zaterdag 8 maart 2014

Knipperdeknipperdeknip... lapjesdeken in progress...


Ik dacht gisteren al dat de stoffenserie Jemma leuk zou zijn bij wat ik aan lapjes had uitgekozen voor de lapjesdeken, maar ik wist niet zeker óf de kleuren ook ècht zouden matchen, want groen, oranje en roze kan natuurlijk bij daglicht anders uitpakken dan in een donkere inloopkast (er is daar wel een lampje, maar dat is zacht gelig licht...).

Vanmiddag toen ik flink op dreef was bij het knippen van al die repen, ging ik die stofrollen er toch maar eens bij pakken... en toen ik het hoofdstofje, waar het dus allemaal mee begonnen is, erbij hield... verbazing... het zijn gewoon bijna exact de kleurtjes uit het stofje. De donkerroze van de Jemma is iets donkerder, maar matcht toch super....


Dit was de stand van vanochtend... Een mooi begin. Ik was namelijk eerst met de kleinste lapjes begonnen, leek me wel lekker. Kon ik zien hoe vlot ik aan de 250 repen zou komen... en het viel mij op, dat uit de fat-quaters nog best wel aardig wat repen uitgingen... Ik zal denk ik toch minder nodig hebben dan ik dacht. En in ieder geval niet alle stoffen helemaal opknippen... Ik denk dat ik van de restjes gelijk maar wat bijpassende kussenhoesjes ga maken... Want ergens las ik van de week bij iemand dat restjes terug in de kast leggen even verboden was... hm... in het kader van lapjeskast le(e)g(er)g naaien lijkt me dat wel een strak plan, en prima tijdelijke regel hahaha.


De stand vanmiddag. Het gaat best rap hè. Een flinke stapel met lapjes. 20, 15, 16, 14, 28 stuks... Ik weet niet hoe ik uit kom, maar het wordt een vrolijk mix...


Maar om het nog wat meer te mixen (dus niet te veel van hetzelfde) heb ik wat rollen Jemma van Michael Miller naar beneden gehaald. En die kleuren er toch wel zo mooi bij... En in combi met de Hilco Hilde serie, stipjes van Stenzo, stipjes van de markt en dit bloemetjesstofje van ik geloof ook van Stenzo begreep ik van daag op FB (maar dat staat niet in de zelfkant, dus het kan ook misschien op een Stenzo lijken)... dan wordt het een vrolijk exemplaar.

Van dit (Stenzo) bloemetjesstofje heb ik twee lappen, en ik blijk meer repen uit de stof te krijgen dan wat ik dacht... dus ik heb wat van dit blommetje over. Dit stofje is natuurlijk ook héél geschikt voor nachtponnetjes... en dit kleurtje roze staat Bridget héél mooi... dus ik vraag terwijl ze net terug is van hockey of ze er misschien een ponnetje van zou willen. Bridget kijkt naar het stofje terwijl ik omschrijf, ponnetje zonder mouwtjes, of pofmouwtjes, wijde halsje met roezeltje erlangs, misschien met een korte short met elastiek eronder... dan wordt het eerder een baby-doll, maar dat is ook leuk. Bridget's ogen gaan glimmen als ik het heb over pofmouwtjes en wijde hals... en ze gaat druk knikken bij het woord ponnetje en baby-doll... Ik geloof dat dit stofje als nachtkleding wel is goedgekeurd.

Mooi! Lap gereserveerd met een doel en niet werkeloos, hahaha. Ik vind het zelf een prachtig lapje, maar dit roze staat mij absoluut niet! Mijn huid is geen pasteltype... want de lap is dusdanig van lengte dat ik er wel een jurkje uit had kunnen krijgen.


De stand tot nu toe... 

20 x roosjeshartjes met streepjesstof
15 x groen + roosjesstof
16 x groen ornamentenstof
24 x roze met rode stip
20 x rood met roze stip
20 x lichtroze met witte stip
28 x lichtgroen met witte stip
15 x Jemma pink
15 x Jemma orchid
15 x Jemma orange
15 x Jemma lime

Ik moet nog 20 x groen met grote witte stip en 27 x bloemetjesstof (wat ook een ponnetje wordt)

En dan heb ik 250 stukjes stof... en die mag ik dan gaan sorteren en aan elkaar gaan zetten... De onderkant van de lapjesdeken wordt een witte stof met aardbeitjes. Ook een stofje dat hier niet meer door de dametjes wordt gekozen, maar ontzettend leuk voor dit soort accessoires, hahaha.

Als de top klaar is, ga ik eens kijken wat er nu leuk is als rand om de lapjesdeken af te werken.

8 opmerkingen:

  1. Dat gaat een hele mooie deken worden! Ik ben erg benieuwd naar je vorderingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ooooooooooooooooh wat een fijne stofjes !!! Van de bovenste foto had ik die rechts met die grote bloemen maar dan met rode achtergrond, ik geloof dat ik er nu nog maar een inimini scrapje van over heb. Het laat zich zo fijn combineren. Van ieder klein restje dat ik heb knip ik tegenwoordig vierkantjes, voor een dekentje dat alleen nog in m'n hoofd zit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige kleuren alleen het er naar kijken geeft al veel plezier.
    Veel plezier met maken van het deken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw die kleuren dat wordt een mooie deken, en het ergste zit er al op
    ( dat vind ik tenminste het knippen vind ik zo lang duren ) en als je ze zo dadelijk aan elkaar kan gaan
    naaien dan komt er snel resultaat en dat is super....

    Succes ben benieuwd maar zo te zien wordt hij geweldig ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super, wat een mooie bonte verzameling aan kleuren die toch ook weer prachtig bij elkaar passen. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat!

    Fijne zonnige dag gewenst vandaag,

    Groet, Elske

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat gaat een prachtige lapjesdeken worden :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een werk, maar ik denk dat het een mooi resultaat gaat worden. ben benieuwd. gr jacoline

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik koop al jaren geen stofjes meer maar zie op jouw foto's dat Stenzo nog steeds hele leuke stofjes heeft. Dit gaat echt een geweldig project worden met al die kleurtjes en printjes die zo leuk bij elkaar passen!

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (11) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (170) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (2) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (73) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (1) museum (1) muts (4) naaien (2) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (77) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (26) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (4) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonnetje (3) zwemdiploma (3)