dinsdag 2 oktober 2012

Burda Style 10/2012


De cover is ècht een nazomercover qua kleurtjes (gelukkig schijnt het zonnetje nog best wel vaak, hahaha).


Dit is zéker nog nazomeren zo met die blote armen, maar het jurkje is niet zo mijn ding en dat komt met name door het stofje denk ik. De kleur, het cloqué-stofje... Hm... nee, mag klassiek zijn, maar is niks voor mij. Bij dit modelletje moet je toch wel oppassen wat voor stofje je neemt, want de rimpeltjes kunnen boller gaan staan als het stofje niet soepel en dun genoeg is.


Het shirtje is hier in de rok gedragen, iets wat ik zélden zal doen, zeker met van die rimpels in het midden. Maar als het shirtje gewoon op een mooie jeans gedragen wordt (eroverheen, dus niet in de broek geplopt) dan vind ik het wel een leuk modelletje, maar wel van een héél ander kleur stofje! Van het shirtje staat een een stap-voor-stap beschrijving of workshop zoals ze het noemen.

Van de rok is niet veel te zien, ook niet de lengte en dat vind ik jammer. Er zitten decoratiebandjes op de rok gestikt, maar het effect is op deze foto niet te zien. Wel verderop met een wollig warm vest, dan is de onderkant goed te zien. Ik vind dat ze eigenlijk voor het rokje, met die rimpels aan de tailleband, te dikke stof hebben gebruikt. Ik zou daar eerder een voileachtig stofje voor hebben gebruikt met daaronder een voering in dezelfde tint. Deze stof is voor de rimpeltjes te dikkig. Ik zou, als ik persé deze stof zou willen gebruiken voor zo'n snit rokje, geen rimpeltjes doen, maar ingestikte plooitjes maken. Dan kan namelijk ook gelijk het shirtje op de mooie manier op het rokje gedragen worden.


Nee er is niets mis met de foto... er is door een autoruit heen gefotografeerd. Het jasje is, aan de technische tekening te zien, een eenvoudig modelletje met een opstaand boordje... verder niets... Héél simpel en eenvoudig.... en als ik goed kijk (neus bijna tegen het de bladzijde aan, haha) wordt het jasje gedragen op het setje van de vorige foto.


Ik vind dit een leuk model jurkje, ook mooi van lengte. Het hele voorpand (en denk ook achterpand) bestaat uit één pand en wordt doordat er plooitjes ingestikt worden mooi getailleerd. Als ik naar de mouw kijk, met name bij de bovenarmen, denk ik dat als je stevige bovenarmen hebt je even de mouw moet opmeten, want een jurk met te strakke mouwen is drie keer niks!


Ah de rok heeft organza strikjes in een ijsblauw tintje... wel heel lief bij het zilver van de rok. Erop is een vest/jas van een mohairachtige stof (je moet niet een kriebelgevoelig type zijn, want dan kan je beter een ander stofje kiezen). De kraag is riant, maar fluddert niet om je heen, hij blijft mooi zitten. Ik zou dit model niet zo gauw als jas kiezen, maar als vest, lekker cocoonen op de bank of naar mijn werk aan als het vriest... hm.... je hebt het er gegarandeerd niet koud in, hahaha.


Dit plaatje heeft een beetje jaren 50/60 sfeertje. Zal wel door de kleurtjes en type jurkje komen. Is een mooi plaatje (ook al ben ik niet weg van het jurkje). De jas vind ik mooi van snit. Mooi van een mooie fluweel of wollen stof in een mooie kleur rood, zwart, paars, klassiek marine blauw of antraciet. Als sluiting is er één grote met stof overtrokken knoop gebruikt en even daaronder een drukknoop... wil je de jas beter kunnen sluiten, gewoon meerdere drukknopen erop zetten...


Hahaha, net zo'n stofje als de jas van daarnet, maar ik geloof niet dat ik zo snel die stof zou uitkiezen, ook al ziet het plaatje er mooi uit. Ik zou een eenvoudig uni stofje uitkiezen, zodat de snit van het jurkje met die mooie getailleerde belijning mooier uitkomt. Ik zou (denk ik) wel de plooitjes van de rok een stukje dicht stikken... hou niet van luchtbellen als ik ga zitten... en je bederft er de snit van de jurk niet mee...


