donderdag 6 maart 2014

De laatste loodjes gisteren...


Zo effe op de paspop gezet en gekiekt, want misschien gaat Bridget vandaag wel bij een vriendinnetje spelen en dan heb ik nog geen kiekjes van het gevaarte... na bijna een jaar mag dat toch wel eens!! Dus bij deze stel ik u voor aan onze Ottobre Passenger trenchcoat, maatje 140 verlengd qua mouwen en ceintuurlusjes naar 152.


Het knaloranje paspelband, dat er qua kleur in het echt vanaf knalt. Superleuk!!


Na het fenomeen dat de stof gewoonweg één bak rafel is als je het verwerkt en dus nergens zonder lockdraad kon worden beetgehouden (doe ik meestal tijdens het naaien) kwam probleem twee... De paspelzakken... doordat gerafel is het niet prettig om er paspelzakken in te zetten c.q. inknipjes te maken, dus... De paspelzakken zijn dus geen zuivere koffie... Maar het mot maar!


De achterkant van de jas. Het modelletje heeft ècht een mooie valling en lijntje...


Voordat ik de knoopsgaten op de jas ging maken heb ik eerst de naaimachine losgelaten op een dubbel proeflapje... Even kijken wat de mooiste afstand van de rand is ten opzichte van het stiksel (niet het stiksel hier hoor, want dat was een proefstiksel voor het 3-steeks stiksel langs de randen van de jas)...


De knoopsgaten zijn niet helemaal goed (op het proeflapje wel grumble!!), want je ziet hier aan beide kanten op dezelfde hoogte een verdikking en ik snap niet waarom, maar ik ga mijn nek er niet over breken, ik vind het best!

Ik heb trouwens het bovenste knoopsgat weggelaten, want dat durfde ik niet aan in verband met een hoek met sierstiksels en een dikke naadtoeslag aan de binnenkant van die hoek... Aangezien de stof allergisch is voor tornmesjes... dacht ik "Slaan we deze keer maar over". De jas heeft nu gewoon een mooie reverskraag, is ook mooi!


De knopen vaststeken. Ik heb niet zoals standaard twee streepjes vastgezet, maar de knoop een kwartslag gedraaid en in een vierkantje vastgezet. Vind ik helemaal leuk.


Mijn vriendin vroeg vorig jaar of Bridget een borduurtje op haar jas leuk vond. Dat vond Bridget helemaal geweldig, dus een borduurpatroontje uitgezocht, kleurtjes erbij, proef geborduurd op een restantje. Uiteindelijk niet op de jas zelf geborduurd (was de bedoeling, maar omdat de stof een megastoorzender is niet aangedurfd). Op een restje een borduurtje gebakken en die lag al vanaf augustus of september 2013 in mijn naaicase!!


Uiteindelijk... Bridget is nu elf... en dingen veranderen en toen ik de applicatie er op had gespeld keek ze bedenkelijk... Hij zat te recht zei ze eerst... dus hup iets schever... en zij veranderde nog iets aan de stand... en ze zat zichzelf met die jas aan in de grote spiegel te bekijken en stond stil te kijken... en te kijken... Ik zei "Als je het niet mooi vindt, dan moet je het zeggen...". Toen zei ze "Ik vind de applicatie nog steeds mooi, maar niet hiero" en wees naar de applicatie met een beduusd snuitje... Ik zei "We kunnen de applicatie ook heel leuk aan de binnenkant van de jas naaien. Dat is ook leuk. Dat vond madammeke ook een goed plan...


Dus klosje borduurgaren, dat dus ook al vanaf augustus/september in mijn naaicase woont eruit gevist en in de naaimachine geregen en huppeté naaien.


Met héle kleine steekjes steekgrootte 1.0 genaaid.


Stoppen voor het vlindertje en na het vlindertje weer verder stikken.


De eerste helft ging héél strak, maar de tweede helft niet zoals ik wilde, maar ik verander niks hoor, want dat stofje van de applicatie pullikt niet lekker. Daarna de vlinder en uitstekende krullen gelijmd, dat zit nu mooi strak vast. Alleen nog de jas effe opstrijken en dan kan Bridget er de show mee steken...

