vrijdag 22 juni 2012

Ik heb ècht wel achter de naaimachine gezeten...


Het lijkt soms, dat ik een héle tijd niet achter de naaimachine zit en daardoor niet veel laat zien op mijn blog, maar zoals bij de Katinka van Farbenmix... alleen met een broek op de kiek is niet zo'n strak plan... Dus... heb ik op de korte versie van de broek Katinka een bloesje gemaakt, wel her en der wat veranderd, want ik had een piepklein lapje. De hoeveelheid stof was meer voor een topje hooguit tuniektopje. Maar op de broek leek mij een Kyoko van Modkid wel leuk, dus toch maar wurmen met het stofje.

Het patroon heb ik wel moeten vergroten, want deze gaat tot 7 jaar (er is wel een grotere versie, maar die had ik even niet in de buurt). De mouwen stukken minder wijd gemaakt, vind ik namelijk niet handig i.v.m. school. De rok is uit één deel en ook weer véél minder wijd en een stukje korter, want mijn lapje was ieniemienie. De ceintuur is ook een stuk smaller dan het origineel, weer doordat het lapje klein was, maar ik vind het qua verhouding eigenlijk wel juist mooi. Ik heb de zoom afgewerkt met een grijs-wit ruitjesbandje en de striklinten van de ceintuur zijn van hetzelfde ruitjesband.


Zoals je ziet zijn bij Bridget bij beide foto's haar ogen dicht... Ze kon ze gewoonweg niet openhouden. Zo fel was de zon op het water... zoals je ziet héél fel en dan was de zon nog wel achter haar... Wel jammer, want de foto is qua silhouet héél mooi.


Hahaha, effe gek doen tussen de foto's door. Op de donkerblauwe broek had ik ook nog niets. Maar ik had genoeg stof voor een bloesje (en nog meer, maar dat komt er aan!). Ik kon niet zo gauw een patroontje vinden dat ik leuk vond op de broek. Als ik een leuk patroontje vond was dat een bloesje tot maat 122 of 128... Tja... En in de grotere maten vond ik weer geen bloesje... Zucht, dus toch maar even een modelletje zelf getekend. Ik wilde namelijk een simpel bloesje, dat ze zo over haar hoofd heen kon trekken, lekker makkelijk met gym.


De mouwtjes vind ik ietsjes te wijd en te lang geworden, maar ja, dat merkte ik pas toen ze het aan had en dit heb ik in een ochtendje voordat we op vakantie gingen in elkaar gezet, dus dat zag ik in Italië pas. Mja, niet handig, maar goed. De lengte, breedte, de kraag en afwerking van het bloesje was goed. Precies zoals ik het wilde hebben.


De binnenkant van de kraag en naadtoeslag mv zijn afgewerkt met satijnen donkerblauwe biaisband... Je kan net een ietsiepietsie zien bij de halsopening.


Ik wilde het bloesje getailleerd maken, zonder dat er een strikceintuurtje aan te pas kwam. Ik heb voor op haar rug een elastisch ceintuurtje gemaakt met twee tunneltjes met elastiek. Het ceintuurtje is op het voorpand aan beide kanten vastgestikt. Het blijft verder perfect op z'n plek en ik heb gelukkig goed gegokt hoe wijd het ceintuurtje moest worden (leve de paspop!!).

Hier staat de dame in het licht van een héél warme bouwlamp... het was zó donker buiten, dat alle lampen van binnen niet veel effect hadden op de donkerblauwe broek... en voor de cover móest er een nieuwe foto komen met duidelijke stiksels, details e.d. van de broek. Uiteindelijk is er een foto voor de cover gebruikt die ik buiten in de tuin heb genomen met een paraplu boven haar hoofd, omdat het regende, hahaha. Het regende niet hard, maar ik werd wel nat!


Bridget wilde graag dat ik de schoenen op de kiek zette, waar ze al die tijd op had gestaan... Nou vooruit dan!

Binnenkort zal ik vragen of Bridget mij op de kiek wil zetten met het zwarte klokrokje dat ik een aantal weken geleden heb gemaakt. Ik probeerde het met de zelfontspanner... het werd één grote zwarte vlek, niet ècht iets om te laten zien, hahaha.

11 opmerkingen:

  1. Wauw ziet er weer allemaal zo knap uit!
    Ik ga blijven oefenen zodat ik binnenkort toch ook zo'n mooie creaties kan laten zien ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed gedaan hoor ondanks het kleine stofje, eigenlijk is er niks mis mee en met het ruitje superleuk geworden. Ik heb het boek van mme zsazsa ook binnen (beetje laat), maar als rokjes fanaat wilde ik m toch hebben. De klokrok komt er zeker! bedankt voor de inspiratie en fijn weekend. groetjes Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie tuniektop zeg, lijkt wel van 'Italiaanse snit', sjiek de friemel zouden ze hier zeggen ;-)
    En dat setje, ook al zo stijlvol. Met open mond keek ik naar die hakken, ik zou het nog niet eens voor elkaar krijgen daar 2 tellen op stil te staan, laat staan elegánt op stil te staan :-)
    Grtz, Esrosa

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, kleine Liz zag Bridget een gezicht maken en gelijk klonk het:Mom,see! En ze deed het direct terug naar het scherm.Wat ben je toch maar druk zeg.
    Ik schiet geen draad op.
    Groet, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een supermooie set! Het bloesje past perfect op de broek (misschien doe ik het je wel na). Ik vind het echt knap! Alsook dat tweede bloesje! Heel leuk modelletje lijkt me dat! Misschien ook nog eens leuk om uit te geven :-)

    groetjes,
    Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat zijn weer leuke dingen voor de jonge dame. Vind ook het detail van de broekzak erg leuk netzo als de stiksels mooi setje net zoals het ander blousje vind ook de stojes erg leuk.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige blousjes !! Echt heel mooi, vooral de bovenste, staat perfect.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een schitterende resultaten. Mooie stofjes ook. Je weet het altijd zo goed bij elkaar te zoeken. Bridget zal er vast heel blij mee zijn.

    Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuke zomerse bloesjes!!! Je hebt idd niet stil gezeten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. prachtig, ziet er echt een leuk modelletje uit, en wat kan je dochter gekke bekken trekken (-;

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Knap zeg ik zal nog maar effe blijven oefenen dan kan ik het misschien ooit voor elkaar krijgen. De foto met de ogen dicht is toch geslaagd ze staat net echt te genieten, super
    Liefs Zohra

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (11) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (170) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (2) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (73) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (1) museum (1) muts (4) naaien (2) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (77) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (26) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (4) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonnetje (3) zwemdiploma (3)