dinsdag 9 juli 2013

Knip, knip, knip...


Nog steeds géén behoefte om binnen te zitten, hahaha... dus... nog een jurkje uitgeraderd.

Nu zal je denken wáár ben je nu helemaal mee bezig. Ga je jeweetweltasjes kweken? Maar nee, het is de bedoeling op 7 kledingstukken te komen voor de uitdaging "7 kledingstukken in 14 dagen" van Sancho... dus ik dacht... als ik nu af en toe een uurtje buiten lekker ga uitraderen en stofjes knippen, dan ben ik startklaar voor die 14 dagen-uitdaging.

Ik kies toch op een of andere manier altijd tijdrovendere projecten uit dan ik besef op dat moment... Dat merkte ik namelijk twee jaar geleden (ook het zoeken kost tijd) en ik wil gewoon achter elkaar kunnen naaien aan de kledingstukken zonder oponthoud van patronen uitzoeken en uitraderen, blèg, en stofjes uitzoeken, blèg, en knippen.


De parasols heb ik lekker over de eettafel heengezet, want als je in de zon achter in de tuin staat wordt je flink gebakken en dat staat niet zo charmant! Ook een natje en droogje neergezet, voorraadje in de vorm van twee glazen nattigheid... colaatje light en een watertje...


Alle attributen doen dienst om het patroonpapier in bedwang te houden... zelfs mijn mobiel wordt ingeschakeld...


Dit is het stofje dat ik afgelopen voorjaar op de Stoffenspektakel heb gekocht. Het is niet aan één stuk maar bestaat uit twee coupons van ca. 1,30m, dus ik hoop dat ik het er zo op kan leggen dat het ook lukt, want ik heb 2,55m nodig en net als bij mijn stippenjurkje van de vorige uitdaging van Sancho wil ik in de zijnaden een taartpunt hebben. Het is gelukt, weliswaar in twee delen (die taartpunten hè), maar het stofje is zó druk, dat dat niet opvalt.


Zo de buitenlaag van het jurkje is geknipt. De voering (witte dunne poplin, dat mijn vriendin die toch naar de markt ging voor me heeft meegenomen, superdesuper dankjewel!!) ga ik zo meteen nog even knippen (als ik de eettafel binnen heb geleegd, want daar ligt werkelijk van alles op van wat ik de laatste dagen heb geknipt en een gigantische mand met schone was (droogt als een tierelier met dit weer)... en een tasje wat ik vanmiddag tegenkwam, met daarin een patroon van een rokje uitgeraderd, weet alleen niet meer welke, maar wel dat het uit het boek van Mme Zsazsa "Allemaal rokjes" komt en een leuk stofje en voering ligt in het tasje er bij. Ik dacht dat ik het rokje al geknipt had, maar dat is helaas niet zo... jammer!!


Even proefspelden op beide lappen, zodat ik zéker weten alles kwijt kan, op die coupons, voordat ik ga knippen...


Hier wordt lap twee gespeld... de eerste ligt daarboven als een vod neer geknoedeld.


En tada... in een scheet en een knikker is de hele handel geknipt. Het gaat allemaal stukken vlotter dan gisteren met het rokje, want tjé wat was ik daar lang mee zoet zeg.

14 opmerkingen:

  1. Wat ben ik benieuwd naar de resultaten. Ik vind dat er veel minder volwassenkledingstukken langskomen dan kinderkleding. Heb wel weer wat behoefte aan inspiratie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nu morgen de naaimachine naar buiten, heerlijk snorren de hele dag, wat ben je goed bezig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tineke is me voor, maar ook ik dacht hup dat naaimachine naar buiten

