zaterdag 24 november 2012

Een jeweetweltasje ontmaskerd!!


117 vierkantjes 16 x 16 (9 banen van 13 lapjes) voor de lapjesdeken. Voor de rand eromheen heb ik dat ruitjesstofje gekozen en voor de onderkant de gemêleerde blauwe lap.

Ja, ik kwam weer eens zo'n jeweetweltasje tegen... nog niet een ècht jeweetweltasje, want er was nog niets geknipt, maar volgens mij wel een jeweetweltasje in wording. Al die lapjes, met klosjes, bandjes en troepies zaten toch mooi al in een tasje te wachten.... en dat al vanaf 11 juni jl. Ik bedoel eigenlijk dat het al waarschijnlijk toch niet zeker weten, maar wel zéker weten een ernstig geval van zéker weten een jeweetweltasje te gaan worden tasje is! Kan je het nog volgen?

Nu die stapel met lappen in die best wel grote tas, kwam ik dus tegen... en aangezien ik tegenwoordig gelijk de kriebels krijg van jeweetweltasjes wilde ik graag weten wat dáár nu weer in zat.... Sjucht, ben ook helemaal niet nieuwsgierig hoor... ahum... Dat tasje dus... Ik trok het uit de kast, keek erin en slaakte een diepe zucht. Ik had inderdaad een leuk idee voor die lapjes, was ook bijna begonnen met knippen...., maar toen ging het weer ernstig mis... en heb ik weer zo'n jeweetwel-dikke-tas in de kast.


Gisteren met Bridget samen zitten mutsen hoe de indeling van de lapjes zou worden... (moest tussen de middag, zodat Kirsten het NIET zou zien... 

Nu, het idee van mij slijt niet, dus daar hoef ik niet bang voor te wezen. Mijn geduld met dit soort tasjes slijt wel en ik wil al die tassen + één doos kwijt. Geen stilstaand archief meer in mijn kast s.v.p. Nu wil het geval dat mijn 14,5-jarige (!!) Kirsten haar witte kamer met appelgroene en turquoise accenten (gordijnen, lampenkapjes en dekbedhoezen e.d.) wil omturnen naar wit met marineblauw... een snufje dieprood en een snufje zanderig grijs (ik kan de kleur niet zo best omschrijven). Wat ben ik blij dat ik toen mijn poot stijf heb gehouden en heb gezegd dat de enige kleur die op de muur kwam wit was en niets anders... Anders had er nu eerst geschilderd moeten worden. Nu... die stapel, in dat jeweetwel-tasje, bestaat uit allemaal stofjes met marineblauw en wit! Precies wat mevrouw wil!


Dit is de indeling geworden. Ben er dik tevreden mee, even een kiek van gemaakt, want ik heb de vierkantjes per baan wel op elkaar verzameld, maar je weet maar nooit, nu kan ik het checken.

Perfect voor wat ik in mijn hoofd heb. Ik ga voor haar een lapjesdeken maken voor Sinterklaas (ik kan het vertellen, want ze leest mijn blog toch niet, hahaha). Dan hou ik natuurlijk nog een flinke stapel stof over en daar ga ik gordijnen van maken (als Kirsten dat ook een strak plan vindt, want ze is dol op die stippen die er nu hangen... maar zoveel sip heb ik niet). Ja, ik weet het, haar turquoise gordijnen met appeltjesgroen hangen er niet eens lang, maar Bridget had dé oplossing om van die gordijnen voor haar een leuke nachtpon - nachtjama - pyjama te maken. Ach waarom niet, het stofje is er prima voor. De dekbedhoezen die ik heb gemaakt, blijven nog wel dienst doen, die verstoppen we gewoon onder de lapjesdeken, strak plan toch?


Links de vierkantjes die over zijn, stop ik gewoon in een leuk kussenhoesje. Rechts de stapel geknipte vierkantjes per rij bij elkaar gespeld.

Dus... op die manier is een bijna jeweetweltasje uit mijn kast verdwenen. Er is gelijk een groot leeg gat ontstaan!

12 opmerkingen:

  1. Hahaha - ik moet zo lachen om die witte kamer.
    Ik heb hier niet de nieuwe kinderkamers helemaal wit geschilderd en echt iedereen welke kleuren de dames voor de muren hebben gekozen.
    Geen dus (hebben ook stof-accenten).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. OOO wat een mooie sprei beloofd dat te worden!! Het voorwerk is al helemaal tip top in orde, daar ben ik toch wel jaloers op,ik ben meer van ikziehettztvanzelfwel! Ieder zo z'n ding. Leuk geschreven weer! Gezellig weekend verder,groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier juist wel alleen maar wit. Achter het bed een houten paneel waar knalkleur behang op kan, een felgekleurd kleed maar die muren..... die blijven wit. Tot onvrede van dochter.
    De deken wordt vast prachtig, ik twijfel steeds of ik er ook aan eentje zal beginnen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ziet er mooi en gezellig uit, ben benieuwd hoor hoe ze het zal vinden.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw die gaat vast super worden! Succes ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Precies mijn kleuren en ik heb al zo'n kleed gemaakt. Dus kan ik je alleen maar succes wensen. sinterklaas is al snel. Wel een Superleuk cadeau. Fijne zondag nog. Lieve groet paula.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Precies mijn kleuren en ik heb al zo'n kleed gemaakt. Dus kan ik je alleen maar succes wensen. sinterklaas is al snel. Wel een Superleuk cadeau. Fijne zondag nog. Lieve groet paula.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat 'jeweetwel-tasje' belooft nog een groot werk te worden....al die lapjes secuur aaneen stikken.
    Maar ik denk dat het resultaat formidabel wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. dat zal inderdaad een prachtig deken worden! Heel veel werk, maar met een superleuk resultaat!

    groetjes en veel succes met het aan elkaar stikken.

    Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een klus! Je bedoelt wel Sinterklaas 2012? Zoveel tijd heb je dan niet meer om dat ongezien voor je dochter te maken!!!! Wel een hele leuke klus. Ben benieuwd naar het eindresultaat, maar dat is dan niet meer zo heel lang wachten.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie combinatie van kleuren (i love bleu :) en mooie indeling van de lapjes. Dat gaat een hele mooie deken voor haar worden. En wat goed om de bijna-je-weet-wel-tasjes direct aan te pakken, geef weer rust en voldoening :) Succes Nicole!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie lapjes bij elkaar!
    Fijn dat je weer een jeweetweltasje hebt kunnen tackelen...

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (11) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (170) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (2) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (73) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) museum (1) muts (4) naaien (2) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (26) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (4) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)