woensdag 5 juni 2013

Laptop alarm


Dit is mijn oude laptop. Gekocht ergens in 2009 en ik vond het toen een supersnel luxe geval (vergeleken met mijn tweede- of derdehandse laptop die ik eerder had, hahaha. Het beeldscherm was ineens twee keer zo groot, het starten ging toen ook best snel.... maar... na een aantal foto-werkbeschrijvingen te hebben gemaakt, een héleboel foto's voor blogberichtjes.... tig documenten... en laat ik het nog maar niet hebben over mijn archief in outlook... al dat mailverkeer... Allerlei programma's... fotobewerkprogramma's... Autocad ontwerp programma.... pfffff tráág dat 'ie er van werd. Op hól dat 'ie er van sloeg, vooral dodelijk op hol... moervast stond 'ie dan...

Ook mails inhalen of versturen werd een karwei alsof ik qua moeilijkheidsgraad paspelknoopsgaten aan het maken was in gewassen zijde of zoiets. Tssss... en als er een foto bij zat.... grrrrrr stoom-uit-de-oren kreeg je er van en als je een blogbericht aan het maken was... dat heb ik de laatste week dus niet gedaan, want ik was bang dat mijn laptop zou ontploffen!! Ook reageren op blogberichtjes was drie keer nikxos!!


Om hem dan in de voor- of achteruit te krijgen heb ik héél wat bakken thee gedronken en maar geduldig wachten c.q. opnieuw opstarten en vervolgens héél erg geduldig wachten, wasjes in- en uit de wasmachine gehaald.... en dan ging de laptop de heleboel nog eens controleren, want ja... er was niet rechtmatig afgesloten natuurlijk, dus dat werd nóg eens dunnetjes overgedaan in de vorm van wéér wachten. Tssss, ge begrijpt... van de laptop kreeg ik flink de tabak! Maar ook zorgde al mijn getikkelateur voor lijflijke problemen voor de laptop, want er geraakten toetsen los en zelfs zoek, want waar die nu toch naar toe gesprongen waren??? Géén idee!! Ik heb ze zelfs na nauwkeurig afspeuren van de vloer niet gevonden. Dus de laptop was duidelijk toe aan vervanging en de laptop zal leeggehaald voor Bridget een prima een DVD-speler-functie kunnen fungeren c.q. een spelletje op doen zal ook nog wel lukken. Maar ja... wat ik inmiddels wel had begrepen van Ramon (hij heeft een tijdje terug eens voor mij gekeken wat ik nodig had en wat voor prijskaartje daar aan hing) is dat wat ik nodig had als laptop het wel andere koek was... en dus sparen geblazen... maar eerst moest er nog nog dit... order dat... order zus en zo... en deze week Tada!!


Ging ik met Rem naar het Staples Office centre, ik was net bezig de was af te halen buiten, want het droogt nu heerlijk (effe huishoudelijk geneuzel) toen Rem met dat idee op de proppen kwam om effe langs te wippen om te kijken of we iets voor een "geschikte" prijs konden vinden. Bleek inmiddels vlak voor sluitingstijd te zijn merkte we later, maar dat mag de pret niet drukken. Rem had een lijstje bij zich met wat ik had als laptop en ik was erbij om te vertellen wat ik met mijn laptop wilde uitspoken zonder dat ik steeds tap, tap, tap thee zat in te schenken omdat mijn laptop weer eens een pauze nodig vond. Dus... binnen niet al te lange tijd kwamen we bij deze laptop uit. Het scherm is wéér een maatje groter, en dat vind ik wel prettig. Hoe het toetsenbord eruit ziet, boeit mij niet, want sinds mijn laptop een paar toetsen mist, tikkelateur ik op een los toetsenbord dat ik aan de laptop heb gehangen.


Ik moet er niet meer aan denken op de toetsen van een laptop te zitten rammelen, want dat is met minimaal 300 aanslagen per minuut, wat ik nu weer gewoon ben op een normaal toetsenbord te doen, niet meer wenselijk om dat op een laptoptoetsenbord te gaan proberen. Wat ook niet meer wenselijk is is dat als ik een blogberichtje aan het bakken ben en lekker aan het tikken ben, de cursor op één plek blijft staan en als je dan stopt met tikken er na een minuut of vijf ineens vijf zinnen achterelkaar uit die cursor schieten... en dat het hele blogbericht lang.... dus... als je weet hoeveel lappen tekst ik tik, weet je ook hoe vaak ik vijf minuten aan het wachten ben....

De laptop zit mooi en veilig in een doos ingepakt. Rem mag van mij de boel uitpakken, ik pak wel vaker iets uit en een laptops is niet bepaald iets wat ik nu zo modieus en bevallig vind, dus die mag hij wel uitpakken.


Nou, dat is mijn nieuwe partner van Collie-Collie.com, hahaha. Glanzend en wel met een lekker lang snoer, minimaal 5 uur kan ik in de tuin werken zonder snoer (de batterij van mijn oude laptop deed het zegge en schrijven max. 10 minuten en dan ging het licht uit). Zoals je ziet zijn dit geen schone coverfoto's, want de stofzuiger en de wasmand staan strálend in beeld. Nu dit zijn dus duidelijk huis, tuin en keuken foto's ik heb lekker nergens op gelet!


Batterij wordt door Rem in de achterkant geschoven....


Zo dit kan mijn nieuwe vriendje allemaal. Het zegt mij volledig helemaal niks, maar volgens Ramon is mijn laptop meer dan het dubbele sneller, meer dan het dubbele aan geheugen, sterkere en krachtigere huppeldepup en volgens Ramon kan ik zelfs flink wat zware spellen van hem hierop spelen (als ik dat zou willen!!).