22 opmerkingen:

  1. OOO, ik vind deze zooo mooi!!! Ik heb zo lang gewacht op dit jasje , hahahah, maar echt de moeite waard om te wachten!! Ik heb toen die blad alleen voor dit model gekocht ,mijn dochter is nog te klein maar het komt zeker een voor haar . De kleur combinatie is zo mooi en het valt zo mooi ,qua lijn ,ik vind het echt super gelukt. En gelukkig dat Bridget hem nog past. Groetjes,
    Camelia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Omdat deze jas in wording ook zo mooi werd heb ik het ook volgehouden als een terriër om hem af te maken, want hij is ècht schitterend geworden. Helemaal zoals ik het voor ogen had :D

      Verwijderen
  2. Wat een project! De aanhouder wint!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige jas!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie jas! Dat oranje is er supergaaf bij. Daar hou ik wel van. Misschien had je haar naam wel in het borduurtje kunnen zetten? Was ook wel leuk geweest....
    Groetjes, Isabelle

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja super hè, dat knaloranje... Toen ik eenmaal gekozen had voor die nachtblauwe lap wist ik dat het knal moest zijn en dan bij voorkeur oranje :D

      Ik heb geen flauw idee wat er allemaal kan met een borduurmachine c.q. of mijn vriendin dat soort borduurtjes heeft, maar dat had inderdaad ook wel heel leuk geweest, haar naam in het hartje of zoiets.

      Verwijderen
  5. da's echt een prachtige jas geworden en dat borduurtje... eigenlijk zou hier exact dezelfde reactie zijn gekomen, ook al vind ik het zelf wel een heel mooie borduur die zeker aan de buitenkant mocht van mij, maar... de jongedames weten goed wat ze willen vandaag de dag...

    groetjes,
    Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vorig jaar wilde ze het heel graag en nu... ja een jaartje ouder en nu twijfelde ze heel erg... want ze wist nog dat ze het vorig jaar zo graag wilde... en van mij mogen ze aangeven wat ze wel en niet willen... dát is het grote voordeel van zelf maken hè... :D

      Verwijderen
  6. Joehoe joehoe, de jas is af! Je bent met vlag en wimpel geslaagd voor doorzettingsvermogen! Hij is erg mooi geworden, die kleine schoonheidsfoutjes zie je waarschijnlijk alleen maar zelf.

    Groeten, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt zelf zie je dat meestal veel meer dan een ander. Maar sommige dingen had ik normaal gesproken even opnieuw gedaan of verder ingeknipt, maar dat durfde ik met deze stof absoluut niet.

      Verwijderen
  7. Wow prachtig, dat zijn projecten waar ik me nog niet aan durf te wagen....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een plaatje!! Het is dat je je fouten zo uitlicht, ik had ze anders niet eens gezien.Ik ben ontzettend jaloers op je netheid! Nu fijn gaan dragen,ik ben benieuwd hoe de jas staat.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Top! complimenten voor je doorzettingsvermogen! Hij is erg mooi geworden, echt een jas voor een al wat 'grotere' dame. Ik zie inderdaad dat de pasvorm super is.

    groet, Elske

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauw!!!! Prachtig. en helemaal af met de applicatie aan de binnenzijde!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie jas. Hier mag je zeker trots op zijn. Niet alleen de jas, maar ook het doorzetten als het even niet meewerkt. Het borduursel is ontzettend leuk. En inderdaad haar naam als label erin had zeker niet misstaan. Maar zo is het tevens een erg mooie jas.

    Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Daar kan Bridget inderdaad de show mee stelen! Wauw, wat mooi geworden. Leuke details, mooie kleuren.
    Heel veel plezier met deze prachtige jas!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik vind je een held! Supermooie jas, Bridget is er vast erg blij mee. Ik las laatst een uitspraak: "Done is better than perfect my friends!" (bron: http://bernieandi.wordpress.com/) Klinkt goed he?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helemaal waar "Done is better than perfect my friends!". En ondanks dat het een bezoeking was, de jas werd eigenlijk helemaal zoals ik voor ogen had. De veranderingen pakte precies uit zoals ik had bedacht. Dus wat dat betreft héél leuk... misschien maar goed ook :D

      Verwijderen
  14. wat een prachtige jas! en dat oranje is er heel mooi bij, gelukkig dat je m afgemaakt hebt, nu heeft ze er toch nog plezier van!
    groetjes sarina

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi mooi! Bridget boft met zo'n moeder.

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (11) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (170) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (2) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (73) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (1) museum (1) muts (4) naaien (2) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (77) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (26) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (4) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonnetje (3) zwemdiploma (3)