vrijdag 7 september 2012

Ik krijg er de kriebs van!


Ik krijg er gewoon de kriebels van, dat als ik bij iemand reageer op zijn blogberichtje er tegenwoordig niet alleen onleesbaar aan elkaar geplakte letters zijn die je moet intoetsen, maar ook wazige, mistige cijfers... Ik heb al een paar dagen dat ik soms wel 15 keer opnieuw moet intikken... en ik ben niet blind of slechtziend, zoals mijn schoonmoeder... Wat moeten mensen die niet goed zien daar nu mee??

Mijn schoonmoeder heeft haar scherm op super groot staan en kan alles prima meelezen en doen, ook mijn blog leest ze geregeld... maar als zij ergens op zou willen reageren en diegene heeft dat codeding AAN staan (ik heb hem gelijk bij het nieuwe "Ik ben geen robot"-systeem uitgezet) lukt het haar gewoon nooit om het goed in te typen, omdat ze het gewoon niet KAN zien!


Het plaatje hierboven gaat nog wel (ook voor haar)... maar wat er tegenwoordig in het vakje staat is gewoon ècht niet leuk meer. Je wilt even een uurtje blogjes bijlezen en af en toe een reactie geven, maar je bent soms ik weet niet hoe lang bezig om één reactie voor elkaar te krijgen. De lol van het reageren gaat er dan wel van af... en ik zelf vind reacties krijgen en geven toch altijd wel héél erg leuk...

Ik heb hem UIT staan en modereer de reacties die ik krijg later, die twee spam-berichtjes in de afgelopen maanden neem ik voor lief en delete ik gewoon...

Hoe vinden jullie het nieuwe Ik-ben-geen-robot systeem??

28 opmerkingen:

  1. Ja het is echt irritant,eigenlijk zou iedereen dat 'ik ben geen robot ding" uit moeten zetten.
    Maar volgens mij kan je bij de blogs dat ding ook op spreken zetten. Heb ik trouwens nooit uitgeprobeerd. Maar dat is voor jou misschien ook lastig Nicole?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik doe het net als jij, vind ik het niet handig. Maar misschien hebben sommigen het zelf niet in de gaten dat het bij hen zo staat ingesteld?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben het helemaal met je eens. Soms is het gewoon echt niet te lezen, en na 3x haak ik af. Volgens mij staat het bij mij ook uit. Ik doe hetzelfde als jij. Hoop dat door jouw bericht meer mensen dit gaan doen.
    Fijn weekend!
    Liefs Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het vreselijk en onnodig en zeker bij diegene die ook reactie`s moderaten aan hebben staan,ik moet soms ook een paar keer tikken voor het goed is en ik moet bekennen,soms vertrek ik gewoon zonder reactie,dus als iedereen het nou even uitzet haha en dan gewoon alleen kiest voor reactie`s moderaten,is het probleem opgelost,het neemt ook nog eens teveel tijd in beslag,maar dat plaatje van ik ben geen robot whahah,vind ik super,fijn weekend,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O ja, ik wordt er soms ook horendol van. Vooral als de letters door elkaar staan en je niet kunt zien of het nou een r of een n moet zijn.
    Dan moet je wel heel gemotiveerd zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Herkenbaar. Ik heb het bij mijn blog uitgezet en heb ook het moderaten niet aan, tot nu toe heb ik geen last van spam oid. Niet te hard zeggen natuurlijk, maar reacties moderaten kan ik altijd nog aanzetten, als het nodig blijkt.
    Grtz, Esrosa

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja het is zeker vervelend, en laat daardoor geen reactie meer achter. Ook loop ik er tegenaan dat als ik op een blog reageer en zelf geen blog hebt, je niet kan reageren al je geen anoniem kan selecteren als profiel. Vind ik heel erg jammer!

    groetjes Deborah

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je moet heel goed kijken wat er staat en dan nog gaat het mis. grr
    Daarom heb ik hem ook uitgeschakeld en zelfs moderaten heb ik niet aanstaan. Heb tot nu toe nog geen spam ontvangen, dus laat het maar mooi zo.

