zaterdag 9 juni 2012

Nieuw patroon Katinka van Farbenmix


Een onbruikbare foto voor de cover, maar ik vind hem prachtig door de schittering langs Bridget heen. Bridget had veel lol met mijn stiletto's, handtas, paraplu, hoedje en zonnebril... alleen die kieren in de planken hè... 


Dit is één van de moeilijkste opdrachten die ik vorig jaar heb gekregen van Farbenmix, hahaha. Een broek maken, eerst was ik wel verbaasd. IK?? een broek maken?? Maar natuurlijk hebben girly-girly meisjes ook een broek nodig...


Het originele ontwerp met opmerkingen erbij gekliederd.

Ik heb eerst wat ontwerpen zitten tekenen. Ik kwam uiteindelijk met drie totaal verschillende ontwerpen en die heb ik naar Farbenmix gemaild... Het romantische modelletje werd uitgekozen.

Toen moest ik een patroon gaan tekenen... met in mijn achterhoofd waar ik altijd tegenaan liep bij Bridget en Kirsten, want die hadden altijd wel commentaar op mijn zelfgemaakte broeken uit een boekje. Nu ging ik van A tot Z zelf een broek tekenen. Mja... bij een jurk, rokje, bloesje of jasje, gaat dat altijd vanzelf en vergde nu ietwat meer nadenkwerk, hahaha.


Originele ontwerp (herkennen jullie mijn topje van vorig jaar... paste perfect bij de broek. Bij Bridget zit ie met spelden op haar rug dubbelgevouwen versmald om haar heen. Ik had midden in de winter even geen zomers topje in de buurt, hahaha).

Ik ben dus eerst Bridget maar eens van top tot teen gaan opmeten... en toen gaan tekenen en doormeten. Toen gaan knippen, naaien, doorpassen, wijzigen, verder naaien, doorpassen, wijzigingen, een pand vervangen (er was iets te veel mee gefrummeld), naaien etc... Uiteindelijk heb ik een roodgestippeld gevaarte genaaid, met allemaal vrolijke lapjes en bandjes (vond ik wel lekker duidelijk voor de foto-werkbeschrijving) en naar Duitsland opgestuurd. Was spannend hoor het wachten of het goed is. De snit van het patroon was helemaal goed. Alleen zijn de zijzakken in de naad eruit gehaald, dat was te technisch, de zoomstrook voor is op dezelfde hoogte als de zoomstrook achter gemaakt, is de broekspijp iets in lijn veranderd en zit er niet alleen elastiek aan de achterkant maar rondom.

Dat zijn maar kleine veranderingen van het originele ontwerp.


Dit is de broek zoals hij uiteindelijk is geworden, met een rimpelroeseltje op de achterpijp.

En dit is hem geworden... Een broek, die Bridget héérlijk vindt zitten en ik kan zeggen ze is géén broekenmeisje en als zij een broek lekker vind zitten dan is de snit ook werkelijk goed.


Dit is de enkellange versie van de broek met een rimpelroeseltje rondom.

Farbenmix wilde graag dat ik ook de kortere versie naaide, dus die heb ik gemaakt, heel eenvoudig zonder extra kleurtjes, gewoon met langs elke naad een borduurrandje (ik heb geen close up, sorry).

12 opmerkingen:

  1. Een broek... Dat had ik inderdaad nooit kunnen bedenken. Wel leuk, die ga ik vast bestellen. Joline is eigenlijk ook geen broekenmeisje, maar de laatste tijd doet ze toch steeds vaker een broek aan. Zo'n girly broek is dan echt iets voor haar.
    Gaat het al weer wat beter met je ontstekingen? Of heb je nog geen puf om knopen op je jurkje te zetten? Fijne zondag alvast.
    Groeten, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, ik denk dat iedereen wel verbaasd is, hahaha.

      Ik ga goed vooruit, gelukkig, alleen wat moe, maar dat kan ook aan het wisselvallige treurige weer liggen, hahaha.

      Hahaha, over de knoopjes zeg ik niets...

      Groetjes, Collie

      Verwijderen
  2. prachtig!!!! heel mooi! Ik hoop onze dames te overtuigen.

    groetjes,
    Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook dit is weer een heel leuk patroon geworden erg leuk zo'n rimpelroeseltje er langs vind beide modellen erg mooi geworden en hier kun je lekker mee varieren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit ziet er super uit, de broek lijkt me een vrij wijde broek of niet! Eens kijken of onze dochter hem leuk vindt, ze is momenteel helemaal van de skinny broeken.
    Groetjes, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt mij weten te overtuigen. Dat wordt een patroon dat hier gaat komen.
    Groetjes Jessica

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk ! En met deze broek kun je ook weer alle kanten op met verschillende stofjes. Toch vind ik die kortere versie zonder poespas het leukst hihi!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat had ik zeker niet verwacht, een broek ;)

    Wel een hele leuke broek...

    Hoe staat het met je knoopjes? Vandaag af, toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tsja een broek van jou, dan weten we zeker dat het goed zit, toch? (Letterlijk en figuurlijk, haha!) Het is een prachtig patroon geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh wat leuk, een broek! Vind hem heel mooi. Ben benieuwd naar het patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo jammer dat Isa geen echte broekendrager is maar misschien verandert dat nog wel, maar ik vind het een leuk patroon! En om op je vraag te antwoorden, uiteraard mag je de foto van Heleentje op je site zetten, zodra ik een kiekje met Isa erin heb met een lekker zonnetje dan mail ik je die even.
    Groetjes Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtig modelletje. Mijn dochter is echt een rokjesmeisje, maar deze broek gaat er zeker kome.
    Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (11) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (170) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (2) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (73) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (1) museum (1) muts (4) naaien (2) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (77) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (26) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (4) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonnetje (3) zwemdiploma (3)