donderdag 18 juli 2013

Nr. 2 van de 7... Jurkje Whiskers van het boek "Homemade Mini Couture"


Het jurkje Whiskers heb ik gisteren afgekregen. Ik hoefde alleen maar een rimpelstrookje aan het bovenlijfje en een zoompje in de onderrok te doen", maar ik zei al "Ik vrees dat ik weer denk dat ik sneller klaar ben dan feitelijk het geval is..."... en dat was me toch weer eens dik waar...


Ik ben er toch weer héél wat uurtjes mee zoet geweest... maar het is dan ook wel een héél lief en zoet jurkje geworden.


Bridget is héél blij met haar jurkje en wilde het jurkje wéér niet uitdoen, hahaha.


De rok valt nu vol om haar heen... en eerst viel het rokje loodrecht naar beneden... blèg!! Géén potje zo'n dooie rok. Nu valt de jurk gerend iets uit, precies wat ik wil zien bij dit soort jurkjes. Het geruite rimpelstrookje piept mooi een paar centimeter onder de rok uit, zodat de balans van het rood in evenwicht is.


Bridget staat gewillig in de tuin te poseren. We waren eerst ergens anders heengelopen, maar toen bleek mijn fototoestel qua batterijen hélemaal leeg te zijn... en de zon was aan het wegpiepen...


Snel mijn mobiel gepakt en daar de foto's maar mee genomen, alleen kon ik door de weerkaatsing op mijn scherm geen steek zien... dus op veel foto's heeft ze geen voetjes... of anderhalf... of een halve...


Even de vlinder goed laten zien. Bridget haar haar kan gewoon met één klemmetje in de houtgreep worden gehouden. Deze keer heb ik alles er ingerold, daarvoor zwierde er een pluk nog uit de knoedel, maar na wat rondjes draaien was de knoedel hopeloos verloren en hing het compleet uit zijn verband op haar achterhoofd.


De zonnebril heeft ze van mij gebietst, want op de heenweg... scheen het zonnetje nog flink laag...


De grote strikbanden, lekker overdreven lang wat, vind ik, een heel girly girly effect heeft. Houdt Bridget wel van en ik ook! Ik wil het jurkje voor mezelf eigenlijk ook wel...


Zie je... één voet is zoek... maar haar handjes niet!


Kijk de tule valt net over het ruitje heen, zodat bij het ronddraaien nooit een streep wit van de onderrok te vinden is.


Op zich is het geen wijd rokje, maar dat maakt Bridget totaal niet uit.


Draaien kan je er toch wel mee... alleen in beeld blijven is wat lastiger.


Hier begint haar knoedel al instortingsverschijnselen te vertonen... het begon als een nette coupe.


Bridget's oorbellen (ooit van mij geweest toen ik tiener was) dansen ook flink in de lucht en staan perfect bij dit jurkje.


Helemaal blij is ze er mee...


Streepjes zijn met heel wat gezwoeg op elkaar gewrocht, ging niet vanzelf, kon niet sjoemelen, maar is uiteindelijk na een paar uurtjes gelukt. Ik had 3 naden die moesten doorlopen, dus... ik was me toch stil (mijn vriendin was ook stil, want die had ruzie met een blinde rits!).


Kijk coupe al het haar in een prop met een vlinderklem er bovenop!

Morgen is het voor Bridget de laatste schooldag... en ze heeft daarnet deze jurk klaar gehangen om morgen aan te trekken.

24 opmerkingen:

  1. Heel lief jurkje, wat poseert ze altijd enthousiast! Ik vind de onderrok heb net wat extra's geven, maar wordt het daardoor niet een beetje te warm in verhouding met het bovenstukje?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het bovenstukje is ook gevoerd, net als de rok, alleen zit er aan de rok een rimpelstrookje en een strook tule en dat maakt qua dikte niet uit... als ze het warm krijgt gaat ze lekker wapperen met de rokken :)

      Ze kan trouwens het jurkje langer doordragen, want in exact het groene kleurtje van het stofje heeft ze een vestje (ik trouwens ook voor bij mijn klokrokje). Dus met een legging en vestje kan ze het langer doordragen.

      Groetjes, Collie

      Verwijderen
    2. Dat is slim ja. Zo vaak is natuurlijk ook weer niet heel warm.

      Verwijderen
    3. Supermooi! Ik lees net dat je het rokgedeelte bovenaan ook wat gerimpeld hebt. Weet je nog hoeveel cm extra je genomen hebt voor het rokdeel tegenover het bovenstukje?Heb je het rugpand van het rokje ook gerimpeld aangezet, want daar gaat de stof toch al rimpelen door de smock he?