Hier nog wat leuke stickers die ook nog wat zeggen over de laptop, zegt mij niks, maar Ramon en de verkoper zegt het veel... hahaha!! Ik zet ze wel op de kiek, ook goed!



Nou en dit is hem dan... Morgen en in het weekend wordt er verder gekeken om alles verder rondom te installeren, bestanden over te zetten en natuurlijk om weer te zorgen dat ik ook weer goed telefonisch bereikbaar ben voor mensen die Collie-Collie.com willen bellen, want... dat ging de laatste tijd niet zo goed. Mijn Skype telefoon (losse telefoon die aan de laptop gekoppeld zat was kaduk, maar ook met mijn oude headset met microfoon was iets loos. Via mijn mobiel en tablet was de enige mogelijkheid van telefoneren, maar door mijn slechthorendheid niet altijd strak om te horen wat er werd gezegd... aiaiai. Maar binnenkort zal het allemaal weer gestroomlijnd lopen en kan ik weer opnemen waarbij ik hoop/aanneem dat ik het ook goed kan horen!

Bij het tikken van dit blogberichtje en het inladen en bewerken van de foto's heb ik al gemerkt dat deze laptop veel sneller is en het dus héél veel tijd scheelt!! Zálig!! Ik ga nog zingend achter de laptop zitten (wel zonder dat mensen mij horen, want ik kan niet zingen, hahaha).

17 opmerkingen:

  1. zalig zo'n niuew speelgoed ik heb een toshiba wl wat traagmaar voorwat te surfen en te tokkelen knap ding fonkel fonkel
    liesbet je ventje kent er wel wat van toch een schat je

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb er ook niet zo veel verstand van en heb het zelfde idee als jij hij moet het gewoon doen en het liefste zo snel mogelijk :-). Heel veel plezier met je nieuwe aanwinst.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik begon me al af te vragen of het niet goed ging in huize Collie-Collie, het was zo stil de laatste tijd. Maar dat lag dus aan de laptop. Succes met alles overzetten en installeren (laat ik vaak aan mijn zwager of vader over...).

    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik laat alles aan Ramon en Rem over.... ik heb gisteren "les" gekregen, hahaha.

      Groetjes, Collie

      Verwijderen
  4. Voorzover ik er wat van weet een uitstekende keuze hoor.

    Weet precies waar je het over hebt met die maffe laptops, mijn oudje had er ook een handje van, de zandloper laten zien en je rustig 5 minuten laten wachten voor hij weer tot leven kwam. Inmiddels ook een nieuwe en de oude (tevens met los toetsenbord, een paar letter weigeren dienst) mag zolang hij het nog doet naast de borduurmachine van een pensioen genieten. Af en toe een borduurtje naar de machine sturen, meer vraag ik er niet meer van en zo zijn we toch nog maatjes gebleven want hij doet dat wel zonder morren. ;-)

    Het is dat de borduursoftware niet op de Mac werkt anders zou ik dat avontuur wel eens hebben willen proberen, erg stabiel schijnt het. Moet ik wel weer compeet opnieuw met een laptop om leren gaan zag ik al op de macbooks van de jongens. Alles anders.

    Veel plezier met je glimmende nieuwe laptop!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ooh, wat fijn, een hele snelle laptop alleen voor jou!

    Misschien nog een tip: Ik heb een externe harde schijf gekocht waar ik al mijn foto's en bestanden op bewaar. Dat scheelt echt heel veel in het vollopen van je computer, waardoor deze heel traag wordt. Voor een kleine honderd euries heb je al een flinke opslagcapaciteit. En anders digitaal opslaan via bv. dropbox. Mijn laptop is inmiddels 2 jaar oud en doet het nog hartstikke snel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn nieuwe aanvoer van foto's wonen al een tijdje extern en bij het overzetten zwiep ik gelijk weer een hele zwik de lucht in, hahaha.

      Groetjes, Collie

      Verwijderen
  6. oeh, wat zal dat nu heerlijk werken zeg! Niet meer hoeven wachten..alhoewel voor je vochthuishouding was het dan wel weer goed met al die thee tussendoor ;-)

    Fijne dag vandaag!

    groetje, Elske

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk, want het is zo zonde om je te,ergeren aan slome laptops. Jij kan bijna weer lekker werken. Veel.plezier ermee! Groetjes paula

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Vastlopende en slome computers, ik begin al te knarsetanden als ik er alleen al aan denk. Gefeliciteerd met je nieuwe vriendje!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh daar gaat mijn hartje wel van kloppen hoor van die mooie nieuwe laptop!
    Ik ben dol op elektronische snufjes en kan uren doorzagen over geheugen etc van die dingen.

    Ik heb het mini zusje van dat merk ;) Heel veel plezier ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Ik heb een half jaartje geleden ook een nieuwe gekocht van hetzelfde merk, lekker snel, heerlijk werken.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Kijk nou wat een mooie !! superrr gaaf hoor....geniet ervan !!...liefs Ria...xxx.!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik had je al gemist dacht even dat je ziek was, Heel veel succes met je mooie laptop

    Julia

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wow! Das tof! Ik rammel ook nog op een oud besje... Door mijn borduursoftware......
    Maar gelukkig ook in bezit van een Ipad en daar blog ik tegen woordig ook mee ( terwijl ik onderweg ben.... Handig! )
    Geniet er maar lekker van!

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (13) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (170) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (2) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (74) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kraag op staander (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) museum (1) muts (4) naaien (3) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaitechnieken (2) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) Saskia's keukentafel (2) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (27) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (4) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)