zondag 3 juni 2012

Oei... zo druk bezig achter de machine...



Oei, ik ben zó druk bezig achter de naaimachine, dat ik gewoon vergeet foto's te nemen en nu is het te laat, want dan krijg je alleen maar donkere gribusfoto's...

Nu dit is het lijstje wáár ik allemaal mee bezig ben en/of het ligt startklaar...

Ik ben met de laatste handelingen bezig aan het overslagjurkje Heleentje voor Bridget en die wordt mierzoet romantisch... hahaha. Het kan nèt, zal maar zeggen.

Er ligt een geknipt exemplaar van "K" klaar die volgende week maandag klaar moet zijn voor de Vorschau van Farbenmix. Een lekker zomers exemplaar wordt dat. Bridget vind hem hélemaal super, terwijl het nog plat is hè.

Voor Kirsten ligt er een patroon van een broek met jasje klaar om uitgemeten te worden. De dame is niet zo groot en ook niet zo breed, maar heeft wel vrouwelijke vormen, maar ze wil graag nog iets uit de Knippie... Ik ga dus eerst de boel controleren. Stof ligt klaar, mouwstukken, boordjes en twee kleuren stikgaren ook... Staat voor deze week op de planning...

Voor Bridget ligt er bijna een Elodie, lavendelblauw/wit roosje geknipt... dus die moet in een dagje wel lukken. Het is niet de bedoeling dat er een roezel aankomt, maar dat kan ik nooit met zekerheid zeggen, want ik zeg wel vaker dat ik zus van plan ben en dan uiteindelijk zo ga doen... wel in overleg van de "klant" hahaha, want Bridget heeft hierin het voor het zeggen.

Dan... sjucht... het is niet waar... Ik kwam weer eens een "jeweetweltasje" tegen en niet eens van zo héél lang geleden, september 2011, hm... toch wel alweer ruim 8 maanden geleden. Een rokje uit de Knip voor mezelf, waar ik vorig jaar me helemaal suf naar het stofje heb gezocht. Het is geknipt, in dezelfde week dat het lapje binnenkwam, met voering en al, want de stof is ietwat doorschijnend.

Dan... sjucht... een héél erg oudje uit maart 2011 een "jeweetwel-DOOS"... een doos dus nog erger, want hier zitten maar liefst drie !! kledingstukken in die hélemaal zijn geknipt, ik heb alle ritsen, garen en toestanden. Het is zelfs doorgeslagen, omdat ik doordat ik zo afgevallen ben totaal niet weet/wist wat er nu veranderd was aan mijn lijf... Het is een broek, jasje en rokje...  Hoeft alleen maar in elkaar gezet te worden (natuurlijk met doorpas en zo)...

Ik had nog zó gezegd dat ik geen "jeweetweltasjes" zou kweken, maar ik maak ze blijkbaar toch weer... 4 kledingstukken voor mezelf in die "jeweetwel-staat"... Staat voor volgende week op de planning, te beginnen bij het zwarte rokje met knal rode rozen... het staat nu zwart op wit, dus ik móet het wel doen.

O... ik vergeet dat er  nog iets tussen kan komen... de rokjes van Mme Zsazsa... dat doe ik samen met Bridget en als de dame zin heeft werken we er telkens aan... dus dat is voor mij nog een rokje... die andere is voor Bridget om zelf te maken.

Morgen hoop ik kiekjes te kunnen maken van Bridget in haar mierzoete jurkje, hahaha... en dan op naar de volgende.

10 opmerkingen:

  1. Het zou zo een berichtje van mij geweest kunnen zijn... Hoeveel projecten ik iedere keer tegelijk heb lopen, ik weet het niet. Maar ik heb mezelf dit jaar als doel gesteld de 'jeweetwel'tasjes weg te werken. En ik moet zeggen dat het aardig lukt. Wat voor mij werkt is voor mezelf een deadline te stellen wanneer ik dingen af wil hebben.
    Iedere keer als ik trouwens zo'n soort berichtje bij jou lees, vraag ik me af hoe het staat met je jurkje (van 2 jaar geleden?) waar alleen nog de knopen aan moe(s)ten. Zitten ze er al op?

    Succes in ieder geval met deze naaiwerken, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ooooh, kreun... die knoopjes heb ik inmiddels wel gemaakt... vorig jaar ergens in het voorjaar... en ze zitten nog steeds niet aan het jurkje :-( Ik zal die knoopjes maar eens opzoeken...

      Ooooh wát erg, maar goed dat je me er even aan hebt herinnerd...

      Groetjes, Collie

      P.s. ik ga mórgen zoeken... een datum stellen is zo verkeerd nog niet!

      Verwijderen
  2. Hoe krijg je het voor elkaar om zoveel op de planning te hebben staan voor aankomende week. Ik word al helemaal dol wanneer ik het lees.

    Ik wens je veel naaisucces ermee en ben benieuwd naar de resultaten.

    Groetjes, Jessica

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is herkenbaar ben ook met vier dingen bezig (hihi). Maar ik stel geen datums want dat werkt toch niet bij mij. Ben benieuwd naar de kledingstukken die er langs gaan komen. Succes en ook plezier met het maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Whaha, meer dan herkenbaar. Geloof dat we allemaal nog wel een paar van die tasjes hebben liggen, toch?

    Laat ik maar gewoon zeggen: ik ben heel benieuwd en we wachten rustig af naar wat je aan het maken bent! Komt goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ben je druk bezig, ik kan me voorstellen dat het nemen van een foto er dan bij inschiet.
    Ben benieuwd naar het resultaat van het jurkje.
    Fijne week en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Kun je nog wel slapen? Ik ga van dit soort dingen altijd wakker liggen.
    Nou, je hebt het weer mee...........het regent hieral de hele ochtend, dus dat excuus heb je niet.
    Succes met al je projecten en we zien de foto's wel voorbij komen.

    groetjes,
    sandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, ja hoor! Gewoon elke keer één ding pakken en er aan beginnen... stap voor stap zeg maar. Ja, blgh die regen... het is koud ook, tenminste ik heb het koud.

      Groetjes, Collie

      Verwijderen
  7. Heel, heel herkenbaar. ;-) Ben wel heel benieuwd naar alle eindresultaten! Heel veel succes met het wegwerken, dat is altijd zo fijn: kan er weer iets van het lijstje afgestreept!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. We zijn allemaal hetzelfde met die-je-weet-wel-tasjes.
    Vandaag ben ik ook druk met het huishouden(hoe doe jij dat deze week als je zoveel op de planning hebt?!) en dan morgen naaiwerk.Nog zoveel liggen,dus...keep on going,he.
    Kom je hier zitten naaien,heerlijk warm weer,echt.
    Groet en veel naaiplezier.
    Wilma

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (11) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (170) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (2) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (73) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (1) museum (1) muts (4) naaien (2) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (77) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (26) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (4) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonnetje (3) zwemdiploma (3)