maandag 12 november 2012

Rokje Amy-Lynn, model D, met toeters en bellen


Tada... gisteravond het rokje met tig bandjes, randjes en kantjes is af. Zoals je ziet aan het snuitje van Bridget is zij er héél blij mee. Bij het rondjes draaien steeg ze nog net niet op, hahaha. Het was wel even zoeken in de kast, want haar lievelingskleur is rood... en dat zit dan ook continue in de was. Gelukkig kon ik nog een rood vestje opdiepen uit de kast (lag als onderste van het stapeltje vestjes en had ze nog niet ontdekt, hahaha).


Gisteren ben ik toch nog twee uurtjes bezig geweest. Omdat ik het roezeltje wat hoger had geplaatst, omdat ik het blauw gestreepte lintje van de onderrok wel in het zicht wilde houden, heb ik de bovenrok 2,5cm korter gemaakt. Aangezien ik geen rimpeltjes wilde, nadat die tricotband niet mooi werd, heb ik het helemaal omgegooid... en wilde ik plooitjes aan de taille-heupband. Het was even bedenken hoe, maar na even te hebben gerekend, wist ik hoe groot ik de plooitjes kon maken i.v.m. het formaat tailleband. Ik had gelukkig wel genoeg spelden, want jeetje 3 spelden per plooitje is nogal wat. Ik heb dat gedaan, zodat de plooitjes ook daadwerkelijk recht aan de band konden worden gestikt.


's Avonds op de trap nog geprobeerd een duidelijke kiek te bakken, maar het is nogal een beetje wazig vrees ik. Maar dat koppie hè... strálend!!


De close-up op de trap ging nog wel goed, zie de kiek links, je ziet dat haar maillot rozerood is, maar dat boeit effe niet. De kleuren op de kiek rechts, dat zijn de èchte kleuren van het rokje. Lekker knal...


Ik denk dat ik er alleen een ander vestje c.q. shirtje op maak, want dit vestje heeft allerlei versierseltjes, op zich mooi hoor, maar misschien iets te veel bij het rokje. Hoewel de bloemenketting die om moest is ook niet bepaald rustig, hahaha.


De dame was helemaal in haar element, omdat ze vandaag met school naar het filmhuis gaat. Naar de film Tony 10. Dus ze heeft nu hélemaal het gevoel dat ze uit gaat, want dat doet een mens wel vaker hè, uit gaan met nieuwe kleding aan.


Ze had gisteravond gevraagd of ze krullen mocht, túúrlijk, als zelf wel even alle bullen bij elkaar verzamelde, dan wil ik best wel die warmtedingen erin draaien. Mooie rode haarspeld van mij in haar haar...


... en de dame is klaar om naar de film... eh... school te gaan.


Rem heeft haar fietsband nog vlak voor vertrek opgepompt, want wij gaan altijd lopend naar school, dus als 'ie niet vaak gebruikt wordt wil 'ie nog wel eens zacht worden en pasgeleden bij het naar hockey gaan, vond ik hem zo zwaar aan de hand meerijden... Inderdaad voorband was knoepertje hard, maar het achterbandje was flubber..

25 opmerkingen:

  1. Heb je blog inmiddels gevonden en hou het in de gaten :) Wat een super gaaf rokje is het geworden zeg!!! Is dit model ook te maken voor beginnende naaisters? Uiteraard zonder al te veel poespas in t begin.. :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is juist een heel makkelijk rokje. Zonder rits, makkelijk met een tunneltje met elastiek en er zitten foto-werkbeschrijvingen bij van elke variatie.

      Ik heb het rokje nu 5 keer gemaakt voor Bridget en ze draagt ze allemaal graag.

