donderdag 13 februari 2014

Ontwerpen: Jurkje op 4 manieren...


In 2011 dacht ik dat Bridget op een gegeven moment wel wat anders zou willen dan draaijurken... Ik ging iets ontwerpen, dat wel een girly-girly jurkje was, maar ook sportief was c.q. je met stofjes lekker gek kan doen... c.q. je je zakken vol met schelpen en steentjes kan stoppen...


Het kwam niet tot een echt patroon, want FM ging een andere koers varen, maar leuke jurkjes vond Bridget het ieder geval wel. De jurkjes zijn vroeg in het voorjaar gemaakt en het duurde een tijdje eer het lekker weer was om ze te gaan dragen. Ondertussen brandde de jurkjes bij Bridget bij wijze van spreken de kast uit, want ze wilde ze zo graag aan.


Toen het eindelijk wat lekkerder van weer werd zijn deze jurkjes dan ook héél véél gedragen!


Jurkje A, was haar favoriet... jurkje C stond op plek 2 door de verschillende stofjes en de borduurrandjes, jurkje D stond op 3 met van die fijne volstouwzakken en jurkje B op 4 en dat was eigenlijk, omdat de jurkje pietsie te lang was om praktisch te zijn... maar ja... dat merk je pas bij het dragen hè... Dit zijn niet voor niets proefkonijnen, hahaha.


De bocht van de zoom van jurkje A is zo flauw, dat je gewone rechte bandjes er prima opgestikt krijgt zonder rare plooitjes...


Ik had meerdere leuke, en kon moeilijk kiezen. Bridget zei... "Ik wil ze allemaal!", dus zo gezegd, zo gedaan... allemaal kwamen ze er op.






Dit is versie B, die nèt een pietsie te lang was. Niet dat Bridget daar ècht wat van zei, maar dat concludeer je gewoon hoe een jurkje zich gedraagt bij het dragen.


Ze was weg van het stofje, gekregen van mijn moeder. Volgens mij komt het uit de tijd dat Kirsten nog héél klein was.


Fotomodel spelen is natuurlijk wel komisch als je jezelf in een spiegel kan bekijken. Dat kan ze net over mijn hoofd heen, want ik zit op een krukje en zij kijkt of ze er wel fruitig bij staat... en dan schiet je wel eens in de lach.


Bridget heeft voor zo'n fotoshoot ook een vinger in de pap wat haar haren betreft, en ook de andere toeters en bellen, schoenen of geen schoenen, oorbellen, paraplu's of weet ik het. Zij staat daar toch maar voor mijn plezier in een jurk rond te hupsen.






Toen jurkje C gemaakt werd geloofde Bridget eerst niet dat het hetzelfde patroon was als de andere drie jurkjes, dat kwam omdat het ineens allemaal kleine stukjes stof waren... maar in elkaar gestikt was het al gauw haar favoriete jurkje!


Bridget draait en doet en laat alle kanten van het jurkje zien.


Het sierstiksel wat Bridget zo leuk vond op het jurkje. En ik ook, want op die manier had ik weer eens wat uitgeprobeerd met mijn naaimachine.







Deze vond Bridget heerlijk omdat ze in de zakjes lekker veel troepies kon stoppen. Bridget is er eentje die als ze uit school komt je haar bij wijze van spreken op de kop kunt houden... en dan komt er van álles uit de zakken naar beneden geploft. Voor de korte modelletjes had ik een ieniemienie lapje nodig. Ontzettend handig voor dit soort lapjes die ik heb gekregen toen Kirsten 1 jaar was of zoiets... Op die leeftijd hebben ze nog niet zo veel stof nodig, maar... dan moet je het wel gebruiken!!


Een tuniekjurkje, met een legging en shirtje... Ideaal om op school rond te banjeren... Hoewel dat bij Bridget niet zo veel uitmaakt, want dat doet ze ook met een lange zwierjurk. Zij doet wat kleding betreft precies wat zij leuk vind... wat in de mode is... soi... dat lapt zij aan haar laars!... of in dit geval schoentje, hahaha.



Volgens mij heeft ze toen TOP models gezien of zo... want er kwamen ineens wat abstraktere poses voorbij geschoven... hahaha.






Zo... dit kwam ik weer eens tegen... komt er van als je je "laptop" eens aan het opschonen, c.q. herinrichten bent... Alles staat nu in de cloud... dus nu wil mijn laptop ook meewerken aan zo'n klus... anders was 'ie zó traag...

