dinsdag 23 april 2013

Lampje nodig?


Mijn naaimachine moet naar de dealer want één van de twee naaimachinelampjes is stuk en de ander is een flikkerlichtje aan het worden. Ik kan in deze machine de lampjes helaas niet zelf vervangen (irri is dat zeg!!). Ook is mijn draadinsteker afgebroken, anderhalf jaar geleden of zo, en het zou prettig zijn als die er ook weer op zijn plek zat. Plus... ik heb de machine nu een vier jaar en hij is al twee jaar niet langs geweest voor een schoonmaakbeurtje... en stofzuigen alleen en alles wat ik los kan peuren en schoon kan maken is niet genoeg.... Het is gewoon nodig!

Grrr.... maar eerst wil ik de zomerjas af hebben... en dat is met nachtblauwe stof in combi met geen licht niet echt snugger, voor het rechte lijn- en stikwerk. Dus... heeft Rem voor mij een bureaulichtje gehaald bij de IKEA. Dit lampje kwam ergens als tip voorbij op Sancho... en ik vond het een superexemplaar. Lekker buigzaam... wit... goed licht en leuk van prijs!


Maar ècht na de zomerjas van Bridget gaat de machine voor een check-up! Ik naai dan wel even op de naaimachine van Kirsten of die van Bridget.... Ik heb keuze zat, hahaha, dus geen last van ontwenningsverschijnselen, hahaha.

4 opmerkingen:

  1. vindt het toch altijd leuk om de dag met je blog te beginnen en wat je maakt en hoe waarom schrijfje geen boek zou nog een bestseller worden toch spijtig dat ik zo ver van je af woon antwerpen en gouda geloof ik ik heb het boek allemaal rokjes ook en de a lijn klopt van geen kanten klokt teveel en beleg vanbovenaltijd te groot je ziet mijn figuur klopt ook van geen kanten confectie een 46 zelfmaken moet ik een 52 nemen en dat na 40 kg lichter te zijn best grrr eerst huishouden dan naaien maar mijn kop zit vol hooikoorts alles zit dicht die engelse stofjes waar haal je die lieve groeten liesbet uit antwerpen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb nog nooit stofjes uit Engeland gekocht. We stofjes via Ebay, maar volgens mij kwamen die dan uit Amerika (is alweer lang geleden).

      Verder koop ik met name stofjes uit Denemarken, Duitsland en natuurlijk Nederland.

      Beterschap met de hooikoorts, Ramon is ook de klos en zit ijverig te sprayen en aan de Xyzal.

      Groetjes, Collie

      Verwijderen
  2. Dit lampje heb ik ook. Ideaal om even wat bij te lichten als het nodig is. Kan ik iedereen aanraden om aan te schaffen.
    Nicolien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat van de naaimachine herken ik wel de mijne is ook al vier jaar oud en alleen het eerste jaar heb ik hem weggebracht denk na de zomer ook maar eens doen. Hier geen extra machine aanwezig (hihi)Ik heb ook een bureau lamp met daar nog en daglicht gloeilamp er in dus ik kan ook met donkere stoffen werken.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (14) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (168) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (3) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (75) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kraag op staander (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) mouwsplit met manchet (1) museum (1) muts (4) naaien (3) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaitechnieken (3) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) Saskia's keukentafel (3) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (27) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (5) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)