    groetjes Wilja

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vond het ook altijd erg vervelend, maar had me nooit gerealiseerd dat je het ook uit kan zetten....Ik heb het gelijk veranderd op mijn eigen blog! Als iedereen dat nou doet, wordt het veel prettige reactie gegeven.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik irriteer mij er ook blauw aan en heb een tijdje terug de instellingen idd zo gezet als jij ook hebt das veel prettiger. Denk dat iedereen die reacties wil dat zo maar moet doen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik word er ook gestoord van, ik kan het ook echt gewoon niet lezen. Ik probeer het 2x en als het niet lukt reageer ik dus maar niet. En dat is dan weer jammer. Uitzetten dus iedereen !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Inderdaad dan haak je snel af.... en reacties zijn zo leuk!
    Bedankt nog voor je reactie, nld 10 schiet inderdaad lekker op en geven een groter relief, heb ze gewoon met vasten gemaakt. groetjes en een fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik heb het net even bij me eigen nagekeken en volgens mij heb ik het nu veranderd. (dus je mag weer reageren ha ha)
    Maar dat heb je zelf vaak niet in de gaten hoor.
    Gr, Klazina

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik vind het ook verschrikkelijk, en ik heb ook steeds meer problemen om de tekst goed te ontcijferen.
    Tja, en eerlijk gezegd weerhoud mij het soms om een bericht achter te laten.

    Fijn weekend, Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het is inderdaad erg irritant. Ik heb ook geregeld dat ik écht zeker denk te weten wat er staat, het zo invul en dan keer op keer geweigerd word. Nou laat dan maar hoor...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ja, ik ken het probleem en vorige week was er nog eenblogster met dezelfde opmerking. Ik blijf klikken op het ronde pijltje tot ik een goed leesbare code krijg en vergeet ook het cijfer niet....

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik ga het gelijk veranderen bij mijn blog. Sinds je twee codes in moet typen is het inderdaad heel irritant geworden. Maar even niet aan gedacht dat mensen dat ook bij mijn blog zouden vinden...

    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik heb het ook uit staan. En plaats bij sommige ook geen reacties omdat ik het na een aantal keren maar opgeef om het nog te proberen. Dus hoop dat je met dit bericht mensen aan het denken zet!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Omdat het zomaar ineens is ingevoerd hebben veel mensen het niet in de gaten. Ik heb het ook meteen uitgezet en heb het modereren aan staan. Zo zie ik tenminste alle reacties die binnenkomen.
    Als de robotcontrole aan staat laat ik vaak geen reactie achter maar jammer is het wel.
    Groetjes, Josette

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik kan me hier helemaal in vinden. Ik reageer vaak niet eens meer als ik weer zo'n oncijferbare combinatie moet intikken. Het is gewoon frustrerend.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Je hebt gelijk, de lettercombi's zijn echt niet te lezen. Net 5 keer moeten intypen voor ik de goede combi had. Om horendol van te worden.
    En inderdaad, voor ouderen of slechtzienden is er helemaal niet meer door te komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. GROOT GELIJK ik erger mij er ook op!
    Ik denk dat sommige niet weten of het opstaat!
    Groetjes,
    Fijn weekend,
    Marina

    BeantwoordenVerwijderen
  23. als ik na twee keer een foute code heb ingevuld probeer ik het geluid nog een keer,krijg je echt een zaagstem dan is het jammer dan is het over,ik geniet zo van jullie mooie blog

    fijn weekend Julia

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Helemaal mee eens! Toevallig gisteren nog een reactie proberen te plaatsen wat niet lukte, erg irritant! Ik heb me trouwens niet gerealiseerd dat dat bij mijn blog ook zo zou kunnen zijn, ik ga dat direct controleren.....

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Het is vreselijk !!!!...en zo niet nodig !! word er soms niet goed van......leuk dat je het hier over hebt !!...liefs van mij...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  26. ik heb m net uitgezet, wist niet eens dat tie automatisch aan stond, dus mocht tie het toch doen laat t ff weten, kvind t zelf ook heel vervelend bij een ander ik dacht al dat het aan mij lag dat ik het niet kon lezen maar dat is dus niet zo.
    groetjes sarina

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Inderdaad erg irritant en de laatste tijd zelfs nog lastiger te ontcijferen. ik heb hem al een poos uitstaan maar denk dat veel bloggers, niet weten dat het ingeschakeld staat.

    groetjes, Elske

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (11) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (170) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (2) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (73) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (1) museum (1) muts (4) naaien (2) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (77) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (26) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (4) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonnetje (3) zwemdiploma (3)