22 opmerkingen:

  1. Wat een enige jurkjes! Ik vind vooral de rug helemaal geweldig zo, krijg er zin van in de zomer!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit had echt wel een leuk item voor Farbenmix geweest! Ze weten niet wat ze nu missen.
    Misschien kan je het zelf uitbrengen?
    Ik vind vooral de patchworkjurk met sierstiksels mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel erg leuk! vooral versie C! Jammer dat t niet tot een echt patroon gekomen is!!!!
    Gr Annemiek

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hopelijk maak je er nog wel een echt patroon van! Echt een superleuke zomerjurk en juist door die andere rug eens lekker anders!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Erg leuk allemaal.
    Zou dit ook wel op patroon willen hebbben. Misschien ooit!
    groetjes, Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, wat een leuke jurkjes! Ik weet zeker dat mijn meiden daar ook wel een 'kast vol' van willen hebben!!
    En net wat Danielle zegt, kan je het patroon niet zelf uitbrengen?

    De eerste koper van je patroon meld zich direct: ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Helemaal eens met de dames hierboven, wat een superleuke jurken. Hier had ik graag een patroon van gehad!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Deze zijn echt leuk! Als ik moest kiezen zou versie 3 mijn favoriet zijn. Alhoewel ik de laatste ook heel erg stoer vind. Aangezien ik niet kan kiezen, zijn ze allemaal heel leuk. En ik ben het helemaal met Danielle eens. Waarom breng je deze zelf niet uit? Is er eindelijk weer eens een leuk patroontje.
    Gr. Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ga heel hard duimen want deze zou mijn dochter ook leuk vinden. Dus als je er toch eennpatroon van uitbrengt ga ik hem zeker bestellen. Hou je me op de hoogte??😌

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gezien de reacties denk ik dat ik daar serieus eens naar moet gaan kijken... Wordt dus denk ik vervolgd...

      Verwijderen
  10. Prachtig!! DOchterlief van bijna 5 kijkt even mee(ze lijkt het erg) en zegt; kan je deze voor mij maken?(c). we hebben nog pink stof.so!
    Dus, eh een patroon wil werken!!
    Groet, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  11. echt een leuk patroon, vooral de eerste en de laatste! Ik heb al heel wat van je patronen genaaid en deze zal er zeker ook komen als je hem uit zou brengen! Go for it!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh, wat een leuke jurkjes. Deze kan ik echt niet laten zien aan mijn dochter (dan wil zij ook, en ik heb nog zoveel geknipt liggen).

    Groeten Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Super leuk jurkje, vooral diegene met de verschillende vlakken. Aangezien er veel vraag naar het patroon is weet je wat je te doen staat ;-) Handig zo'n blog om even de meningen te testen!

    Fijne avond nog, groet, Elske

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, ja inderdaad handig zo'n blog... Ik had even niks te bloggen, zit met mijn hoofd half in een voorbereiding van het kinderfeestje van Bridget en bij het opruimen van wat mapjes kwam ik deze fotoserie tegen... was voor mij gewoon een oud project dat afgekeurd was :D ...

      Inmiddels is het project nieuw leven ingeblazen als ik het zo bekijk, hahaha

      Verwijderen
  14. Zo mooi!! meisjesachtig en toch sportief, knap gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Jammer dat het geen uitgegeven patroon is geworden. Ik denk dat mijn meisjes hem allebei geweldig zouden vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ga volgende week toch eens kijken of het patroon, dat ik in 2011 nog gewoon op papier uitwerkte, in mijn patroontekenprogramma uit te werken. De foto-werkbeschrijvingen heb ik toen ook al gemaakt, dus in feite is er al veel werk verzet.... Dus wordt vervolgd :D

      Verwijderen
  16. wat een super gave jurkjes ik hou me aanbevolen mocht je er toch noch een patroontje van uitgeven,
    leuk ik zie mijn kleindochtertjes er al in rond huppelen.
    gr

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Geweldig leuke jurkjes!! Ook aan deze kant veel interesse voor het patroon, dus kom maar op ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Super leuke jurkjes! Als je het patroon uit gaat brengen zal ik het zeker aanschaffen!

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (11) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (170) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (2) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (73) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (1) museum (1) muts (4) naaien (2) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (77) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (26) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (4) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonnetje (3) zwemdiploma (3)