donderdag 14 maart 2013

Give-away.... een stipje...

Nee, dit is niet een omgekeerde foto-negatief van de Japanse vlag... 
dit is het stofje waar ik nu mee bezig ben...

Door mijn naaikunsten op dit moment voor het nieuwe patroon van Farbenmix heb ik zin in een vraagje te stellen en lijkt het me leuk om een Give-away te doen... en de vraag is...

Hoe groot is dit stipje op mijn lapje in het echt?

Dit is het stofje voor het ... (lees: puntje puntje puntje) voor Bridget met mijn lievelingsstofjes met stipjes. Bridget heeft ze zondag uitgekozen voor het nieuw patroon. Het patroon waar ik óók nog steeds niet uit de naam ben... Jemig, wat is de letter "U" lastig zeg, hahaha.

Wat valt er te winnen... dat wil ik samen met Bridget uitzoeken, maar het is vast iets héél leuks!

De uitslag is, zodra ik het patroon  mag laten zien op mijn blog... hahaha... tsja... Oei, wat vaag allemaal... maar ja de stip is ieder geval duidelijk aanwezig, hahaha.

55 opmerkingen:

  1. Het stipje is 5mm :-) ennuh... Ursula? Utopia? Usefull? Unica? Ulrike?
    Geen makkelijke opgave idd :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik denk iets met kleine stipjes van 1,5 mm. Ben heel benieuwd, hoe het er uit gaat zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oei dat is een moeilijke. Ik gok 3 cm doorsnede!
    Ik ben benieuwd naar je patroon , maar moet dus nog even geduld hebben. Succes met de afrondingen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey Nicole!
    Das leuk! en gokje wagen,
    de grootte van het stipje echt is
    0.7 cm
    Succes met verzinnen van je naam!
    Groetjes dieneke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat weer een leuke give-away. En oh zo moeilijk. Ik schat in zo'n 12 mm.

    Succes met het verzinnen van een naam met de letter U. Nog een paar voorbeelden.
    Uta (duitse meisjenaam=gelukkigste meisje van strijd)
    Usha (Hindoestaanse meisjesnaam=zonsopkomst)
    Upala (Hindoestaanse meisjesnaam=waardevol juweel)
    Umika (Hindoestaanse meisjesnaam=godin)
    Ula (Keltische meisjesnaam=juweel van de zee)
    Udaya (Hindoestaanse meisjesnaam=arriveren)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tjonge, hier op m'n scherm is het een mega stip.... ik denk in het echt 5 mm. Gokje natuurlijk !
    Of misschien is het wel meer een puntje dat puntje puntje puntje... ha!
    De letter U tsss fijne opdracht zeg, http://www.allebabynamen.nl/meisjesnamen/u
    Er zijn toch best veel namen met een U zeg ik U.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Correctie ik ga toch voor 1 cm, das mijn definitieve antwoord ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat spannend allemaal.... Ik denk dat het stipje in het echt 3 mm is...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hahaha, heerlijk vage give away! Natuurlijk waag ik daarvoor een gokje. Ik denk dat het stipje in het echt twee en een halve cm is....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Haha, idd een beetje vaag ;-)
    Maar ik gok gewoon even mee, ik denk dat het stipje waar je mee werkt 2,2 cm is.

    Een echte gok dus, want volgens mij bestaat er niet eens een stofje met een stip met die maat...

    En de U? Tsja, ik moest aan ursula denken maar zit net op een meisjesnamenwebsite te kijken en daar zie ik ook ulla staan, klinkt ook lief, maar niet Hollands ;-)

    Groetjes, Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik doe een gokje: 1cm?

    En de naam: Unique

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Tje, wat maak je ons nieuwsgierig naar het patroon. De grootte van het stipje? Geen idee, maar een gokje: 0,5 cm?

    Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jeetje geen idee... Wel een leuk raadsel! Ik doe een gok... 1 cm doorsnede???

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ureka! (om te roepen als je uit de letter u bent, of om te gebruiken voor de u)
    Ik denk dat het stipje 3 mm in doorsnee is, subtiel maar lekker aanwezig.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Tja, stippelstofjes heb je in verschillende maten. Zelf ben ik nu bezig met een stippelstofje voor een jurkje voor mezelf. Dat stipje heeft een doorsnede van 3 mm. Maar voor Joline heb ik een jurkje geknipt klaar liggen van een stippelstofje met een doorsnede van 5 mm. Ik gok dat het stofje dat je nu gebruikt voor Bridget / patroon 'U' ook een doorsnede heeft van 5 mm.

    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. hoi, ik denk 0,5 cm doorsnee
    groetjes sarina

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi, ik denk dat het stip(je) 1 cm groot is.
    Ik ben erg benieuwd naar je nieuwe patroon!
    Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Goede avond,
    Ik kom ook maar even een gokje wagen!
    En wel 1 cm doorsnee.

    En de naam met een U.... Una:)
    Geniet van de voorpret hihi.
    Wij wachten in spanning af!
    Groetjes Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Nog steeds geen naam voor het nieuwe patroon ?
    Niettegenstaande zoveel suggesties ? ;-) ?