Dit is dezelfde rok als in het begin van het boekje, maar nu zonder de lieve strikjes. Ik vind het rokje zo wel mooi (de rimpeltjes van het rokje vallen hier wel mee)... er is changerende taf gebruikt met daaroverheen gestippelde tule... romantisch!! Erop een modern shirt (is wat minder, maar geeft wel tegengas tegen het zoetige van de rok) en erop een bouclé jasje... wat wel wat groot oogt, dus ik weet niet of dat komt door het stofje, of dat het jasje een maatje te groot is, want hij is niet gesloten, dus voor het maken meet eerst de patroondelen even na.


Een mooie jas, leuk op een slanke jeans met van die mooie laarzen eronder. Het is een jasje dat járen in de mode zal blijven... Perfect als je niet zo vaak jassen maakt, want dan doe je het niet voor één winterseizoen!


Een Gouwe Ouwe... het linkerplaatje komt me wel bekend voor. Mijn oma had zoiets... Ik vind dat het jasje veel leuke details heeft en als regenjasje ideaal is, want hij staat een beetje uit, dus alles blijft droog, hahaha. Het is wel een jasje voor ervaren naaisters, want de paspelzakken zijn niet recht, maar lopen in een puntje... Het jasje zou ik niet in dit kleurtje doen, want dat staat mij niet. Ik vind het wel mooi van een donkerblauw stofje... of in een zwart-wit ruitje...


De halslijn van de blouse vind ik heel mooi, maar ik weet niet of ik de dubbele schouderpassen zo mooi vind.... Bij mezelf denk ik niet met die brede rechte schouders van me... Het rokje vind ik leuk, stoer, elegant, mooi van lengte en kan gemaakt worden van allerlei stofjes. Jeans, rib, fluweel, velvet, loden stof... noem maar op.


Dit doet me denken aan zo'n loden schort in het ziekenhuis... nee... vind ik dus hélemaal niks!!


Een mooi slank wikkelshirt... zien we wel vaker, maar nu is de overslag Links over Rechts in plaats van Rechts over Links... Het overrokje van drie laagjes verschillende materialen is iets nieuws... Hier dragen ze het als een ceintuur op een skinny broek... ik weet niet of ik het zo zou dragen... eerder op een strak glad rokje (vermoed ik).


Linksboven een strakke stretchbroek... moet je héle slanke stelten voor hebben. Het shirt heeft een soort van "gootje" die omklapt (denk ik) en rimpeltjes in de zij... Ik zou het eerst proberen met een proefstofje...

Rechtsboven het rokje van twee foto's terug, maar nu van Technogarbardine... techno?? garbardine... Hm... ik zal het eens aan Anja vragen, hahaha. Schoentjes zijn leuk, maar wel héél zonnig ingesteld voor de herfst.

Rechtsonder is een jurkje met dezelfde snit als het shirt van linksboven. Nu is wel beter te zien wat de hals doet, omdat de stof van tweed is en dus "voller" reageert en niet plat valt. het wordt als ik het zo goed zie schuin van draad geknipt... dat zorgt voor een véél mooiere valling dan als het gewoon recht zou worden geknipt. Eigenlijk vind ik het jurkje wel lekker warm en wollig ogen... Mooie lengte ook... wie weet durf ik zoiets ook wel uit te proberen met van die rimpels in de zijnaad !!!


Ah, weer een ander effect van het shirt, nu van glanzende garbardine... kan dat als shirt?? rekt dat?? Ik vraag het wel aan Anja, hahaha. Ze krijgt het nog druk! Het oogt wel mooi getailleerd, maar volgens mij moet je wel goed je bovenwijdte in de gaten houden, want anders gaat het trekken bij je voorgevel, zoals bij dit fotomodel.


Mmmmmnéé Ik vind dit drie keer niks. Behalve de broek en schoentjes dan... het is dat loodschort van een paar foto's terug, maar dan met mouwen...