      Verwijderen
  2. Wat heb je weer een leuk jurkje gemaakt voor je dochter. Ik laat hem maar niet aan mijn dochter Anja zien want dan moet ik met dat warme weer en een slijmbeursontsteking in mijn schouder ook nog achter de naaimachine. Maar als ik dit zie dan kriebelt het toch wel om weer wat te gaan maken voor haar. Mmmm, misschien straks toch nog maar even een patroontje zoeken en even vanochtend naar mijn stoffenwinkeltje.

    gr. Diane

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat is ze weer mooi , en hoe was haar laatste schooldag . het doet raarom dat te horen , wij zitten al 3 weken in de vakantie maar hier duurt het veel te lang 8 weken .Ze zitten al te zagen ik verveeel me en de oudste 14 jaar wil altijd weg veel te jong, de tweede zit altijd in kelder modelbouw en airbrush, de derde voor zijn pc en de dochter constant in het zwembad en mama ja die puft en puft dat ze nie vooruit geraakt. Toch leuk he vakantie!Moeten ramon en bridget dan ook nog naar school en gaan ze allebei nog mee op vakantie als ik het kleedje laat zien aan miyo zal ze weer zeggen mama ik wil dat ook, ik denk dat we dan nog een paar jaar verder zijn als ik dat kan maar weer een echt plaatje zowel het kleedje als je schattige dchter lieve groeten uit het te warme antwerpen liesbet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vanochtend heeft Bridget haar laatste ochtendje school en dan gaan ze fijn film kijken.

      De kleuters glijden de kleuterklas uit met de glijbaan hup zo de vakantie in... en de hogere klassen komen zingend het schoolplein op en hebben dan de vakantie. Alle ouders komen dan natuurlijk kijken.

      Ramon en Kirsten zijn de bofferds die hebben al twee weken vrij en gaan gelukkig nog steeds graag mee op vakantie, hahaha.

      Groetjes, Collie

      Verwijderen
  4. Dat is weer een schitterend totaal plaatje, en dat je af en toe een voetje mis is toch geen ramp. Ze staat er weer mooi op hoor. Wel leuk dat ze hem weer niet uit wou doen, mooi compliment.
    corina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. super, heel mooie, en het staat haar prachtige

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi geworden! Die rode accenten staan heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel erg mooi geworden!
    mooie kleuren ook!

    De maten gaan in leeftijd toch? heb je een 10 gemaakt?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh sorry ik zag het al in een van je vorige posts. Maat 10 :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een plaatje! Echt schitterend! En heerlijk dat je dochter nog jurken wilt dragen, geniet ervan! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het jurkje vond ik gisteren al mooi, maar nou is hij helemaal perfect! Mooi gestyled en mooi geshowed door Bridget. Die Franse rol staat haar beeldig :) Fijne vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtig plaatje. Beeldschoon dat jurkje, zouden de meiden hier ook met veel liefde dragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig helemaal a la Collie Collie. Tot in de kleinste details uitgewerkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een prachtige jurk is het geworden. Leuk zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wat een prachtige jurk geworden, en je set van jezelf post hierboven ook erg leuk, staat je mooi
    groetjes sarina

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik vind de vorm van het bovenstukje erg mooi vallen, lekker beetje afwijkend van de standaard modelletjes. de tule en rimpelstrook geeft de jurk net de juiste body.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mag ik vragen hoe je het volume in de rok hebt gebracht ipv dat ie plat viel? grn,sofie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb over dit jurkje een heel verslag gemaakt wat ik heb gedaan. De link is http://collie-collie.blogspot.nl/2013/07/de-onderkant-van-het-jurkje-whiskers.html en anders onderin bij de labels op jurkje Whiskers klikken, daar staan diverse berichtjes van begin tot het eind van het jurkje.

      Groetjes, Collie

      Verwijderen
  17. Er was een vraag gesteld over het jurkje Whiskers en dan met name over de wijdte van de taille van de rokbaan. Ik weet niet meer van wie, want ik wilde gewoon onder haar reactie een antwoord geven, maar haar reactie is niet hier terecht gekomen nadat ik akkoord gaf voor plaatsing. Dus dan doe ik het maar zo...

    De rok die ik heb gebruikt is inderdaad iets wijder dan denk ik de bedoeling is, want ik kon namelijk de rok die er bij hoort, vermoed ik, niet vinden. In dit berichtje http://collie-collie.blogspot.nl/2013/07/met-zijn-tweetjes-achter-de-naaimachine.html staat dat ik ze niet kon vinden en dus een andere rokbaan op het patroonblad heb gebruikt en die is net een stukje wijder. Dus ik heb lichtjes gerimpeld en dat aan het lijfje gezet.

    Ik hoop dat je hier wat aan hebt en anders hoor/lees ik het wel.

    Groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (11) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (170) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (2) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (73) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (1) museum (1) muts (4) naaien (2) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (77) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (26) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (4) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonnetje (3) zwemdiploma (3)