woensdag 9 januari 2013

Bretels nodig, Nederhoff.... of...


Bridget draagt véél rokjes en jurkjes, zeg maar rustig dat ze bijna altijd rokjes en jurkjes draagt. Dus draagt ze als het kouder wordt ook veel leggings, maar voor de leuke en lastige kleurtjes, want ik ben niet zo'n tricotnaaisters (komt ooit wel, maar nu nog niet, hahaha), heeft ze toch ook een zwik maillots. Maar wat een rotdingen zijn dat af en toe. Het maakt niet uit wat voor merk of prijs, althans in haar kast liggen ze van de HEMA, H&M, Jottum, Barbra Farber etc... dus diverse soorten. en ze zakken dan ook allemaal. Niet omdat het stuk lijfje te kort is, of dat Bridget te dun is. Néé, het elastiek is te slapjes of gewoon te wijd...

Soms kan je bij het elastiek en kan je het strakker trekken of vervangen, maar vaak zit het zo mooi ingenieus in het boord verwerkt, dat ik daar liever niet aan kom i.v.m. ladders en zo. Dus... gebruikte ik, toen ze héél klein was, lees in de luiertijd !!, bretelletjes (altijd handig als je een oudere zoon hebt, hahaha), maar ja, dat is op de leeftijd van bijna 10 natuurlijk not done en niet praktisch bij toiletbezoek. Nederhoff is ook niet in de buurt, dus wat doene we dan... Ik kwam op de oplossing (eerst met Kirsten en nu heb ik het aan Bridget's verstand gepeuterd) een beetje bijpassende onderbroek eroverheen te doen. Het is natuurlijk niet super charmant, maar ja, ze is de enige die het ziet en een mens moet toch wat bij zo'n afzak kledingstuk.


In het begin vond Bridget het drie keer niets. Vorig jaar eh... ik bedoel het jaar daarvoor (2011) vertikte ze het zelfs. Maar sinds het Amy-Lynn rokje af is, die met ál die knalkleurige bandjes hoor ik haar niet meer. In het begin van de herfst had ik haar overgehaald met het rood/roze Daisy jurkje weer een maillot te dragen (want de legging van vorig jaar was te klein geworden).

Met veel gemor en gemopper ging ze overstag, om er een anti-zakmiddel overheen te dragen (ook alleen maar omdat ze persé de Daisy aan wilde). Dus legde ik steeds vaker, na de keuze van wat ze aan wilde, een maillot klaar + bijpassend broekje. Door de Amy-Lynn, die draagt ze zó vaak, is het zo dat ze inmiddels bijna elke dag een maillot draagt en ik hoor geen gemopper meer. Je raakt er blijkbaar aan gewend.

17 opmerkingen:

  1. Heel herkenbaar, hier dragen ze er ook onderbroeken over heen. Met de maillots van Ewers heb ik trouwens de beste ervaringen. Die bestel ik altijd bij Sokshop. Daar hebben ze veel meer kleuren, wij willen wel eens iets anders dan grijs. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ik meestal doe is de voeten van de maillot afknippen. Dan zakken ze toch minder af. Rafelen doet het niet, het randje rolt een beetje om. Sokjes erbij en klaar!

    Groet, Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  3. weet je dat het probleem ook een eind opgelost is als je de voeten eraf haalt? en losse sokken erover?
    groetjes, daan

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Judith en Anoniem,

    Helaas zakt het dan ook gewoon naar beneden, met of zonder voet. Het elastiek is gewoon te wijd of fludderig en dan gaat het kruis zo halverwege hangen en dat vind Bridget vréselijk zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het zijn gewoon rotdingen. Bij mijn dochter zijn ze ook altijd te klein bij de billen terwijl ze toch een standaard maatje heeft en anders zijn ze wel te lang en zakken af. Hier geen maillot's mee.
    Enne, zelf draag ik over een panty altijd een slip omdat pantys ook bij mij altijd afzakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. stttt ook hier dragen we een onderbroek over de maillot....
    Groetjes Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ah, volgens mij moest ik dat vroeger ook.
    Het bretelprobleem doet zich hier voor met wijde rokken.
    De dames hebben ieder een Jottumrok (met heel veel stof) die slechts met bretels op de (niet bestaande) heupen blijft hangen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik deed dat ook altijd bij Bridget en Kirsten. Nu heeft ze inmiddels wel wat heupen gekregen, maar soms heeft ze toch een te zwaar rokkengevaarte aan, en dan geef ik haar ook bretels aan, zie je toch niets van onder een vestje, hahaha.

      Verwijderen
  8. Goede oplossing heb je gevonden! Voor mezelf koop ik altijd de allergrootste maat maillots, anders zakken ze bij mij ook af. De pijpen zijn gewoon te kort. Maar als ze bij Bridget te wijd zijn in de taille, zal dat voor haar geen oplossing zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goed opgelost, en niemand ziet het ... al plaats je het nu wel op het www als Bridget dat maar leuk vindt? Leuke onderbroek !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hier ook altijd groter hoor maar veel liever leggings! Heb je al eens bij de Zeeman gekeken? Daar vond ik een paar leggings voor nog geen vier euro per stuk en die blijven mooi! Ik zoek nu alleen nog rode.. Heb ff geen zin in zelf maken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Goede oplossing. Femke heeft 2 pillige panty's en verder alleen nog maar leggings.
    Niets beter dan een stapel leggings maken om eindelijk van die tricot angst af te komen! Samen een keertje afspreken?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, da's een goed idee, zal Bridget ook wel heel blij mee zijn.

      Groetjes, Collie

      Verwijderen
  12. Die afzakkende maillots zijn hier ook heel herkenbaar. Sinds ik ze minimaal 1 maat groter koop, hebben ze er al veel minder last van. Mijn dochters vinden hele dikke panty's het fijnste zitten (maat s/m bij de action passen ze heel goed). En anders misschien eens proberen om framilonband heel erg uitgerekt op de boord te stikken.

    groetjes Wilja

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Da's een goed idee!! Ga ik eens proberen bij die maillots waar het elastiek helemaal ingewerkt zit (dus plat).

      Groetjes Collie

      Verwijderen
  13. Ik erger me er ook altijd wezenloos aan. Maar onder tricot jurkjes doe ik er geen extra onderbroek overheen, dan zie je de naadjes zo zitten. Heel pietepeuterig, maar dan moet ik het toch maar met een afzakkende panty doen. Ben benieuwd of de ultieme tip nog gaat komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. bij ons was ook het zelfde probleem met afzakkende panty,s.
    1 tip als u 1 of 2 maten groter koopt dan is het probleem opgelost.
    mvg cindy

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

Aanpassingen (1) ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (16) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Broek-op-maat (1) Burda (74) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (168) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) Dusty-top (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (4) fournituren (27) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (3) Garderobe capsule (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) Imani (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (135) jurk Candy Cane (1) jurkje (4) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (75) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kraag op staander (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (3) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) Me-time (1) meisjesmiddag (52) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) Mode tijdschriften (1) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) mouwsplit met manchet (1) museum (1) muts (4) naaien (4) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaitechnieken (3) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (9) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (13) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) Saskia's keukentafel (3) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (28) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (5) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffen (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (2) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (36) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (12) wikkelvest (1) Willemientje (8) wol (1) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)