dinsdag 25 juni 2013

Hoi!!

Nee, ik ben niet ziek, ook in het gezin alles prima...

Voorheen wilde het wel eens zijn dat het stil was door mijn eeuwige ontstekingen... maar net zoals de vorige "pauze" heeft mijn laptop er dit keer veel debet aan... niet alles.... want ik ben momenteel ook veel bezig met een vriendin... om haar te helpen... en zij helpt mij weer op een ander vlak (leren weggooien, want een bedrijf weer terug in huis past niet helemaal.... en een vol huis werkt voor mij demotiverend op creatief vlak, komt niets uit mijn handen... maar dat weggooien... wat moeilijk is dat.... verschrikkelijk!!).

Daardoor vallen direct een paar bezigheden af en dat is achter de naaimachine zitten... (mijn hoofd stond er eigenlijk ook niet naar... maar ik wil toch die verrekte jas van Bridget afkrijgen)... en het bloggen ligt stil... met name ook, omdat ik bonje heb met mijn laptop!! Want effe een berichtje bakken is er niet bij, want ik zit me daar te mopperen van heb ik jou daar.

Ik heb nu Windows 8... GRUMBLLEEEEEEEE!

Ik ben geloof ik nogal een gewoontedier.... wil best wel werken, maar het moet wel logisch blijven.... en ik vind dit hele nieuwe systeem geen donder aan en ook niet logisch! Ik heb het in grote lijnen uitgelegd gekregen en ik snap een boel inmiddels prima... en kan dingen/knoppen/programma's prima vinden.... maar er mee werken.... is een héél ander ding... vooral als je werkt zoals ik... voor een creatief dier is dit programma een nachtmerrie... Mijn creativiteit zit momenteel onder mijn schoenzolen, hahaha. Niet echt... maar het werkt niet goed voor je humeur.

Je wil niet weten hoe ik vandaag achter de laptop heb gezeten... en zéker niet zien!! Stoom uit mijn schattige oortjes.... haren wild overeind door het achter mijn oor krabben of ik nog een paar hersens kon vinden. Windows 8 is nieuw apendressuur.... maar dusdanig, dat wat mij de vorige dag is uitgelegd... en ik het de volgende dag net zo doe.... tóch net weer anders is. Ik ben gewend van alles open hebben te staan, omdat ik al dat alles door elkaar gebruik. Ik zwiep, zwap wapper overal door heen. En dat gaat (ging) lekker vlotjes... dat is dus voorbij.... en ik heb me daar toch heimwee..... verschrikkelijk zeg.

Zelfs het inladen van foto's krijgt de laptop voor elkaar om een nachtmerrie van te maken.... grummble!!! Ik kan niet meer lekker vergroten en tegelijk keren en weggooien... nee.... want dat kkkkkkkkrrrrrreng! wil dan niet naar de volgende foto!!

Er komt dus een recensie aan van de Knip... ook Ramon is jarig geweest... en ook de Burda is aan de beurt.... tsss wat een gedoe ineens.

Het komt er dus aan....

8 opmerkingen:

  1. Lastig, ik heb ook windows 8, maar ik gebruik altijd het oude bureaublad, veel handiger.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. helemaal mee eens. wij namen een nieuwe laptop omdat de oude kuren kreeg, de nieuwe met windows 8 en wat denk je we gebruiken nog steeds de oude voor alles en de nieuwe alleen voor internet want het is een verschrikkelijk systeem!
    groetjes sarina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het zal wel niet lang duren voor je het onder de knie hebt. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kan er al aardig mee uit de voeten maar ben het wel met jullie eens, handig is het niet.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Alles op zn tijd hoor! Wat niet is, dat is niet.. Morgen weer een dag en anders overmorgen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wij hebben het nog niet maar als ik manlief moet geloven komt het W-8 er bij ons niet in. Het is ontworpen voor tablets (swiep-swiep) en niet voor laptops (typ typ). Maar ja, dat is de mening van een software ontwerper.... als het aan hem ligt draait alles onder Linux oid.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een smakelijk relaas !
    Met een goeie tip ! Ik weet dus waaraan ik me kan verwachten als de PC hier moet vervangen worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tja wat herkenbaar. Ook ik ben geen vriendjes met Windows 8. Heb inmiddels de programma's waar ik mee werk op het bureaublad gezet. Na het opstarten schakel ik direct over naar het bureaublad. Dan kun je werken zoals je "gewend" bent. Foto's open ik met windows officemanager. Ook dat werkt zoals je gewend bent. Die verdomde apps gebruik ik dus niet (en daar was eigenlijk windows 8 voor bedoeld... ?!) Mijn man werd gek van mijn gemopper op windows 8 en heeft zelfs voorgesteld om de laptop retour te sturen. Maar ja, dan had ik geen pc meer (dan ben je pas onthand, haha).

    Succes met het wiel opnieuw uitvinden op de PC en ik hoop dat de creativiteit snel weer terug is. De post waar de creativiteit vanaf spat missen wij natuurlijk heer erg van je ;-)

    Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (11) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (170) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (2) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (73) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (1) museum (1) muts (4) naaien (2) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (77) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (26) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (4) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonnetje (3) zwemdiploma (3)