donderdag 28 juni 2012

Sunshine Award en een héleboel vraagjes...


Dank je wel!! Vorige week heb ik van het blog Frullemieke een Award gekregen, de Sunshine Award!! Zij is een fiere mama, die nog niet zo lang achter een naaimachine zit,  héél creatief is en van kleur houdt. Kijk maar eens naar haar knopendoos en lintjes... bakkenvol kleur!!

De regels voor deze Award zijn:
Bedank degene(n) waarvan je de Award hebt ontvangen.
- Geef antwoord op 10 vragen.
- Nomineer 10 nieuwe blogs en laat ze weten dat ze de Award hebben gekregen.


Wauw, 10 vragen en 10 (het zijn er 5 geworden) blogs benoemen... daar ben ik nog wel even zoet mee, hahaha.

1. Wat is je favoriete dier?
Mijn favoriete dier is een hond. Maakt niet uit wat voor "merk", als 'ie maar blij is als ik thuiskom, kwispelt, houdt van krielenkroelen en aaien.

2. Wat is je favoriete getal?
Eh... dat heb ik eigenlijk niet, ook geen geluksnummer of zo...

3. Wat is je favoriete non-alcoholische drank?
Nou, 's ochtends graag een gróte mok met hete thee, plonsje water in een glas erbij. Tussen de middag graag een koude melk of karnemelk. In de winter als ik in de stad ben vind ik een warme chocolademelk met een dot slagroom ook super! 's Avonds thuis als iedereen aan de warme chocolademelk zit, maak ik een mok anijsmelk... (dit is ook vooral in de winter)... Aangezien de zomer zich nog niet veel heeft laten zien, zit ik nog steeds in de wintermodus en wordt er nog geregeld warme chocolademelk en anijsmelk gemaakt, hahaha.

4. Facebook of Twitter?
Ik probeer Facebook onder de knie te krijgen, maar ik roep geregeld hellepie naar Rem, die mij dan natúúrlijk redt. Twitter kan ik aardig zelfstandig af, ahum, af en toe toch nog een brullie richting Rem... ooit leer ik het, oké?

5. Wat is je passie?
Creatief iets creëren, maakt niet uit wat. Of het kleding is voor mezelf of voor kinderen. Sieraden maken, haken, borduren of breien. Ook het schilderen van de schouw of iets anders in huis, daar geniet ik van... dat het mooi wordt... of is... Dat ik of anderen er blij van worden. Want als ik zie hoe mijn kinderen en inmiddels ook andere kinderen genieten van mijn kleding of patronen... daar wordt ik blij van... en beginnen de ideetjes 's nachts te borrelen... 



De bloem die Bridget had verstopt achter haar rug om mij mee te verrassen...

6. Krijgen of geven?
Ik vind het leuk om cadeautjes te verzinnen, mooi in te pakken en te geven. Maar van onverwachtse cadeautjes, zomaar... zoals Bridget vandaag thuis kwam met sprankelende oogjes... Ik kijk naar haar snuitje, ik zie dat ze iets achter haar rug verstopt heeft en Tada! Een mooie dieproze Hortensiabloem, geknakt aan een struik gevonden... gewèldig vind ik dat (ik zal morgenochtend gelijk een kiekje nemen).

7. Wat is je favoriete patroon?
Het favoriete patroon dat ik ooit heb ontworpen is denk ik wel de Elodie voor Farbenmix. Met dat patroon kan ik zó alle kanten op. Ik heb er nu eentje geknipt liggen voor Bridget,... het patroon verveelt echt nooit om te maken. En verder... allerlei jurkjes en rokjes... Maakt niet uit... Ik verander meestal wel wat aan een patroon, dus één vast patroon heb ik niet echt...

8. Wat is je favoriete dag van de week?
Hm... dat is een lastige... de maandagmiddag vind ik altijd héél gezellig met Bridget, omdat we dan altijd meisjesmiddag hebben. De woensdagochtend is sinds een paar weken mijn vrije ochtend, ik ga dan lekker achter mijn naaimachine zitten, maar op vrijdagochtend heb ik dat ook (ook pas sinds een paar weken)... maar dat is wel de dag van de start van het weekend, dus extra leuk... mits ik niet op zaterdag werk... De zondag hou ik het liefst leeg, tenzij er een verjaardag is... Ik denk dat ik de zondag toch wel dé favoriete dag vind.