Er staat een héél stuk in over Sancho, normaal zou ik dat wel gekiekt hebben, maar ik ben tijdens het fotograferen van de Burda zó gefocust op kledingstukken, dat ik gewoon doorgebladerd heb... en 's avonds een kiek proberen te nemen is onbegonnen werk, dus vandaar alleen maar het Sancho-logo.... sorry!!


Het jasje heeft een militaire look, met recht opstaande kraag, epauletten, zakken met klep, mouwpatjes en een dubbele rij knopen. De stof is van een mooie wol. Is ook heel mooi op een jeans of een glad rokje. Het wordt hier als tegenhanger gedragen op een best wel lang rokje met een soort van drapperie aan de voorkant. Het is niet mijn ding zo'n drapperie...


Deze mantel is ook niet zo mijn ding, en dat komt met name door die enórme kraag. Dat gaat altijd als een soepketel om mijn nek hangen (ik heb ooit een vest met zo'n gevaarte eraan gehad, was géén succes!). Het stofje vind ik wel mooi, maar of het me staat is een tweede... maar de print en kleuren vind ik mooi. De tas vind ik trouwens ook mooi, hahaha.


De kleding of lijf van het fotomodel links lijkt niet te kloppen. Het lijkt wel alsof het fotomodel een enorm lang bovenlijf heeft, maar ik vermoed dat het hem zit in de rok, die te laag zit of zo... Ik denk dat de rok, gemaakt van een best wel dik stofje, effectweefsel (staat erbij hoor, is niet door mij verzonnen),en is iets te dik om gecombineerd te worden met een fijne ribstof als heup-/tailleband. Het mooiste was geweest gewoon bovenin door middel van een beleg een tunnel te maken met elastiek erin. Hup het shirtje eroverheen, dus geen striklinten e.d. Maar zo plat mogelijk afwerken.

Rechts het verlengde loodschort... lijkt iets minder erg, maar dat komt met name door de kleur en omdat er leuke groene dennetakken in het oog springen, hahaha.


Dit is het jurkje met de door ingestikte plooitjes gevormd bovenlijfje... Het stofje geeft een héél ander sfeertje aan de jurk dan het jurkje aan het begin van het boekje. De dikke panty, riante sjaal (prachtige kleur) en stoere laarzen geven er een mooi herfstig tintje aan... lekker warm!


Dit is het shirtje in een totaal ander stofje als in het begin van het boekje. De rimpeltjes springen nu niet zo in het oog, want dat doet de stof met name. De stof past heel mooi bij de jeans en romantisch stoere riem. Leuk!!


De rok is denk ik de verlengde van de rok gemaakt van "effectweefsel".... effe kijken... ja... is de verlengde versie. Mooi met zo'n stoere blouse van fijne ribstof. De rok is van wol en samen met de toch wel romantische stoere laarsjes en tas is het een heel mooi geheel.


Wát is dít?? Geen idee wie dit verzonnen heeft... maar het is Oewie-jakkes!


Hm, de tekst verklaart veel "Perfect, want ik wil snel klaar zijn"... Nou daar sta je dan met een stuk hangend nepbont om je schouders... gauw naar de volgende pagina.


HAHAHA, dit lijkt wel een héle foute jas uit de jaren 80, inclusief fout kapsel... volgende!!


Sjucht... dit zou verboden moeten worden.... volgende!!


De tekst "Dit lange vestje wordt mijn favoriete kledingstuk" moet er iemand soms overgehaald worden tot het maken van zoiets??


"Door het bont ziet het jasje er geweldig uit" ... wordt er gezegd... Nou schat... de rok mag blijven... het jasje dus niet!


Oooh, ze zijn nog niet klaar met deze serie, ook nog een tas... volgende!!


Nu wordt er gezegd, dat dit jasje met al haar kleren gecombineerd kan worden... Het zegt veel over de inhoud van haar kledingkast...


Wow... omschakelen!! Dit is wel weer het andere uiterste. Niet mijn ding, te klassiek, te lang, te bleekjes van kleur...


