zaterdag 29 juni 2013

Verknaster-uitleg jurkje 29 uit de Knip mode juli 2013



By Ieke had naar aanleiding van mijn Knip-juli 2013 verhaal een vraagje over mijn bedenksel om het jurkje 29 te wijzigen in een wat hipper jurkje (zoals het mij mooier lijkt hè).



De bovenkant is de eye-catcher van het jurkje en komt helaas door al die drukke prints niet uit de verf. Een effen stofje of een eenvoudig klein printje (stipje... streepje) is denk ik het mooist.

Excuses voor mijn belabberde technische tekenkunst, maar het geeft ieder geval aan dat die ene naad weg is en de rest van de jurk glad is.

Wat ik bedoelde met (tekst in betreffende blogbericht):
"Wil je trouwens dat het jurkje glad/strak valt... teken dan vanuit het midden(tussen)stuk een rok eraan en zet dat in zijn geheel aan het bovenlijfje... Waanzinnig lijntje krijg je er van!! Het jurkje is dan wat moderner qua rok... wat eigenlijk juist bij zo'n soort bovenstukje hoort!!"

Is dat het tussenstuk doorgetrokken wordt naar de rok, zie technische tekening die ik naast het origineel heb getekend. Er is dus geen verhoogde taillenaad meer, maar gewoon een bovenlijfje met een naad onder de buste en dan komt gelijk een rok, die naar gelang je wilt glad naar beneden of iets wijder uitloopt. Maar waar het mij om gaat, is dat het onder die mooie eye-catcher van het bovenlijfje geen "rommeltjes, rimpeltjes en naad" meer zitten. Dat versterkt mijns inziens het ontwerp.




9 opmerkingen:

  1. Wow, dat heb je nu eens super bedacht, bedankt voor de tip.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel erg leuk gedaan, maar......tot maatje 40...misschien 42....Ik vind juist met mijn maat 42/44 (en dat laatste geldt voor de ´onderkant´ ;-) ) dat tussenstuk heel voordelig (met een glad voorpand zou mijn buik gezellig uitsteken....). Wat stof betreft helemaal gelijk, model valt helemaal weg bij de drukke prints, jammer!
    Bedankt voor je leuke commentaar op Knip en Burda!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit jurkje heb ik al gemaakt.De bovenkant is voor mensen met weinig borst :-) en dat heb ik ,maar zelfs dan zit hij nog niet echt goed. De onderkant heb ik gemaakt zoals jij het hebt getekent. dit vond ikzelf mooier bij mij staan. Zelf zal ik hem niet meer maken,om die redenen die ik net noemde.
    Misschien weet iemand hoe je die bovenkant kunt veranderen?

    gr.Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zoals jij het jurkje hebt getekend vind ik echt veel mooier

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ziet er niet belabberd uit hoor ik snap precies wat je bedoeld. Is inderdaad mooier als je hem zo maakt.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik vind eigenlijk dat inde knipmode altijd dezelfde modellen terug en grote maten ik vind 44 nie groot dus ze zullen er toch iets aan moeten doen op de foto's ogwel zijn de schoen ook te groot ik ben meer voor ottobremodellen wat gezeter en ook voor kids gaat tot 170 maarja stoffenjunkie boekjesjfreak en wolhamsteraar dus het kan er nog wel bij maar iederedaad jij tekent het beter ik neem gewoonlijk een a lijn als rok en dan gekruist zaols kingloui hebben website lieve groetjes liesbet hier zijn de kids allemaal geslaagd buiten de dochter die eigenlijk een brugjaar in het eerste studiejaaar hft gedaan en naar de psycholoog moet victor in vakschool ingeschreven hout en arthur germaanse talen stanley moet gewoon zijn lager uitdoen maar had goede punten en nu sparen voor de boeken volgend jaar vakschool met treinabonnement 300 euro arthur voor een jaar atheneum zonder uitstap 450euro ik word er echt gek van en ze moeten nog op kamp daar kwamen ze can de week mee af 115 euro kledij schoenen ken jij een gek ezeltje :) liesbet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dankjewel! Ik snap nu precies wat je bedoelt. Met mijn standaard basic jurkjes patroon kan ik hier wel wat mee. Alleen even goed kijken naar het bovenlijfje. Ik lees in de reacties op dit bericht dat het klein uitvalt, dus daar moet ik even rekening mee houden

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb een vraag over het naaien van dit jurkje: volgens de beschrijving moet de "gar neerpas" verstevigd worden...
    Is dat niet vreemd, als hij vervolgens een slag gedraaid moet worden als je hem op de jurk vastzet?
    Graag je reactie! Alvast bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb het jurkje zelf (nog) niet genaaid. Ik heb hier mijn hersenspinsels wat ik zou veranderen aan het jurkje verteld.

      Wat betreft het verstevigen van de garneerpas, zou dat kunnen zijn dat het dan mooi strak in model blijft en niet gaat omkrullen of in elkaar rollen.

      Succes met het verder maken van het jurkje :D

      Verwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (11) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (170) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (2) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (73) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (1) museum (1) muts (4) naaien (2) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (77) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (26) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (4) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonnetje (3) zwemdiploma (3)