woensdag 3 oktober 2012

Stand van zaken met het setje van Bridget


Vandaag heb ik op kantoor gewerkt aan het jasje voor Bridget. Ik heb mezelf de afgelopen twee weken een beetje rustig moeten houden i.v.m. een ontsteking, dus ben ik niet zo ver als ik had willen zijn. (Ik had het natúúrlijk af willen hebben, hahaha). Aan het jasje heb ik inmiddels wat wijzigingen aangebracht en ik ben nu bezig de boel in elkaar te stikken en door te stikken met driedubbele zigzag stiksels. De gestippelde voering is een restje dat ik over had van het bloesje dat Bridget als naaiwerkje heeft overgenomen van Kirsten. Ze heeft het doorslaan inmiddels af. De elleboogstukken maak ik van een rood-wit ruitje en heb ik diagonaal geknipt... leek me wel leuk. Om het makkelijk op de mouwen te stikken met een sluitende zigzagsteek heb ik het dunne stofje verstevigd met plaklinnen, gaat het ook niet vervormen en bubbelen bij het opstikken.


Gisterenmiddag kreeg ik een telefoontje van de glaszetter dat hij om kwart voor negen bij mijn kantoor zou staan... of ik dat zou redden... Ik had vorige week doorgegeven dat ik op maandag, dinsdag en donderdag binnen schooltijden werkte en om half tien er zeker weten zou zijn... Prompt willen ze op woensdag komen om kwart voor negen!! Ik denk razendsnel na... Ik heb het liever gehad dan dat ik maar zit te wachten en spastisch mijn telefoon bij me heb, zodat ik hun belletje maar niet mis. De scheur in de ruit op kantoor is behoorlijk, dus ik wil het gewoon geregeld en gedaan hebben (Hoe die scheur er gekomen is? Géén idee). 

Ik zeg tegen meneer de glaszetter dat ik kwart voor negen niet red (kinders en spits en zo), maar dat ik er om kwart over negen wel kan zijn. Dat is goed.... Ik leg neer... en bedenk... potsiedikkie!!! Bridget heeft morgen vrij i.v.m. een cursus voor de meester en juffen... Hoe krijg ik het voor elkaar. Kan ik uitslapen, moet ik nog vroeg mijn nest uit!


Meisje had zich verheugd op een héle lange meisjesdag, want maandag hebben we die niet gedaan omdat ze vandaag vrij is. Ik vertelde gisteren de hoe en de wat van meneer de glaszetter en de dame roept dat ze wel mee gaat en we dáár meisjesdag hebben... Dus die stond vandaag ook vroeg op, regelt haar lunch, wat kiwi's, een schoolkoek, dvd'tjes voor in de pauze en ze neemt haar naaiwerkje dat we gisteren bedacht hebben mee. Het naaiwerkje is een knuffel ezel... Gisteren heeft ze het patroon getekend (bleek vandaag dat het eigenlijk vergroot moest worden, dus dat heb ik even snel gedaan. In het boek stond er niet bij hoeveel het vergroot moest worden, dus dat heb ik maar op de gok gedaan. Als de verhoudingen maar blijven kloppen toch!
Even later gaat de dame kijken wat voor stofjes ze gisteren had gepakt en of ze die nog steeds leuk vind. De kop en oren van de ezel zijn van zilver/grijze nepbont. Het lijfje is van een zwart met een wit stippeltjeskatoentje. De pootjes en de binnenkant van de oren zijn van een beige met wit mini-stippeltjeskatoentje. Daarna is het opspelden geblazen en knippen. De grote schaar is wel wat lastig, maar mijn kleine schaar is zoek, gôh, wat gek, dat doen mijn centimeters nou ook altijd, hahaha.

Ik zit nu naar de kiek van de dame te kijken en wat zijn haar mouwen kort aan het worden. Dit is de Nadya van FM uit 2010. Past nog steeds, alleen een tikje korter geworden en her en der beginnen er ienimienie kleine gaatjes in de tricot te ontstaan (mag ook wel die jurk is duizend keer gewassen of zoiets)... Ik moet toch snel opschieten met het nieuwe setje, want dit is niet het enige wat wel goed past op de te korte mouwen na, hahaha.


Dit is het boek dat barstens vol knuffels staat, en je hoeft niet supergoed te kunnen naaien, want het ziet er allemaal creatief uit en de beesten hoeven niet te lijken op èchte dieren, als ze maar zacht en vrolijk zijn!

In de pauze eten we en tegelijkertijd kijken we naar een dvd van Barbie. Daarin wil Barbie Musketier worden... een ieks-zoete film, maar Bridget blijft hem leuk vinden. Ik ben deze keer bijna niet in slaap gesukkeld... Bijna, want één keer plopte mijn hoofd achterover... daar schoot ik wakker van. Gelijk maar een koud frisje ingeschonken om wakker te blijven, want zo'n knakkend hoofd lijkt me niet bevorderlijk voor mijn nek.

Zó en nu ga ik alvast een volgend rokje knippen voor bij het setje van Bridget... deze krijgt al die vrolijke randjes, bandjes en kantjes waar ik de vorige keer zo over twijfelde op de Amy-Lynn in het rood-wit. Want er is unaniem besloten dat die blijft zoals die is, zonder versierselen dus.

6 opmerkingen:

  1. gezellig zo'n meisjesdag! Ben heel benieuwd naar het resultaat! en hoop dat je ontsteking weg blijft!
    groetjes sarina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk, een update, ik hoopte er al op! Vervelend dat ziekte je zo hinderde, hopelijk gaat het nu beter en kun je fijn doorwerken. Ben heel benieuwd hoe het setje gaat worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk weer even bij te lezen.Ben je weer helemaal opgeknapt of ga je weer gewoon verder?
    Gezellig zo samen met je dochter op het werk.
    Groet,
    Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een gezelligheid zo samen met je meisje, dat boek vind ik trouwens ook erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat fijn om te zien dat Bridget zo makkelijk en lekker op je kantoor aan het 'werk' gaat ;)

    Ik hoop maar dat je snel weer helemaal beter bent, ontstekingen zijn niet fijn en kosten zoveel energie! Die kunnen we wel beter gebruiken!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een leuk dagje zo met je dochter. Samen knuffels maken is hier ook nog steeds favoriet. Leuk boek is dat idd!

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (11) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (170) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (2) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (73) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (1) museum (1) muts (4) naaien (2) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (77) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (26) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (4) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonnetje (3) zwemdiploma (3)