maandag 10 september 2012

... is weer eens wat anders...


Borduren... ja... ik heb vroeger veel geborduurd, vooral bij mijn oma. Mijn oma had óf een haakwerkje in haar handen, filet haken of gewoon, een borduurwerkje, gewoon of een doorsla-borduurwerkje, dat is met Beiersbont om tafelkleden en kussens te maken e.d. of ze had een kop thee in haar handen, hahaha. Want er werd natuurlijk ook ontzettend veel gekwebbeld.


Gisteren (zondag) wilde ik eigenlijk verder met het Amy-Lynn rokje van Bridget. Maar het was zulk strálend weer en ik had geen zin om de spullen naar buiten te zeulen... dus... heb ik een borduurwerkje gepakt waar ik van de week al aan begonnen ben en ben ik achterin de tuin aan de eettafel gaan zitten. Samen met Kirsten die bezig was met Wiskunde, Scheikunde en Geschiedenis.

Het nostalgisch borduurtje is van Ot en... Het is piepklein, tweedraads en de kruisjes zijn nog geen 2mm groot. Een lekker fröbelwerkje. Het begint al aardig vorm te krijgen. Op de kiek is nog niet veel van Ot te zien, maar inmiddels staat zijn lijf er al op, nu alleen zijn hoofd nog, de letters en de stiksteekjes, oogjes e.d.


Zo gedetailleerd als dit plaatje is het niet, want de achtergrond met de schone was is niet te zien op het borduurtje, maar het is een leuk plaatje. Ik ga het niet inlijsten, want ik heb iets anders bedacht...


Dit is het borduurwerk waar Kirsten een paar jaar geleden aan begonnen is, maar de groene borduurzij is zoek... Nergens meer te vinden en ook niet welk nummer het is. Dus ik ben begonnen met uithalen, zodat er met nieuw groen garen begonnen kan worden. Kirsten wil  het eigenlijk niet meer maken... maar ze keek vandaag toch steeds wat ik aan het uitspoken ben, dus wie weet als het stramien weer schoon is wat ze dan zegt...


Bridget is weg van de Fairyfee, zoals zij het noemt. Ze zou hem zelf wel willen maken als Kirsten niet meer wil, maar het ding is zó groot, dat dat voor een negenjarige nog effe te veel is. Ik ga voor haar op zoek naar een Fairyfee die de helft van dit formaat is, zoals ik vroeger bij mijn oma ook heb gemaakt.

8 opmerkingen:

  1. Ach ja, borduren... Dat heb ik vroeger ook heel veel gedaan. Er liggen nog steeds (2?) onafgemaakte werken in van die jeweetwel tasjes... Eigenlijk kan ik die wel weer eens tevoorschijn halen.

    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk werkje, borduren. Ga je het in een kussentje verwerken?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat super leuk dat je weer aan het borduren bent geslagen en ook nog een leuk nostalgisch patroon. Ben zelf ook een echte fan van borduren, ben benieuwd hoe je borduurwerk verder wordt. Groetjes, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ook veel gedaan 'vroeger' en ik wil het ook wel weer eens oppakken maarre... ik heb nog zoveel te doen! Ik moet ook nog een jurk uithalen (jouw Heleentje), omdat ik een fout gemaakt heb én omdat Laura heeft aangegeven dat ze daar écht niet in gaat lopen. Onderkant moet anders dus en ik denk dat ik jouw ballonjurk daarvoor ga inschakelen ;-). Vooralsnog is het weer zo een tasje weet je wel

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Helemaal leuk! maar hier ben ik ook niet handig in,ik hoor mijn moeder en zus nog zuchten haha,fijne week,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel knap van je dochter, maar je had ook naar de winkel kunnen gaan met de borduurzijde en dezelfde kleur erbij kunnen kopen. wij hebben bijv een kleurenkaart en zo redden we heel wat onafgemaakte borduurwerkjes. In ieder geval heerlijk om te doen! fijne avond. groetjes Paula

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb namelijk een gigantische hoeveelheid strengen borduurzij van mijn oma, waarvan één héle grote doos met alleen maar groen, dus vandaar de keuze om het uit te halen. Het was nog in beginfase, dus gelukkig niet veel om uit te halen.

      Groetjes, Collie

      Verwijderen
  7. Leuk borduren! Ik neem wel eens een borduurwerkje mee op vakantie omdat ik dan de machine niet mee heb ;) Die fee is supergaaf en tja nu krijg ik borduurkriebels ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (11) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (170) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (2) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (73) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) museum (1) muts (4) naaien (2) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (26) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (4) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)