maandag 10 maart 2014

Ponnetje bedenksel...


De laatste repen voor de lapjesdeken zijn allemaal geknipt en ik heb van het zoete roze bloemetjesstofje een riant stuk over voor kussentjes te maken (die ik van alle restanten wil gaan maken)... Maar ik heb precies nóg zo'n zoet roze stofje... Nog even opmeten hoeveel het is, want dat ben ik nog vergeten te doen. Van dat lapje ga ik een leuk ponnetje maken, want roze dragen in bed, dat vindt Bridget totáál geen probleem. Het lapje vindt ze qua bloemetjes en kleurtjes wel mooi, maar ze vindt roze voor bovenkleding gewoon niet meer haar ding. Het wordt een leuk ponnetje. Ze wil graag een pon met pofmouwtjes, wijde hals, nergens mag het strak zitten want dat slaapt niet lekker, en gelijk heeft ze, hahaha. De lengte varieerde bij haar aanwijzingen, van boven de knie tot ergens halverwege de kuiten. Volgens mij betekend dat dat ik het zelf mag bepalen, hahaha.


Ik had zo gedacht om wat groen als accentstof te gebruiken, weet ook dit nog niet waar en hoe, maar dat gaat vanzelf als ik met het patroon aan de slag ga. Als ik de stof neerleg, dan gaan de radertjes los zal maar zeggen.

Het patroon dat ik als basis of leidraad ga gebruiken is de Yasmina blouse van Farbenmix. Bridget wilde pofmouwtjes, die niet strak om de bovenarmen gaan zitten, dus het modelletje zal nog ietwat wijzigen, want het mouwtje van het voorbeeld vond ze te weinig pof hebben. Ik ben er nog niet uit of het een ponnetje, een babydoll met een korte short wordt of een nachtjama met een driekwart broek...

Aan een nachtjama heeft ze waarschijnlijk wel wat meer hè, maar ja, een ponnetje is ook héél leuk... dus... ik ga daar strakjes eens lekker voor zitten... en laat ik mijn handen hun gang gaan, dat werkt het het beste...

2 opmerkingen:

  1. Grappig! Die had ik ook in mijn hoofd om te gaan maken
    Maar het patroon lag niet op de juiste stapel dus is het sammy geworden
    Leuke stofcombi heb je gekozen

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (11) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (170) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (2) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (73) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (1) museum (1) muts (4) naaien (2) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (77) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (26) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (4) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonnetje (3) zwemdiploma (3)