donderdag 25 april 2013

Voor- of achterkant ??



Gisteravond begonnen aan het vestje en de streepjes breien lekker weg. Alleen wat ik me wel ineens zat af te vragen... welke kant vind ik nu de leukste... want van origine is de kant hierboven op de kiek de binnenkant... maar die vind ik eigenlijk wel mooi.


Het origineel is namelijk de averechtse kant aan de goede kant... en dat geeft een héél leuk effect, maar ik zie doordat ik meerdere kleuren en ook soort garen heb gebruikt, het effect bij mij een stuk onrustiger is... misschien te...


Ik vermoed dat ik de goede kant aan de goede kant doe en niet de goede kant aan de binnenkant... maar goed ik heb nog eventjes te breien, kan altijd nog veranderen voordat ik het in elkaar steek.

Wat een schitterend weertje trouwens vandaag, hè. Kirsten heeft zodra ze uit school kwam lekker buiten in de luie stoel haar huiswerk (gigaberg woordjes Frans) zitten... eh... liggen leren.

Vandaag zijn Rem en ik ook ontzettend leuk geslaagd voor een kleding-item voor Kirsten haar èchte verjaardag, want ik heb geen tijd om een shirtje voor haar in elkaar te steken (maar wil wel dat ze iets nieuws heeft om aan te trekken). Rem en ik kwamen vandaag een supermodern supershirtje tegen. Hypermodern, designersnit en helemaal haar ding (vermoed ik). Ook een leuk shirtje om na te maken, het modelletje behoeft geen superstof, de snit is hèt ding van het shirtje!!

7 opmerkingen:

  1. Ik geloof dat ik de 'binnenkant' ook mooier vind dan de 'buitenkant'. Inderdaad een stuk rustiger. Maarre, niet te snel gaan met je breiwerk, anders heb je op de terugweg niets meer te doen...

    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Absoluut is de bovenste mooier.... althans dat vind ik... het spreekt veel meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook ik vind de bovenste het mooiste en inderdaad rustiger, wie weet als je bijna klaar bent of een stuk verder dat het nog veranderd.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk "vakantieproject". Gelukkig hoef je nog niet te kiezen voor de binnen- of buitenkant. Als het hele pand af is, een mooi plekje voor een grote spiegel zoeken, dan lukt het vast om een keuze te maken.
    Geniet van de vakantie en je breiwerkje. De felicitaties voor Kirsten!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ga ook voor de bovenste foto, ik vind het stukken mooier dan die andere foto, die ziet er echt zo binnenkantachtig uit.
    Hele fijne vakantie.
    Veel plezier.

    groetjes jacoline

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik zou ook gaan voor de binnenkant. De streepjes spreken veel meer. En inderdaad een heerlijk zonnetje. Hier is de kleine meid met water en zand aan de slag gegaan. Is altijd een succes.

    Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik hou nooit zo van de ribbelige kant aan de buitenkant en ook jouw voorbeeld bevestigt dat weer - ik vind de bovenste foto ook een stuk mooier.

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (11) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (170) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (2) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (73) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (1) museum (1) muts (4) naaien (2) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (77) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (26) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (4) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonnetje (3) zwemdiploma (3)