vrijdag 24 mei 2013

Nieuwe tricot stofjes?


Een vriendin van mij en ik hingen een tijdje terug aan de lijn... en het onderwerp lekker hobbyen kwam te sprake. Zij wil het naaien en prutsen met stofjes weer oppakken en ik stelde voor om allebei een leuk overslagjurkje te maken van tricot. Het staat in een Knip boekje dat ze al een tijdje te leen heeft, dus ze kon gelijk kijken wat voor modelletje ik bedoelde. Het leek haar wel een leuk plan. Het startschot was vanochtend om op de markt naar een stoffenkraam te gaan. Hier vlakbij in Waddinxveen is op elke vrijdag een kraam... was ik nog nooit geweest, maar zij wel.... en wat is die kraam gróót zeg!!! Méga gewoon.


We gaan allebei een overslagjurkje uit maken van tricot... We hebben allebei het onderste stofje gekocht... zij voor het overslagjurkje uit dat boekje en ik voor een nepoverslagjurkje dat ik al eens een keertje heb gemaakt en héérlijk zit.

Aangezien de zomer nog steeds niet in aantocht is, maak ik voor mezelf gewoon jurkjes met mouwen.... Loop nog steeds met vestjes aan over mijn jurkjes.... dus...


Het stofje met die gekleurde twinkels vind ik namelijk leuk voor nu, maar ook voor de herfst of winter...


Van dit stofje (in het ècht is het kleurtje een stuk knallender/dieper) ga ik het overslagjurkje maken. Dus we gaan allebei aan hetzelfde model jurkje werken... Zij gaat het nu uitraderen en ik als zij daar klaar mee is en dan gaan we voor volgende week een avondje prikken en aan de slag! Ik heb er veel zin in!

9 opmerkingen:

  1. Ik vind die blauwe helemaal mijn kleur...! Ik ben benieuwd. Veel plezier samen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw dat onderste stofje is mooi zeg en die turquoise trouwens ook, die is wel lekker zomers (heus, het wordt zomer... denk ik)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. vind ze allebei erg leuk maar vooral die met de glimmers vind ik heel erg leuk. Ben benieuwd naar het eindresultaat. Altijd erg gezellig samen met iemand hobbyen.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind de stippeltjes stof heel erg leuk,ahh ik wou dat ik ook jurkjes kon dragen,maar het staat mij niet haha,nee echt niet,heb ik ook nog eens o benen,fijn weekend,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vind ze allebei leuk. Ben nieuwsgierig naar eindresultaat

    Julia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat is het leuk als je opeens een nieuwe stoffenkraam vindt!
    Dat spikkelstofje heb ik met een witte ondergrond ook in de kast liggen.
    In het voorjaar gekocht bij de stoffenkraam nl . Er hing toen een label aan met 'Knipmode'. Dus misschien staat het nog eens in de Knip (of heeft het al gestaan?)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk!!!! Even wel een waarschuwing (voor het geval je dat nog niet wist; de spikkeltjes op de grijze tricot zijn van (echt) plastic; dus niet zomaar je strijkbout erop zetten, maar even een doekje ertussen leggen. (2 stippen warmte).
    Verder er met de maatkeuze rekening mee houden dat deze tricot behoorlijk rekt.
    Ik maakte er een shirt van voor oudste kleindochter en ben dus door schade en schande wijsgeworden....-:)
    Overigens is de leverancier van de stof van Singels stoffen, oftewel Knippie-idee stoffen. Vandaar.....
    Heel veel suk6 met dit leuke project.

    Groetjes, Mira

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor de tip! Gelukkig houdt ik niet zo van strijken....

      Verwijderen
  8. ik vind het allebei mooi maar het resultaat zal eer knallen je kunt hier is komen grasduinen manden vol met fragiletricot en durf er de schaar nie in zetten erg he ik geraak preciesniet uit mijn wintermodus kennen jullie dat en ik heb geen vriendin die meeffie onder de arm neemt en naar de marktsleurt in mijn geval hier staan geen stofjes meer wel een groot magazijn enkel op ma en za open in kapellen be stof 8euro zelfs bekende merkenmaar eerst wat sparen e lentemodus waar zijn die knoppen dat ik functioneren groetjs liesbet

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (11) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (170) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (2) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (73) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (1) museum (1) muts (4) naaien (2) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (77) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (26) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (4) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonnetje (3) zwemdiploma (3)