    Je gaat stipjesstof gebruiken , schrijf je...tja....dan denk ik : 'jammer ; geen broekje , dus'.
    Maar een origineel rokjespatroon is ook leuk, hoor !
    Mag ik meedoen met de rara-give away ?
    Ik gok op stipjes van 0,5 cm. Zulke stof heb ik namelijk ook in mijn kast liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik denk ook 5 mm! Succes met het nieuwe patroon, ben benieuwd!

    groetjes, Elske

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hallo,
    Ik doe een gok van 8 mm voor het stipje.
    En de naam Uniek lijkt mij wel wat. Tenslotte is elk zelfgemaakt kledingstuk uniek.
    Gr Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Het stipje, ik gok op een kleine 1 cm. Leuk zo'n actie. succes! en de U.... Ursula of Ulla. groetjes Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  23. ik denk 1mm
    Urania klinkt wel mooi, betekent 'hemels'
    dat zal het wel zijn, een hemelse creatie

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik schat in dat het 2 cm is.

    Ben heel benieuwd naar het resultaat.

    Groetjes Denise

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hoi, Ik denk 1 cm. En ik zou voor Ursula gaan als ik moest kiezen.
    groetjes en succes ermee!
    Jannet

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik doe ook een gokje: 5 mm.
    Ik ben heel benieuwd het resultaat.
    Ik ga vanavond lekker beginnen met een Heleentje voor mijn dochtertje!
    Groetjes,
    Tiny

    BeantwoordenVerwijderen
  27. 1,2 cm, die heb ik hierboven nog niet zien staan! en de U....., kom ook niet verder dan puntjes voor zo`n lastige eerste letter. Al staan hierboven al een paar leuke ideetjes. Succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Oeps, volgens mij zit ik gigantisch mis met mijn 3 cm als ik alle andere antwoorden lees.....

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat maak je het spannend! Ik ben heel benieuwd naar je nieuwe patroon. Ik denk dat het stipje 7 mm doorsnee is.
    Dat de U lastig is, kan ik me voorstellen. Nog een paar ideeën nodig? Misschien Uriël, Unique, Ulinda, Ulmara, Uiltje, Umma, Usha

    Hoe dan ook, veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ik denk een cm of 5. Een giga stip, weer eens iets anders.
    En je schrijft zelf al dat de stip erg aanwezig is.
    Nu maar duimen dat ik de give-away win.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ik wil voor 5 cm gaan alleen omdat jij zegt hij is duidelijk aanwezig.....hihihihi......nu niet allemaal 5 zeggen hoor !! pas op !!!...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  32. ha.ik dacht ook 3mm,maar daar is er al veel van zo te zien.Ik gok op 1,5 cm. Duidelijk aanwezig dan. You never know,zeggen we hier.
    Leuk zeg die letter U. Uno of Ulrike!
    Groet, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ik gok op 6mm stipje en eventuele namen Unique (uniek), Unity (eenheid) of Uldwyna (speciale vriend)

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Dan ga ik voor7 mm, en toch ook Ursula blijft het mooist en vriendelijkste klinken zowel in Duits als Nederlands, succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. 6 mm had ik nog niet gezien, dus daar ga ik voor :) Een U is een drama zeg, Ultsje en Ulkje zijn zeer Nederlands, nou ja, Fries eigenlijk, vermoed ik. Sterkte met de naam.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. ik schat 7 mm. succes met de naamkeuze!
    groetjes
    Joanna

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Phoe tja uhm....!!! Dat kan van alles zijn van 1mm tot 2cm.
    Ik ga toch een gokje wagen en dat word dan 5mm haha
    Ben wel benieuwd :))

    Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Hallo ik denk dat het stipje 1cm is en de naam is Uli.
    Succes met het patroon!
    groetjes Mariel

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Ik gok op 0,5 cm. Naam? Ulrika. B.r.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Jessica Westerneng15 maart 2013 om 10:07

    Ok, ik waag ook een gokje... 8 mm is het stipje...

    En voor de naam vind ik Unique heel mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Voor het vinden van een naam beginnend met een U, zou je inspiratie op kunnen doen op bijv. hondennamen.nl

    Fijn weekend alvast!

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Ik moest gelijk aan je denken toen ik het nieuwsbericht zag over een net geboren giraffe. Ze heet, Uzuri, afrikaans voor schoonheid. Misschien een idee voor je patroon!

    Ik gok het stipje op 1,7 cm.

    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Oh, dat stipje is natuurlijk 0,9 cm oftewel 9 mm. Maar dat is een gokje ;-)
    En de naam: Uno!

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Ik gok dat het stipje 1,5 cm is
    En een naam met de letter u is niet zo makkelijk he: Udella, Ulrika, Ustasia, vooral die laatste vindt ik wel leuk klinken.
    Liefs Zohra
    En helemaal benieuwd naar het nieuwe patroon

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Ik denk dat het stipje 2,3 cm is. Ulrike is misschien wel een leuke naam voor je nieuwe patroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Ik gok 9 mm, en ja de u is lastig misschien unity iets.... Ben ook niet zo sterk met namen

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Oei, ik denk 7 mm.
    Nellianne

    BeantwoordenVerwijderen
  49. leuk weer, ik gok op een grote stip 2,5 cm. En namen met een U, misschien Una? Wel een mysterie allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

Aanpassingen (1) ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (16) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (74) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (168) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) Dusty-top (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (4) fournituren (27) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (3) Garderobe capsule (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) Imani (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (135) jurk Candy Cane (1) jurkje (4) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (75) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kraag op staander (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (3) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) Me-time (1) meisjesmiddag (52) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) Mode tijdschriften (1) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) mouwsplit met manchet (1) museum (1) muts (4) naaien (4) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaitechnieken (3) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) Saskia's keukentafel (3) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (28) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (5) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffen (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (2) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (36) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) wol (1) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)