zondag 15 juli 2012

Ontdekt.... overzichtsblad 2011


Ik wilde gisteren een jasje of vestje, weet ik niet meer, uitraderen uit de januari 2012... Ik klap de boel open in het midden en peuter de nietjes open en haal de patroonbladen eruit en ik zat al een beetje raar te kijken naar een blad met allemaal felgekleurde strepen, maar goed. Ik zocht blad A, B of C... géén idee meer, maar ineens pakte ik dat felgekleurde streepding...


... dat ging ik toch maar eens open klappen...


En wat blijkt... daar staan álle modellen van heel 2011 op! Per soort, dus alle jurkjes, rokjes, broeken, jasjes, shirts bij elkaar... Nah... da's toch handig. Als ze dat nu elk jaar doen en je houdt al die bladen apart in een map... Zoek je een bepaald soort modelletje, kan je ploep zo het jaar en de maand eruit vissen....

Ik ben wel een Troela die dit niet héél snel heeft gezien, dat heb ik wel vaker, maar ik vind dit toch wel héél handig! Ik weet van mezelf dat het niet werkt als je inspiratie of motivatie zoekt, want dan doen foto's, kleurtjes en stofjes meer. Maar als je gewoon "een broek of jasje zoekt" kom je toch een heel eind!

5 opmerkingen:

  1. Dat is inderdaad handig, vaak koop een stofje en weet je al welk patroon je gaat gebruiken voor dat stofje, zeker als ik hem al eens eerder he gebruikt, dan weet ik bijvoorbeeld ook nog hoeveel stof ik nodig heb en van dat soort dingen, dan koop ik het rokje, jurk, broek, jasje of iets anders en zie eigenlijk al voor me hoe het eruit gaat zien en dan kan ik het zo opzoeken want dat wil ik nog weleens vergeten in welke Knip hij stond. Ik heb ze opgeborgen zitten in van die tijdschift boxen met het jaartal er op, dus dat is vrij simpel zoeken op deze manier.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha, ik ben ook zo, heb dat ook nog maar een paar weken geleden gezien.
    Nu heb ik een vraagje , bij tops bvb ,mei sp/101b , was dat dan een extra bijlage die daar bij zat( sp van special?)? Ik zoek me te pletter achter dat patroon en weet nu niet zeker of ik het nog heb of niet. Ik geef soms al eens iets door en ben bang dat het net dat patroonboekje is dat ik doorgaf.
    Misschien weet u het?
    Groeten uit Belgîë, Martine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Martine,

      Volgens mij is het inderdaad een bijlage. Effe kijken hoor...

      ... ja, sp = special. Bij het boekje van mei zit een bijlage en het topje 101b staat daar in. Leuk topje trouwens en hij is staat er ook als jurkje in, superleuk!

      Ik hoop dat je het boekje terug kan vinden, want het is een leuk modelletje.

      Groetjes, Collie

      Verwijderen
  3. Haha dat is waar ook die zwerft hier ook nog ergens, helemaal vergeten.
    Erg handig (als je het gebruikt dan hè :)), ga het maar eens opzoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb dat ook nog nooit gezien hoor !

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (11) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (170) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (2) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (73) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (1) museum (1) muts (4) naaien (2) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (77) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (26) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (4) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonnetje (3) zwemdiploma (3)