Als ik naar de technische tekening kijk en vervolgens naar de foto geloof ik dat ik hier even goed naar moet kijken wil het kwartje vallen. Bij mij valt 'ie (nog) niet... maar het is ook al héél laat... Morgen nog een keertje kijken, hahaha. (Twee tellen later: Ik kan het niet uitstaan dat ik het niet gelijk snap... even in het werkboekje gekeken.... en aha... het kwartje valt gelukkig snel. Als je haast heb om een jas te maken, dan is dit een makkelijk model, alleen of het warm is bij storm betwijfel ik, hahaha).


Foto links: de broek is hetzelfde als bij de cape. Kan je geen bult aan vallen, maar die blouse erbovenop vind ik niet zo denderend... alsof de panden te wijd waren en een stukje verder over elkaar zijn gelegd voordat er knopen en knoopsgaten werden gedaan. Ook de lengte van het achterpand is te lang.... véél te lang.

Foto boven... Zoals de dame erbij zit lijkt het me een soepshirt... Die plooitjes kunnen best wel een leuk effect hebben, maar ik zie het niet voor me.

Foto onder: Waarom zit ze nu weer... zo kan je toch niet zien of zo'n rechte trui met glad rokje mooi is en in verhouding...


Hm, ik geloof dat dit dezelfde modelletjes zijn als die foto van daarnet. Zo te zien is de trui mooi van lengte, heerlijk om te dragen en het verdoezelt van alles wat je niet wil benadrukken. Het rokje vind ik wat te lang... het wordt zo log. Heb je mooie benen... knip er gerust een centimeter of 10 vanaf hoor!! Heb je niet zulke fraaie stelten, kijk in de spiegel met bijpassende schoentjes en panty wat mooi is bij je (laat iemand eventueel meekijken).


Foto links boven: Nou de dame staat hier met het shirt met die plooitjes... maar ik zou dat gevaarte gewoon maar overslaan. Véél te truttig!

Foto onder: Extravagant noemen ze het, maar ik vind het hélemaal niks. Een héle lange rok (vanaf de taille gemeten 1,10m lang !!!!!!!!!! bij een lichaamslengte in de Burda van 1,68) met een wijd deel van nappaleer.... ik geloof dat ik maar niets zeg/tik...

Foto rechts... compleet het andere uiterste (helaas met een stom hoedje op). Het jurkje heeft een mooi lijntje en snit, maar let op dat de behabandjes niet te zien zijn!! Zorg ervoor dat je beha geschikt is voor dit jurkje en anders pas het aan.


Ik vind dit ook weer helemaal niks (ik doe het ècht niet expres, maar ik vind dit ook weer totaal niks). Ouderwetse lange manchetten.... zo'n sjaalstrikgevaarte om haar nek. De kleur stof... de stof van de broek erbij... IEKS!!


Pfew... gelukkig de afdeling kinderen... was een zwaar stukje Burda de afgelopen pagina's zeg...

De stofjes van eerder in het boekje komen terug in de kleding van het meisje. Het zijn eenvoudige modelletjes, die vooral lekker en comfortabel dragen. Beetje indianelook. Maar als je de kleding van andere stofjes maakt, stoere jeans, of lieve bloemetjes, dan heb je weer een totaal ander plaatje.


Ik ben niet zo van de wijde mouwen, die zou ik dus wat innemen en een stukje verlengen. Ook zou ik een ceintuurtje om haar middel knopen, een leuk fluwelen striklint of een stoere van leer.

Leuk dat bolletjesband bij het vestje van het manneke... ik weet alleen niet of jongetjes dat wel zo leuk vinden...


Ai, ik heb de foto niet goed genomen, het was dus de bedoeling de jas van het manneke er volledig op te krijgen, maar madammeke zat duidelijk te pitten. Het is een leuke jas, met veel zakken om allerlei steentjes en knikkers in te stoppen.


Het jasje van het meisje vind ik te lijzig. Bij de schouders zit hij wel goed, dus hij is niet te groot of zo. Nee, ik zou een ander modelletje voor het soort stofje kiezen.


Bij de Knip Mode was het ook al te zien. Uilen zijn in, op diverse manier blijkbaar, want hier zijn ze te zien als decoratie of knuffel. Is ook leuk om met je dochter of vriendin te maken.


