donderdag 27 maart 2014

Lekker shoppen bij de Zara...


Ik heb niet alleen die knalrode stiletto's gekocht, maar ook een bijpassende tas... en twee sportieve vrouwelijke jurkjes. Ik had zin in iets zomerachtigs... dus... is het een lekker tricot jurkje geworden, dat zo in de koffer geploft kan worden. Gedragen met stiletto's kan ik gaan flaneren... en met slippertjes kan ik naar het strand...


... en door de blote rug is het ook niet helemaal standaard een t-shirt jurkje dat een zwik verlengd is... nee het geeft nèt een ander sfeertje. De lengte is een stuk over de knie en dat vind ik een heerlijke lengte, die mij goed staat. 

Met wat frisser weer is het met een stoer of sportief jasje erover ook helemaal leuk... Ik heb volgens mij nog wel een marineblauw kleurig stofje liggen waarvan ik een stoer jasje kan maken...



Ik ben dól op stipjes. Daar wordt ik altijd zo vrolijk van als ik die zie... dus... de stippen versie nam ik ook even mee naar de paskamer... Dit jurkje is van dezelfde lengte als de gestreepte jurk. Alleen heeft 'ie geen mouwtjes en is de ruguitsnijding recht en nóg dieper, hahaha.

Dit zijn de kleuren die mij goed staan... of ik nu witjes ben van de winter óf lekker gekleurd ben met sproeten van het zonnetje. De rug is laag uitgesneden. Helemaal zomers...


Het lijkt hier alsof de jurk bij mij op zo'n 20cm afstand van de vloer zwiert, maar dat is in het echt niet zo, ik kom namelijk een kop boven de paspop uit, want dit paspoplijf staat op een onderstel van een kinderpaspop.

Ik heb de paspop héél lang geleden gekregen van Thea (waar ik ooit naar naailes ging, ter motivatie zodat ik zeker weten voor mezelf ook zou naaien) en ik had gedacht wel een passend onderstel te kunnen vinden, maar deze heeft een héle smalle standaard nodig, dus niks past helaas...


Kirsten en Bridget hebben geshopt en vrolijke New Balance sneakers gekregen. Er was een aanbieding 2e paar 50% korting... dat is leuk voor de portemonnee!! Bridget heeft ook schoenen nodig en gaat ietwat de sportievere kant op qua smaak, dus Rem vroeg of zij misschien ook wel zulke schoenen wilde. Bridget zat ijverig te knikken. In haar maat waren er alleen nog maar de rode en ik vroeg aan Kirsten of ze het goed vond (ècht goed vond hè), dat Bridget precies dezelfde zou hebben. De dame vond dat totaal geen probleem...

Grappig... járen geleden vond ze het ook super als ze beiden hetzelfde aan hadden, of iets gemaakt van hetzelfde stofje... Ineens was dat not-done... en nu vindt ze het wéér totally no problemo dat Bridget iets hetzelfde heeft... Wonderlijk hè!


Bridget heeft ook een zonnebril nodig, want haar ogen zijn nogal lichtgevoelig (net zoals haar oren gevoelig zijn voor harde geluiden). Haar vorige bril is jaar zwaar overleden en de mijne die ze tot nu toe leende is voor het prettige eigenlijk iets te groot... en wat blijkt... Ze kiest precies hetzelfde modelletje uit als dat Kirsten heeft... alleen de glazen hebben een ietwat andere kleur... Ook nu is het géén probleem...

Ik zit verbaasd naar die twee dametjes te kijken, want ze lopen ook continue hand in hand voor ons uit... zó gezellig... (Dat is een periode wel anders geweest...).


Stoere bril hè, met blauwige glazen. Staat zo eigenwijs bij haar.

4 opmerkingen:

  1. ik houd ook zo van stipjes! en je schoen zijn geweldig... mooie stijl!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heerlijk geshopt! Vooral fan van het strepenjurkje, staat je vast prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, je jurkjes zijn echt geweldig. Daar zie ik mezelf ook wel in maar dan niet met megahoge hakken (gaat echt niet lukken haha).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie jurkjes, ook helemaal mijn smaak. (alleen de achterkanten..... daar zou ik geen raad mee weten, haha)

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (11) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (170) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (2) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (73) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (1) museum (1) muts (4) naaien (2) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (77) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (26) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (4) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonnetje (3) zwemdiploma (3)