dinsdag 17 juli 2012

Nummer 1 van de Uitdaging 7/14 van Sancho





















Gisteren tussen van alles en nog wat door, dit jurkje genaaid. Het is het jurkje uit de Knip Mode 7/2012, model 22. Die stond wel op mijn lijstje, maar ik had geen linnen lapje die daar geschikt voor was. Gelukkig had ik een gigantische lap, bleek zondag bij het openklappen om twee andere modelletjes erop te leggen en bleek ik riant stof over te houden. Nu vind ik restanten altijd lastig en vond ik het een perfect idee om dit jurkje proberen eruit te halen.

Even wat gehussel met alle patroondelen en nog een keer wat schuiven, want ik wilde dit jurkje nèt een pietsie langer hebben en álles heb ik er uit gekregen.



Gisteren een nieuw naaistekje gebakken beneden, waarbij alles makkelijk in de buurt staat èn ik ondertussen de Tour een beetje kan volgen op de televisie, hahaha.


Ik heb nu wel een bureautje op mijn kamer staan, waar ik mijn naairommel heb staan, maar in vakantietijd wordt er boven ge-X-boxt, play-station spelletjes gedaan of een filmpje gekeken, want het weer is natter dan nat, helaas. Dus Rem heeft geholpen om alles beneden neer te ploffen en staat het er eventjes zo bij.


Op het jurkje heb ik midden voor, midden achter en de naad op de mouw een dubbel sierstiksel gestikt met een tweelingnaald. De zijnaden heb ik een enkel stiksel gestikt. Het jurkje is niet gevoerd en het stofje (een viscose-mix) laat de naden niet zo mooi plat en open strijken, dus... dat vind ik niet zo lekker zitten in de zomer. Een sierstiksel zorgt er voor, dat alle naden mooi strak en plat zijn.


Ik heb het tunneltje met elastiek achterwege gelaten, omdat ik dit jurkje ook in de herfst wil door dragen met een leuke stoere of kleurige sjaal en dan wil ik de strikceintuur ook kunnen vervangen door een mooie stoere riem en die komt dan nèt iets lager te zitten dan het tunneltje met elastiek... dus... even zien of het jurkje op deze manier ook mooi blijft zitten...

Vandaag heeft het jurkje ieder geval heerlijk gezeten, ook gelegen, ben in slaap gevallen toen ik uit mijn werk kwam en Bridget en Kirsten een filmpje wilde kijken... Ik heb geloof ik het eerste kwartier van de tekenfilm Vailant gezien... Door de viscose kwam mijn jurkje kreukvrij van de bank, hahaha.

24 opmerkingen:

  1. Zo, dat is een lekker begin van je uitdaging: goed gedaan! Mooie kleur heeft je jurkje, en lekker dat je 'm door kan dragen straks.
    Succes met het vervolg!
    Grtz, Esrosa

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nu ja zeg....gisteren lag er nog een lapje....en zie nu.......
    En de belijning is en blijft perfect, staat je prachtig.
    You go girl!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het een superleuk jurkje geworden!
    Die blijft dus op mijn lijstje staan, geen idee wat voor stofje ik zal gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Pfoei! Dat doe ik je niet na, zo gauw een kledingstuk afmaken.
    En dan ook nog zo'n leuk jurkje, voor alle seizoenen!
    Nog even slapen ook nog! Maar in ieder geval succes met de rest!
    Groet'n Monica, vrouwe Papenborg.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk jurkje! Mij leek het patroon ook wel wat, maar ik ben de enige thuis die het mooi vind geloof ik. Misschien eerst eens een proefje maken? Ideaal ook zo'n kreukvrij stofje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is inderdaad een heel erg mooi begin van je uitdaging. De jurk staat je erg goed. Ik ben benieuwd hoe je doet met de overige kledingstukken, want na deze jurk ben ik wel heel erg benieuwd.

    Groetjes, Jessica

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Staat je goed! Op naar het volgende werkstuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat is een hele mooi jurk geworden en inderdaad is het een mooi stofje ervoor, ben benieuwd naar het volgend project. Succes ermee.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Collie
    Hij staat je mooi.
    Echt een leuk model.
    Daar zul je veel plezier van hebben.
    Liefs Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  10. even tussendoor....welja...vind het een superjurk! En dat is 1...nog 13 te gaan!!

    Groetjes
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Goede start van je uitdaging! Jurk staat je goed.

    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Staat je heel mooi, zo vanuit de Knip was mij de jurk echt niet opgevallen!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo! Jij hebt de turbo er op. Ik vind de jurk ook heel erg leuk. Hoe valt het patroon qua maat? Jouw stofkeus is heel goed; staat je prima.
    Succes vij je volgende projecten. Ik kijk er naar uit.
    Groet,
    timsie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het patroon valt voor mij goed. Ik heb niets aan het patroon qua snit hoeven veranderen en dus ook de maat aangehouden volgens de maattabel.

      Groetjes, Collie

      Verwijderen
  14. Dat doe je dus zomaar even tussendoor...straf, hoor. 'k Wou soms dat ik de courrage had om even tussendoor een kledingstuk te maken. Maar helaas, ben wel met veel(tegelijk) bezig maar dan ook wat naaiwerk er tussen nemen is teveel van het goede.
    Groeten ,Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi jurkje. Staat je goed. Heb je nog veel moeten aanpassen aan het patroon behalve de lengte? Ik moet zelf altijd vrij veel verbouwen aan de patronen, dus dat weerhoudt me er aan te beginnen. Maar nu ik dit zie, krijg ik er wel zin in.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het jurkje heeft een vrij rechte snit en daar heb ik niets aan veranderd. Ik heb de maat aangehouden volgens de maattabel.

      Groetjes, Collie

      Verwijderen
  16. Een heel erg leuk jurkje, toen ik het in de Knip zag, vond ik er niet aan. Zo zie je maar weer :)

    Groet Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dat is een heel mooi jurkje geworden en je kan het inderdaad nog lang blijven dragen.
    Liefs Zohra

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtig!

    Kleur staat je super, model ook! Geweldig!

    Groetjes Henrike

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat mooi! Simpel, maar elegant. HEt staat je geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat staat dit jurkje je onwijs mooi zeg !!! Ik vind die halslijn echt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooi! Staat je prachtig, kleur en snit.

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (11) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (170) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (2) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (73) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (1) museum (1) muts (4) naaien (2) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (77) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (26) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (4) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonnetje (3) zwemdiploma (3)