maandag 10 februari 2014

Lapjesdeken met schuine V-stroken


Het roze raakt langzamerhand, of eigenlijk IS, uit het keuzemenu van Bridget... en aangezien er nog zat roze in mijn stoffenkast aanwezig is lijkt het me een goed plan om daar eens een bestemming voor te vinden. Niet om jurkjes en rokjes van te maken, maar een lapjesdeken. Aangezien hier de lapjesdekens van de twee dames van hun bed worden gelicht als er lekker op de bank een filmpje wordt gekeken, lijkt het me wel een strak plan om eens te zorgen voor een vast exemplaar beneden in de woonkamer.

De top wordt dus groen, rood, roze met her en der een beetje wit. De onderlaag wordt denk ik, net als bij de lapjesdeken van Bridget, het aardbeienstofje. De kleurtjes passen er prima bij, ondergrond is wit met rode aardbeitjes. Ik heb daar nog een grote lap van, want ook die lap is niet meer wat Bridget als rokje of jurkje zal dragen... misschien als er een restje overblijft nog een nachtponnetje hahaha, past ze perfect bij haar lapjesdeken!


Nu heb ik twee keer een lapjesdeken gemaakt van vierkante lapjes van (ik dacht) 15x15 cm. Om dat nu weer te doen is op zich wel prima, maar wat anders lijkt me ook wel leuk en toen zag ik pasgeleden een leuke bij Hamburger Liebe  voorbij schuiven... Nah... Lijkt me leuk om te maken. Bij dit voorbeeld zijn 13 soorten stofjes gebruikt... Ik kom er momenteel op 9, maar wie weet vis ik her en der nog wel een stofje achter vandaan...

De tussenlaag maak ik net als bij Bridget van een dun zomerdekbed die ik weer eens ergens vond en doelloos opgevouwen lag te liggen. Dan kan ik er beter een functie aan geven en er een gezellig stofje om heen werken. Als 'ie dan ergens opgevouwen ligt ziet het er tenminste charmant uit.

Het is geen project dat nu direct meteen in de startblokken staat, want eerst heb ik nog een kinderfeestje voor Bridget aanstaande zaterdag. Dan staat er vervolgens nog een leuk jurkje op het menu en geheid bedenk ik tussendoor ook nog wat anders, want tot mijn grote schrik heb ik gemerkt dat Bridget werkelijk overal uitgegroeid is. De doorpas in de herfst ten spijt... álles is te klein! en vooral te kort bij de mouwen en c.q. te krap bij haar heupen...

Dus... er is even een plan de campagne in mijn hoofd gaande... Wat is snugger om nog te maken voor de winter, want die is vast nog niet klaar, en wat kan ik alvast maken voor de lente dat gedragen kan worden met een vestje of iets dergelijks.

8 opmerkingen:

  1. Oei oei, werk aan de winkel dus! Succes met het broeden op ideetjes en plannetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. poeheeeeee wat een werk die deken, ik denk wel dat hij heel mooi wordt. Succes ermee. gr jacoline

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ooooooooooh wel echt heel mooi met die schuine stroken, dat kan jij best hè hahahahaa. Nog wat stofjes erbij zoeken, ponnetje voor Bridget erbij en je kunt je dochter 's morgens niet meer vinden in haar schutkleuren :-p
    Hier heeft de 'kleine' man ineens een groeispurt zeg, slaat gewoon weer een maat over tjonge!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, inderdaad zoek zoek waar is Bridget :D

      Ja, Bridget lijkt ook gewoon even een maat over te slaan. Gewoon absurd... maar wel leuk, kan ik weer aan de zwier achter de machine, hahaha

      Verwijderen
    2. Erg herkenbaar, zo'n overdaad aan roze lapjes ;-) Nu staat dochterlief er nog niet helemaal afwijzend tegenover, met beleid mag er nog wat roze, maar ik zorg er wel voor dat er niet nog meer in de lapjeskast bij komt, haha. Maar, mooi project zo'n deken, succes ermee!

      Verwijderen
    3. Nou, hier geen roze, geen rokjes, geen helemaal niks meer mag ik maken :-( nou hoor!!!
      dekentje mag dan weer wel...

      Verwijderen
  4. Wat leuk dat je een quilt gaat maken! Mag ik je 1 advies geven? Gebruik voor de tussenvulling Hobbs 80% katoen en 20% polyester, dat blijft het mooiste en om onder te liggen is dat het prettigste. Ik heb 1 quilt gemaakt met een tussenvulling van 100% polyester en daar heb heel erg veel spijt van. Het werd 1 plat ding toen hij klaar was en het is zweterig en niet warm. Succes met het maken van de plannen, dat is zo leuk vind ik zelf :-).
    Groetjes, Isabelle

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie kleuren. Een leuke naaiklus! Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (11) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (170) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (2) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (73) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (1) museum (1) muts (4) naaien (2) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (77) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (26) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (4) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonnetje (3) zwemdiploma (3)