zondag 14 oktober 2012

Bonte Amy-Lynn rokje


Dit rokje schiet niet ècht op, maar ik ben er toch steeds efkes mee bezig... Deze berg had ik vrijdagmiddag op mijn tafel liggen.


Wat bandjes, randjes en kantjes samen met Bridget uit de kast geplukt, het rode stippel- en de kersjesbandje had ik speciaal voor bij het rood-witte stofje gekocht (niet deze maar een ander rood-wit stofje, en die bleef dus juist bandjes-randjes vrij, hahaha).

Dit stukje boordstof bewaar ik voor een ander project, want aan dit rokje werd het géén succes! Ik zie wel dat ik wat "rijg" draadjes heb laten zitten.

IJverig aan de slag gegaan om de rokbanen te rimpelen en aan het boordtricot gezet. Ik heb het net zo gedaan als bij het vorige rood-witte rokje, maar dan met "gewone" stippeltricot. Ik had juist speciaal dit gekocht, in overleg met Anja, maar het werd totaal niet naar mijn zin. De gerimpelde stof had andere plannen en ging hélemaal bubbelen... Ook toen Bridget het aantrok, soms wordt het beter als iemand het aantrekt, nou deze keer dus niet hè. Vervolgens de hele vrijdag avond bezig geweest om de boel weer loste maken... blll, wat een butklus is dat zeg!

Dit is zo'n beetje hoe de bandjes op de zoomstrook liggen... Bridget vind het hélemaal super, dus nu komen alle toeters en bellen op het rokje... Er komt ook nog een roezel aan de onderrok (die hoort er wèl te zitten) en er moet van haar ook nog een lichtgroen kantje, zoals bij het origineel... Ik doe het even stap voor stap... want Bridget hoeft geen kerstboom te worden toch?

Maar goed vanochtend even in mijn restantjes van dit project gedoken (ik heb altijd een tasje bij mijn project liggen met alle restjes, je weet maar nooit hè, als het af is gooi ik het pas weg.

Gelukkig heb ik nog een strookje van de rood-witte stof. Ik ga de bovenkant dus maar doen zoals ik gewoonlijk doe met een heup-/tailleband, maar ik denk dat ik de rok er niet aan ga rimpelen, maar met plooitjes eraan zet... Ik  kan het blijkbaar niet laten om het plan weer om te gooien.

6 opmerkingen:

  1. Ik ben heel benieuwd naar het resultaat. Van deze rood/witte stoffen heb ik namelijk ook nog een couponnetje liggen. Dan kan ik bij jou mooi inspiratie op doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zou zeggen hoe bonter hoe leuker, ik houd ervan. succes! groetjes Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben heel benieuwd naar de toeters en bellen van het rokje, het is in ieder geval lekker vrolijk.
    Wat jouw Heleentje betreft, die heb ik in een hoek gemieterd. Ik heb een hele (zeg maar ontzettend hele) stomme fout gemaakt en ik zou dus alles moeten uithalen maar dat ga ik niet doen want Laura vindt de onderkant vet stom. En dus.... ga ik de bovenkant dan maar gebruiken mét een simpele onderkant, effect jurk weg maar okee. Wat Laura in d'r kop heeft, zit niet in d'r je weet wel. Het zit nu weer in zo een tasje hè.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een supervrolijk geheel!
    fijne week, liefs ester

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er leuk uit a;l die bandjes.
    Ben benieuwd naar het eindresultaat.

    Groetjes mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ben heel benieuwd naar hoe het uiteindelijk zal worden. Weet je wat ik zo leuk vindt, dat Bridget zo goed weet wat ze wil en dat jij haar daarin zo actief betrekt. Vaak weten kinderen niet zo duidelijk te verwoorden hoe het in hun hoofdje zit, maar Bridget kan dat heel goed!

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (11) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (170) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (2) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (73) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (1) museum (1) muts (4) naaien (2) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (77) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (26) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (4) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonnetje (3) zwemdiploma (3)