vrijdag 19 juli 2013

Nr. 1 en 3 van de 7... Klokrokje "Allemaal rokjes" en top 25 Knipmode december 2012


Eindelijk foto's met mezelf in de kledingstukken. Gisteren heb ik niet zo gek veel kunnen doen, maar wel 's middags dit topje uitgeraderd, geknipt en onder de locker gegooid. Weer een stukje ongemotiveerd tricot weggewerkt, hahaha. Het kleurtje was exact de kleur wat in het bloemetje zat van het klokrokje. Perfect dus.

Ik heb mezelf maar weer eens nauwkeurig opgemeten. De top heb ik in maat 38 uitgeraderd... want anders passen mijn heupen er niet meer in. Qua bovenwijde zit ik tussen de 36 en 38 in, maar bij dit modelletje zal dat vast niet opvallen als het iets te ruim is... Eigenlijk vind ik dit modelletje ideaal als je niet veel hout voor de deur hebt, want het geef een aardige boost met die watervalplooitjes. Uiteindelijk heb ik het patroon nog eens qua afmetingen opgemeten en heb ik het topje zonder naadtoeslag geknipt... en dat is maar goed ook, want het zit ruim. Ik vind dat de maat 38 groot valt, want zo petit ben ik nou toch ook weer niet!!

O, ja. Toen ik de breedte van de waterval ging checken met een centimeter en dan bij mezelf van schouder tot schouder langs me hield... had ik wel een aardig richting onder mijn beha decolleté... dus ik heb aan weerszijde van de watervalhals 4cm afgehaald... Dat is dus 8cm totaal minder waterval...

Op het overzicht hoe het patroon op de stof is gelegd hebben ze de achterarmsgatbeleg en het achterhalsbeleg horizontaal neergelegd. Ik doe dat altijd schuin van draad, dan kan je mooiere bochten maken. Ook is het achterhalsbeleg te kort. De afmeting is voor als het aan de stofvouw wordt gelegd... maar het ligt in het voorbeeld op enkele stof...


Ik weet alleen niet zeker of ik de schouderbanden wel goed heb gedaan, want toen ik daar mee bezig was en in het boekje aan het neuzen was ging Ramon gezellig bij me zitten en kwebbelen en raakte ik enigszins afgeleid... Gelukkig heb ik de banden wel allebei dezelfde richting opgedraaid, hahaha.

Het is wel een modelletje dat ik veel vaker wil maken. Het zit in een scheet en een knikker in elkaar. Je hebt wel meer stof nodig dan normaal bij een topje, dat komt omdat het voorpand tot aan je ribbenkast beleg heeft zitten (het is aan één stuk). Dus bij maat 38 heb je zo'n 1,15m nodig als ik het me goed herinner.

Aangezien ik woensdag ontzettend veel foto's van Bridget heb genomen, dacht Bridget nu... "Ik kan dat ook bij jou!!" Zelfs kapselfoto's werden er gemaakt. We begonnen achterin de tuin, maar door het zonnetje vielen de kleuren helemaal weg. Niet zo verwonderlijk als je foto's probeert te maken rond het middaguur. De foto's hebben we maar in de prullenbak gekieperd, want er was véél schaduw te zien en nog meer knijpogen en dergelijke, géén potje dus.


Hop naar de schaduw. Gelukkig is het zonnetje nog niet helemaal bij de achterdeur (slechts 1,5m afstand). Bridget stond wel met haar koppie in de zon, maar de kiekjes zijn stukken beter qua kleur... Ik check even in de ruit of alles wel lekker op zijn plek zit, geen behabandjes die ineens onderuit piepen of zoiets...


Ik merk dat ze al gekiekt heeft en kijk naar links...


Ja... en dan denk ik... eh... wat moet ik doen??? Staan... kijken... zoals je zult merken, doe ik met mijn armen nu niet bepaald veel...


 Ah.... laat ik mezelf eens een beetje naar Bridget toedraaien....


Even de lucht bestuderen...


Beetje scheef staan... of heupwiegen net hoe je het noemt...


Hahaha... wat een variatie zeg!!


Ah... we zijn er... of eigenlijk "Saved by the bell..." Vriendinnetje kwam Bridget ophalen, hahaha...

19 opmerkingen:

  1. Staat je super. Leuke top! Vind de kleur zo leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als dat ongemotiveerde tricot is, hoe ziet jouw gemotiveerde tricot er dan uit? Heel mooi topje geworden, en het rokje is ook erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. He-le-maal leuk ! Ow dat topje ! superdepuper, kleurtje is ook zo fijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je bent goed op dreef. Mooie set voor jouw en fantastische jurk voor je dochter!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schitterend verslagje van de fotosessie , haha !
    Leuke top ! Staat je erg goed ! Wat ben jij slank , zeg !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het setje staat je erg mooi! Die kleuren passen ook zo goed bij je. Is het topje schuin van draad? Of hoeft dat niet bij die tricot? Ik wil heel graag ook zo'n topje maken met een watervalhals, maar dat wordt dan van chiffon. Zou ik die dan het beste wel schuin van draad knippen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is niet schuin van draad geknipt (het is tricot trouwens). Stoffen die schuin van draad worden geknipt hebben een mooiere valling dan recht van draad geknipte stoffen.