9. Wat is je favoriete bloem?
Ah... gelukkig toch nog een vraag die ik volmondig in twee tellen kan beantwoorden. Rozen!! Mooie bleekroze rozen of de diep fluweelrode rozen... Ik ben dól op rozen!

10. Wat is je favoriete land?
Italië! Ik vind het klimaat er zálig. Milaan is geweldig, Venetië, allerlei kleine stadjes en dorpjes, met van die mooie plaveide straatjes en prachtige huizen en huisjes... De uitzichten vanaf bergen, naar de zee of Gardameer... De Italianen, vind ik leuke vrolijke joviale mensen. Voor kinderen (ook andermans kinderen) zijn ze geweldig, in winkels of in restaurants, op het strand, maakt niet uit. 

De gemiddelde Italiaan ziet er goed gekleed uit, en niet persé duur of zo, maar ze besteden er duidelijk tijd aan. Dat heb ik wel gezien op de camping in Italië... Ooo, wat heb ik genóten van de dames die op hun fietsje vanaf hun caravan met hun Carmenset naar het toiletgebouw gingen... en zich helemaal van top tot teen verzorgden... Ik vond het ook totaal geen straf dat ik op Bridget en Kirsten moest wachten tot zij klaar waren met douchen... Een complete film werd er getoond... Dat moet ik Nederland nog zien gebeuren, dat er langer dan het tandenpoetsen duurt in de spiegel wordt gekeken.... 

Het zijn geen 10 mensen geworden, maar 5 mensen die ik ga nomineren. Dit zijn de blogs die de afgelopen tijd zijn opgevallen. 

1. http://poggibonssicouture.blogspot.nl/ Dit is het blog van Roswitha. Een blog vol kleur, borduurseltjes, vrolijke stoffencombinaties... Ze maakt kleding voor haar dochter en zoon en ook voor zichzelf (en ze draagt leuke schoenen met hakken!!) hahaha. Klik op de link en je wordt gelijk vrolijk.

2. http://polkadotjes.blogspot.nl/ Dit is een blog van Mina Dotter. Ook een blog vol kleur, geregeld vind je een twist een eye-catcher iets waar je zelf nooit op zou zijn gekomen. Vandaag een blogberichtje over een klosje garen... en een automaat... hilarisch!!

3. http://vlijtigelies.blogspot.nl/ Dit is het blog van Vlijtige Lies. Zij handwerkt op allerlei vlak. Ze maakt kleding voor zichzelf en haar kids. Ze haakt, ze borduurt, bekleed haar stoel prachtig en gebruikt bij alles allerlei kleurtjes, printjes en combineert alles perfect bij elkaar. Elke keer heeft ze weer iets héél anders gedaan!

4. http://stipje.blogspot.nl/ Dit is het blog van Margarita. Zij komt de meest prachtige spulletjes tegen op het WWW voor in huis. Ook de gekste dingen (kop en schotels op elkaar gelijmd als lampenpoot of etagère of zoiets, hahaha) hele handig spulletjes, mooi, praktisch of om zelf te maken... Vorige week van  haar een supertip gekregen om leuke juffencadeautjes te vinden voor de juffen van Bridget. 

5. http://roomseventeenstyle.blogspot.nl/ Dit is het blog van Hennie met schitterende foto's, doorkijkjes, buitenfoto's of detailfoto's van een simpele kan met een spiegel erachter... Prachtige tintjes... vandaag een blogberichtje over tintjes met een snufje roze erin... schitterend. Mijn huis mag wel een snufje van haar huis krijgen... of eigenlijk een grote dikke snuf, hahaha.


3 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd met je Award! En ook bedankt voor het doorgeven!! Ik ga er van het weekend eens goed voor 'zitten'! Groet en fijne dag geniet van je schitterende bloem.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd met je Award .
    Die verdien je ook dubbel en dwars meis.
    Ik heb altijd zo veel bewondering voor je wat je allemaal maakt.
    En wat super lief dat je dit Award ook aan mij door geeft.
    Ik ben er echt super blij mee.
    Hier moet ik wel even goed voor gaan zitten hoor.
    Heel veel liefs en een heel mooi weekend.
    Liefs Margarita xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Collie, gefeliciteerd met je Award, en dankjewel dat je mijn blog zo leuk in het zonnetje zet!! Helemaal super! Moet ik nu ook een Sunshine post maken? Oef, daar ben ik helemaal niet goed in.....zal er eens over nadenken ;-))

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (11) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (170) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (2) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (73) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (1) museum (1) muts (4) naaien (2) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (77) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (26) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (4) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonnetje (3) zwemdiploma (3)