blauw/wit ligen, dat moet ook nog wat worden!
    Ben benieuwd wat jij gaat bedenken voor deze stofjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. mmmmmmmmmmmm blauw witte stofjes genoeg, nu ben ik beniuwd wat je gaat maken. mijn stapeltje ligt eral, maar dat zal niet zelf getekend worden door mij... dus ik ben benieuwd en heeeeeeel erg nieuwsgierig. succes! fijne dag. groetjes Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ben benieuwd wat het gaat worden dat zakje, zolang je het maar niet uit het oog verliest is het goed.
    Liefs Zohra

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik dacht dat je nog genoeg andere projecten had liggen? Knoopjes voor op een jurk bv.... Of een rok (meerdere zelfs), of iets voor Kirsten (ben even kwijt wat ook alweer). Maar je begint nu dus vrolijk met nog iets nieuws... Vergeet je je oude lijst niet?
    Groeten, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee hoor, hahaha, eerst de oude lijst. Ik kwam dit tegen toen ik op zoek was naar een voeringstofje... Tsja... als ik een tasje vind, duik ik er gelijk in of het "oud" is of zoals dit, een verzameltas voor een nieuw project.

      Gelukkig is het een nieuw project, die ik pas aanraak als dat verrekte lijstje is weggewerkt!

      Groetjes, Collie

      Verwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (11) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (170) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (2) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (73) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (1) museum (1) muts (4) naaien (2) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (77) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (26) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (4) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonnetje (3) zwemdiploma (3)