zaterdag 9 maart 2013

Tricot en tjoeken tjoeken maar!


Zoals je ziet is het shirtje een maatje te wijd. De mouwen zijn ook wat te lang, maar ik was vergeten dat Bridget kortere armen heeft en er dus een stukje eerst afgehaald moet worden. Uiteindelijk is dat juist weer niet zo erg, want doordat het shirtje een maat te wijd is kan ze het na de zomer ook weer goed aan.

Het rokje wat ze hieronder aan heeft, heeft ze toevallig vandaag aan en staat er niet eens gek bij, maar qua silhouet vind ik een aansluitend rokje mooier. Ik denk dat een rimpelrokje, dat ik vanavond ga knippen, er mooier bij zal staan.

Dit kiekje komt het dichtstbij qua kleur.

Vanmiddag ben ik dus verder gegaan met het shirtje. Eerst het stiksel langs de hals, daarna de rolzoom van het shirt en de mouwen moest ook nog een stiksel hebben. De volgende keer pak ik mijn tweelingnaald erbij, maar ik was het gewoon vergeten, was zo lekker bezig!



Daarna heb ik de berg met losse applicaties op het shirtje verwerkt. De cirkel maak ik de volgende keer iets ruimer, maar op zich voor een eerste keer vind ik het best wel goed gelukt. Op de rug heb ik de ster gestreken. Het glittert super, precies zoals Bridget het wilde hebben, en nu met flitser, want het is inmiddels donker, zie je helemaal goed hoe het schittert.


Op de foto's heb ik het shirtje, voordat ik met het fototoestel klikte, een beetje glad getrokken (dus achter- of aan de voorkant, net welke foto, zitten er nu wat plooitjes). 

De legging zit perfect bij Bridget. Qua lengte mooi als ze er een laag schoentje bij aan heeft, dus ik denk dat ik die wel meerdere keertjes zal gaan maken voor de dame.


Zoals je ziet, het zit héérlijk, want ze wil het niet meer uitdoen!!

20 opmerkingen:

  1. Dat ziet er super uit!!
    Heb je vorige blogberichten ook allemaal gelezen, (weinig tijd om te reageren). Hopelijk heb je de balans gevonden tussen prive en werk en kun je weer heerlijk gaan genieten, ontwerpen, naaien en al die andere leuke dingen waar je energie van krijgt! Succes.

    gr. Nel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is mooi geworden hoor! Staat leuk! Ik maakte hem een paar jaar geleden in bruin met aquablauw.. Roos heeft hem veel gedragen en het shirt is nu bij de volgende eigenaresse :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij is leuk zeg! De legging heb ik ook al een aantal keer gemaakt maar dat shirt had ik altijd mijn twijfels bij, geen idee waarom nu ik jou versie zie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is het grootste compliment als ze het niet meer uit wil doen. Het is een mooi shirt en ook de legging ziet er goed uit. Het is goed gelukt met de glitters, het is gewoon een mooi geheel waar ze nog veel plezier van zal hebben.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed gelukt! Ik moet mijn tricot angst ook maar eens gaan aanpakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Erg leuk geworden. Vooral de aplicaties zo samen erg leuk gevonden. Ik hoop dat je je tricot vrees hebt overwonnen. Er zijn zoveel leuke tricootjes te koop waarmee je met eenvoudige patroontjes snel een leuk, maar vooral een comfortabel resultaat hebt. Mijn HSK dochter (hoog sensitief kind) doe ik daar een groot plezier mee. Kleding mag vooral niet strak zitten, mag nergens knellen, kriebelen etc. Zelfs leggingen werden afgelopen zomer afgezworen omdat die in de taille irriteerde. 's winters moet ze toch iets aan tot grote ergenis van het dametje.
    Katoenen/elastan tricot werkt het prettigst. Maar op een goed moment kun je ook een gladde viscose/elastan de baas. Losjes in de hand, goed spelden en de machine het werk laten doen. Eerlijk gezegd stik alle tricot's wel eerst met de machine (zaagsteek) alvorens te locken. Dat geeft vind ik het mooiste resultaat en heb ik (vooral bij flubber tricot) de regie en de stof.

    Groetjes, Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het is heel leuk geworden. Het kleurtje zou ik oud-roze noemen.
    Ik vind het trouwens heel slim van Bridget om al die glitter applicaties tot één grote print samen te voegen. Ik zou daar niet eens aan gedacht hebben!
    Lang leve de tricot!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Kijk eens wat een resultaat. Ik zou zeggen lekker doorpakken en die plank met tricots wegwerken. Daarna vooral gaan shoppen naar leuke nieuwe tricots op die plank weer te vullen ;-)

    Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Staat mooi hoor ! Enne.... beter te groot dan te klein hè !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Erg mooi geworden, die plank met tricot is zo leeg... Op naar het volgende tricot project!

    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig♥ gemaakt voor jou mooie♥ meid ..))
    Ook de kleur♥ is mooi♥.. tricot is soms moeilijk te bewerken dus petje af voor jou dat je geslaagd bent ..;))
    Fijne Zondag en lieve♥ Lente♥ groetjes jullie♥ Liefs♥ Gaby..♥

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk setje zo. Ik durf het nog niet aan met tricot, grappig he. De mensen die tricot naaien draaien hun handen er niet voor om. mmm toch maar eens proberen. fijne zondag. groetjes Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuke set geworden, die glitterapplicaties zijn geweldig! Dat detail op de legging is ook leuk. Gezellig dat jullie er woensdag waren. Ik moet nu dringend Femkes shirtje afmaken.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel mooi geworden! En wat leuk de applicatie's zo bij elkaar!! Groter worden gaat vanzelf dus het komt helemaal goed met dit shirt! Op naar het volgende trico project?

    BeantwoordenVerwijderen
  15. prachtig geworden! Echt een heel leuk shirt en wat is dat toch fantastisch dat ze hem niet meer uit wil. Ook de applicatie erop is heel geslaagd!

    groetjes,
    Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat is een super mooi shirtje, en die glitters zijn ook heel knap gedaan
    Liefs Zohra

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Plankgas verder met de rest van je tricotvoorraad! Dit is een supersetje!

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

Aanpassingen (1) ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (16) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Broek-op-maat (1) Burda (74) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (168) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) Dusty-top (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (4) fournituren (27) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (3) Garderobe capsule (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) Imani (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (135) jurk Candy Cane (1) jurkje (4) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (75) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kraag op staander (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (3) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) Me-time (1) meisjesmiddag (52) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) Mode tijdschriften (1) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) mouwsplit met manchet (1) museum (1) muts (4) naaien (4) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaitechnieken (3) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (9) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (13) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) Saskia's keukentafel (3) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (28) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (5) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffen (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (2) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (36) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (12) wikkelvest (1) Willemientje (8) wol (1) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)