    Julia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk stofje en fijn dat het er dan toch uit ging. Klinkt logisch hoor eerst alles uitzoeken en dan lekker het gas erop. Veel plezier onder de parasol de komende dagen ziet het er goed uit.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. lieve schat straks ben je al een kreeft voor je vertrek maar wat een ijver ik ga sevens naar veritas stikgaren voor stoffen zoeken dan ga ik ook teken en lussen want ik haat die stratenplannen van patrroonbladen oscar spint n rabt al terug maa was wel serieus toch raar hoe diebeesten recupreren kan ik nog wat van leren de hond is echt uitgeteld van de warmte geef mij zeeland maar dat briesje airco staaat hier constont op ik ga een broek proberen te maken voor miyo muntgroen alles voor winter een retrohemd voor arthur en schelpjeshemd voor vic en ik heb nog iets met vespa's voor stan en dan hopenlijk mijn beurt ik ken dat mama altijd het laatst en ikheb die ijver zoals jij niet er is altijd wel iets was oppplooien iets goed op tv winkel koken pfff soms bn ik blij dat raf kookt mijn ma strijkt en het school is dan kan ik uren zitten op die stoel maar nu altijd wel iets met de kids of pets!!! Nog veel plezier in het zonnetje en goed smeren lievegroetjes uit ht ook zo warme antwerpen liesbet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En of!! Smeren, smeren, smeren, zeker een sproetenmens zoals ik :) Maar grotendeels van de tijd zit ik onder een parasol, want als het heet wordt wil mijn lijf gewoon wegwezen, hahaha.

      Groetjes, Collie

      Verwijderen
    2. Je hebt trouwens heel wat plannen op je lijstje. Zo ver ben ik nog niet, maar zou wel verstandig zijn, want ik kom nu pas op dreef voor de zomer... Het zou natuurlijk wel kunnen dat dat door het herfstachtige weer komt dat de zin om zomerse kleding te maken foetsie blijft :)

      Verwijderen
  6. heerlijk als je zo de tijd hebt, ik kom tijd te kort, wil zoveel maar er gebeurd steeds wat ik niet had gepland.
    Naai ze, ben benieuwd naar het resultaat.

    gr jacoline

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb ook het gevoel dat ik in een dag minstens een halve dag aan tijd te kort kom.

      Door het mooie weer heb ik tegen mezelf gezegd dat ik gewoon lekker buiten moet genieten van het weer... en hoe kan ik dat beter doen dan om wat te rommelen met patronen en stofjes, hahaha... mijn lievelingskostje :)

      Groetjes, Collie

      Verwijderen
  7. ja plannen maar de uitvoering tusen zeggen en doen ligt een grootverschil bij mij toch maar ik ken mezelf hoelang genieten we en belgie van mooi weer en buiten mijn littekens doen pijn van de zon aan armen van vetwerwijdering doe dat niet zennne pijnlijk . dus gode voornemensmaar ik hou jullie op de hoogte hoe ze staan hihi op de moment nog nergens jawel ben gisteren stikgaren gaan kopen voor 2 projectjes stom he doei liesbet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat is fijn dat je gewoon lekker buiten kunt werken,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuk jurkje! Ik ben zeer benieuwd naar het resultaat.
    Uit welke Knip heb je deze gehaald? Ik wil hem ook graag gaan maken. Ik heb hem in mijn stapel Knips niet kunnen vinden.
    Groeten
    Nicolien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het jurkje is jurk 8 uit de Knip van April 2013.

      Groetjes, Collie

      Verwijderen
    2. Dank je wel. Ik ga morgen meteen naar de bieb, kijken of ik hem daar kan lenen. Dit nummer had ik niet gekocht.
      Volgende week begint mijn vakantie. Ik ga mij dan ook heerlijk buiten installeren met alle apparaten en stofjes. Ik geniet van alles dat je laat zien en schrijft.
      Ben heel benieuwd hoe deze jurk er uit gaat zien.
      Groeten Nicolien

      Verwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (11) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (170) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (2) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (73) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (1) museum (1) muts (4) naaien (2) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (77) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (26) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (4) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonnetje (3) zwemdiploma (3)