Dit zijn nog eens creatieve sleutelhangerhoesjes, blijft de omgeving heel in de buurt van scherpe sleutels (ja, ik heb een sleutel van mijn ouders aan mijn bos hangen... en die kan aardig scherp prikken!!).


Applicatietechnieken en daarna decoreren met borduren... Leef je uit!!


Nog meer dierenvriendjes... leuk om de herfsttafel mee te versieren of gewoon een middagje lekker te fröbelen.

14 opmerkingen:

  1. Ha, ha, wat grappig om jou commentaren bij burda te lezezn. Ik had hem zelf al een tweetal weken in huis maar hem door jou bril bekijken deed me vanmorgen glimlachen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi heb de burda ook gekocht, eigenlijk voor dat shirt met hangcol, maar denk dat tie in een gewone tricot wel het mooiste is
    groetjes sarina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi, die Burda hoef ik niet te kopen dus! Weer bedankt voor je prachtige commentaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo, die Burda hoef ik dus niet te kopen, weet ik dat ook weer ;-) En weer bedankt voor je mooie commentaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik moet soms wel lachten om jouw beschrijvingen! Zelf ben ik nog niet zo bedreven in het inschatten van patronen en hoe dingen vallen, maar als ik jouw recensies lees leer ik een hoop. Ook dat ik nu zie dat ik eerst bepaalde kledingstukken zou overslaan, waarvan ik nu zie dat die voor mij juist heel geschikt zijn. Er staan genoeg dingen in deze Burda die ik zou willen maken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het indianenjurkje zou voor Onze Little Feather wel leuk zijn.Maar ja,om nou een European magazine er voor te kopen is te dol.
    Moet wel lachen om je beschrijvingen hoor,zeker bij de "bonte"dames.Het ene lijkt wel of er verkeersborden aanhangen..
    Groet, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heb je er weer mooie beschrijvingen bij!
    En ik leerde wat nieuws: de lengte bij Burda is 1.68?
    Geen wonder dat ik met mijn 1,75 de shirts wat kort vindt....

    Werd de Burda deze keer gesponsord door een kunst-bont fabrikant??

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Weer smakelijk mee gelezen, deel wederom in heel veel je mening. Wat een styling en combinaties af en toe, toch jammer hoor. Alhoewel ik de snit van een goed burda patroon altijd perfect vind, vooral een mooie mouwkop, die valt altijd perfect en daar loop ik bij de Knip wel eens heel erg mee te worstelen.
    En Nicole nog goed op jezelf passen, een ontsteking komt zo weer terug als je weer doordendert.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De snit is zéker heel mooi bij de Burda. Ik heb voor de winterjassen vaak een Burda patroon gebruikt (ook voor Rem en de kids) en die zitten gewoon perfect.

      Ik let momenteel zéker heel goed op mezelf, dank je :)

      Verwijderen
  9. Ik ben verliefd geworden op een mantel model(103), maar deze burda is niet meer te koop. Ook online niet. Ik zou dus willen weten of jij niet toevallig deze burda nog hebt. Ik zou het zelfs heel graag over willen kopen als dat mogelijk is!!
    Groetjes,
    Precious

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb deze Burda, maar die wil ik graag houden.

      Wat je wel kunt doen is Marktplaats in de gaten houden of op Sancho kijken c.q. oproepje doen. Daar worden steeds weer Knip's en Burda's aangeboden.

      Groetjes, Collie

      Verwijderen
    2. oke bedankt! ik had al op marktplaats gekeken, maar nog niks gevonden. Ik ga nog op sancho kijken.

      Groetjes!!

      Verwijderen
  10. Hallo,
    Kan jij me misschien helpen? Ik heb deze burda niet maar wel het patroonblad. Nu wil ik graag het jurkje met de openvallende hals maken ( op foto nr 15 van jou post ) maar ik weet niet waar ik moet zoeken op het patroonblad... Dus als je me zou kunnen zeggen op welk deel ik moet zoeken en welke kleur en nummers ik moet overnemen zou ik je heel dankbaar zijn! Alvast bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (11) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (170) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (2) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (73) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (1) museum (1) muts (4) naaien (2) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (77) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (26) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (4) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonnetje (3) zwemdiploma (3)