vrijdag 21 september 2012

Lekker frutselen... eh borduren...


Een paar weken geleden was is bezig met een borduurwerkje van Ot... die is inmiddels bijna af. Ik moet alleen de letters nog en de stiksteekjes... Maar dat doe ik bij voorkeur overdag, want ik kijk 's avonds scheel van het telpatroon, hahaha. Dus was het tijd om een ander "klusje" voor 's avonds te zoeken... iets wat minder tellerig is.


Snoekduik genomen in mijn borduurpatroonboekjes, maar daar niets gevonden wat klein en kneuterig is... Allemaal groot en niet gezellig en klein genoeg. Nog een snoekduik in mijn la met mijn losse papiertjes en daar vond ik een roosjespatroontje die ik gebruikt heb bij een sjaal  voor Bridget bij het Amy-Lynn rokje.

Dít was precies wat ik zocht. Een borduurwerkje waarbij je niet te veel kleurtjes hoeft te gebruiken en ook zelf een kleurenmix kan kiezen waar je pet naar staat. In niet al te lange tijd heb ik een vrolijk roosje geborduurd. Het kan op allerlei onderstofjes worden verwerkt en ik kan er van alles mee.


Daarna was het even zoeken waar ik alle dozen met de borduurzij heb gelaten, want niet alles staat thuis namelijk. Ik gebruik borduurzij ook voor andere dingen. Maar maandag van mijn werk een paar dozen mee naar huis genomen. Ik heb nu alles op één plek en kan met alle dozen voor me uitgestald rustig kiezen wat voor combinaties ik wil maken.


Dit is de stand van zaken van het mannetje Ot... enneh... hij is bijna af... De poes is inmiddels al voorzien van stiksteekjes (wat een verschil met de rest waar nog geen stiksteekjes in verwerkt zijn). Ik denk dat met een middagje ik wel een héél eind kan komen om hem af te krijgen.

Ook de roosjes gaan lekker, ik heb al drie verschillende roosjes gebakken... is zó leuk om te doen als tussendoortje.

7 opmerkingen:

  1. wat een leuk idee dat roosje, en als je t overal voor kunt gebruiken doe je het niet voor niets leuk idee om het op een rokje te verwerken!
    voor borduren heb ik nou echt geen geduld, en het is ook geen werkje voor gezellig in de stuurhut, want het is nu al zo vroeg donker!
    groetjes sarina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jij bent altijd zo lekker druk he???...fijn weekend..liefs van mij...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi zeg ! en wat heb jij veel borduurzijde ! Ik heb eeeeeh nul haha.
    Ik denk er wel over om weer eens wat te borduren, maar dan idd wel kleine werkjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je kan nog wel even vooruit met je borduurgaren, leuk! En je borduurtjes zijn super leuk.
    Groetjes, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jeetje, wat een boel borduurzijde! Ik heb het gesorteerd in zo'n handige vakjesdoos van DMC. Het is even een werkje om alle strengen op bobbins te draaien, maar het werkt super!

    Je roosjes worden prachtig! Zoiets staat ook in de Tilda boeken. Misschien vind je die ook leuk?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk die roos, ik zie al een sjaal voor me met zo'n roos of een rok of een gebreide muts met roos... Kortom mogelijkheden te over! Het ziet er mooi uit. Groetjes en fijne avond; Paula

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (11) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (170) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (2) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (73) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (1) museum (1) muts (4) naaien (2) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (77) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (26) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (4) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonnetje (3) zwemdiploma (3)