      Ik heb niet zoveel ervaring met chiffon (een keer een carnavalsjurk en dat was een cirkelrok met daaraan een gemouleerd lijfje). Ik heb toen eigenlijk nergens op gelet, maar ja dat is met carnaval ook niet zo belangrijk hahaha.

      Anders op Sancho kijken of daar iets meer staat over chiffon.

      Groetjes, Collie

      Verwijderen
    2. Dank je wel! Fijn dat het tricot niet schuin van draad hoeft, dat scheelt weer een hoop stof :) Ik ga even op Sancho kijken, dank je wel voor de tip!

      Verwijderen
  7. Dat is een mooi stelletje zo samen ziet er goed uit en staat je ook erg mooi.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtig zomers setje! Het staat je heel goed. Leuk patroon ook van het topje. Een patroon om te onthouden. Wat een beeldend verslag heb je geschreven over de fotosessie. Dat was vast gezellig.
    Het jurkje voor Bridget is ook erg mooi geworden.
    Veel plezier bij het naaien van de overige 4 van de 7 kledingstukken (of ben ik nu de tel kwijt?). Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig is het allemaal geworden! Je shirt en rokje zijn een mooi stetje en de jurk voor Bridget is ook super geworden. Bedankt voor de mooie foto's.
    Nicolien

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ja je ziet er beeldig uit eigenlijk zoals altijd en je dochters trekken toch echt op je bridget dat ben jij helemaal sproetjes, maar het topje is echt top!!!Zou je dat is kunnen uitleggen van dat schuin enzo snap er namelijk de ballen van sorry!!!Heb al last van de warmte
    Kan je een waterval van katoen maken, die vraag kreeg ik ik dacht het niet. Ik geraak nie op site cab sancho aanmelden lukt nie en registreren ook niet enig idee hoe dit komt. bedankt voor de snapshots liesbet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Schuin van draad is eigenlijk dat je de patroondelen niet in de draadrichting neerlegt, maar schuin, zodat er enigszins "rek" in komt te zitten. Net zoals biaisband, dat is ook schuin van draad geknipt. Daarom kan je biaisband gebruiken bij het zomen van ronde zomen (rokzomen, armsgaten, hals e.d.).

      Als je de top van een gewoon katoentje maakt, zal je wel rekening mee moeten houden, dat er geen rek in zit en je de top niet over je hoofd aan kan trekken, tenzij je er een rits in de zijnaad zet.

      Dit is de link om je aan te melden bij Sancho: http://sancho.nl/content/lid-worden

      Groetjes, Collie

      Verwijderen
  11. hoedje af dat je met dit warm weer, zoveel doet verder als uitraderen en tekenen geraak ik nie de fut om de machine te nemen staat in woonkamer met kap erop gewoon eraf en ja, als ik een tijdje heb stilgelegen heb ik precies altijd schrik om te beginnen ik had een naaikamer alias waskot bijkeuken maar zat er zo alleen moest door garage, dus nie als we eten alles van tafel terwijl je dan juist allles hebt uitgepakt.Ben ik de enige , ik hoop het niet altijd als ik je ijver zie denk ik ja nu begin ik,maar dan is ht weer ga toch nog maar is naar de stofwinkel veritas of het knopjeje geraakt aan de babbel en voor je het weet is het al 12u s'middags, eten afruimen meestal ga ik dan wat rusten (veel hoofdpijn, door medicatie denk ik maar val gewoonlijk in slaap:))erg he). klinkt dat bekend misschien moet ik die kap er gewoon afhalen , dat nodigt toch meer uit in ieder geval leuk dat ik jouw mooie creatie kan bewonderen lieve groeten liesbet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb geen werkkamer, maar een aparte tafel waar ik aan zit met mijn machines. En wil ik de kamer netjes, dan gaan mijn machines achter de vitrage en zie je er niets meer van.

      En inderdaad als de machines klaar staan, dan zit ik er sneller, dan als ik alles klaar moet zetten, hahaha.

      Groetjes, Collie

      Verwijderen
  12. wat een prachtig setje bij elkaar goeie kleuren en ook voor Briged goed gekozen om het met rood te bewerken het staat haar geweldig kleurd goed bij haar lief gezichtje.
    welk patroon heb je gebruikt voor jou topje dit lijkt mij een handig topje in div kleuren kleed ook nog eens slank af en dit hebben we nu net nodig

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het topje is nr. 25 in de Knipmode december 2012.

      En zit heel snel in elkaar, ook ik met weinig tricot ervaring had hem zo in elkaar.

      Groetjes, Collie

      Verwijderen
  13. dank je wel voor je reactie ik ga nog ff zoeken of er hier of daar nog een verloren lapje ligt[vast wel] en morgen meteen achter de naaimachine.
    Ik moet je mijn complimenten geven hoe leuk en goed je alles omschrijf en niet te vergeten de mooie foto`s er bij
    m v gr anita

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi geworden zo,je bent echt nog een jonge ´Blom`op de foto´s. Het past prefect bij elkaar, gr.

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (11) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (170) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (2) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (73) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (1) museum (1) muts (4) naaien (2) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (77) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (26) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (4) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonnetje (3) zwemdiploma (3)