      Groetjes, Collie

      Verwijderen
  2. Mooi geworden! En rood staat haar ook echt heel prachtig, ik snap dat dat haar lievelingskleur is. Jammer genoeg zie ik Laura niet meer rondhuppelen in een rokje als dit :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw het is een prachtig rokje geworden! De plooitjes zijn ook erg mooi. Ze staat echt te stralen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw! Als ik dit laat zien wordt ik ook aan het werk gezet!
    Het is duidelijk - blijer is bijna niet mogelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig is 'ie! Ik had het zelf niet gedurfd denk ik, al die verschillende kleuren en prints bij elkaar. Maar ik denk dat mijn dochter hem helemaal te gek vindt, dus misschien moet ik me er maar eens aan wagen. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wunderschön! Ich mag deinen durch & durch holländischen Style!
    Ganz liebe Grüße
    Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zoals ik al op facebook schreef.... fantastisch-prachtig. ik wil m zo! ook met die "foute" lintjes. Mag die in een maatje groter?! hhh groetjes Paula

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, Rem zei het ook al toen ik hem zonder elastiek voor me hield om te laten zien hoe die werd... "Is ook leuk voor jezelf!"... dus als ik nog eens een rood-wit lapje tegenkom... hahaha.

      Groetjes, Collie

      Verwijderen
  8. Je hebt ons wel in spanning gehouden, maar het eindresultaat is echt super. Wat een ontzettend leuk rokje met al die bandjes/strookjes etc.
    Ik snap dat je dochter helemaal in haar sas is hiermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hij is weer super leuk geworden, logisch dat Bridget staat te stralen. Nu nog 'tricot'les bij Eva gaan volgen, voor een bijpassend shirt en legging... (gewoon veel oefenen en je machine leren kennen, dan gaat het helemaal goedkomen met jou en tricot).

    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauw!!! super!! ik kan me voorstellen dat rood haar lievelingskleur is.Het staat haar geweldig!Ik vind het vestje juist leuk staan.Maar ach jij maakt toch zo wat nieuws toch ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat een geweldige rok! en het jurkje uit de vorige post is ook heel mooi!
    wat zal ze er blij mee zijn,
    groetjes sarina

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Woo die is mooi geworden, wel een werk zeg al die bandjes, maar erg mooi!
    Leuk zo'n blij koppie1

    BeantwoordenVerwijderen
  13. prachtig, hij is zo winters door de laagjes maar de bandjes erop geven hem tegelijk een zomers gevoel, ze straalt van geluk zo te zien
    een perfecte combinatie van stoffen en bandjes, het mooie meisje maakt het helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Schitterende rok! Heel erg mooi al die laagjes en bandjes erop...
    groetjes,
    Vicky

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ja, leuk geworden, zooo vrolijk! Hij staat heel mooi. Ik vind het vestje er eigenlijk ook leuk bij hoor, en zelfs de roze maillot (maar ik houd ook wel van een beetje bont :-) ). En past deze nou ook bij het groene jasje dat je aan het maken bent?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat hoop ik, maar ik heb nog een hele lap groen over, dus daar wordt sowieso ook nog een rokje van geknipt en misschien ook nog eentje voor mezelf, want de kleur vind ik heel mooi.

      Groetjes, Collie

      Verwijderen
  16. Wat heb je toch weer een prachtige rok gemaakt.
    En dan je dochter zo blij te zien.Mooie meid.
    Geniet ervan.
    Liefs Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dat is inderdaad een knal rokje geworden, snap best dat ze daar heel erg blij mee is.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een pracht van een rok zeg!! En inderdaad dat snoetje daar doe je het allemaal voor ;-)

    Groetjes Jeannette

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Superleuk! Dat snoetje van Bridget, het straalt er gewoon vanaf dat ze helemaal hoteldebotel is van haar rokje.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een supermooie rok zeg! Ik vind het zo knap dat je met verschillende bandjes zoiets unieks kan maken.

    groetjes Wilja

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (11) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (170) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (2) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (73) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (1) museum (1) muts (4) naaien (2) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (77) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (26) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (4) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonnetje (3) zwemdiploma (3)