maandag 10 maart 2014

Rokje Zand Amsterdam in het zonnetje


Sinds vorig jaar september heb ik het rok Zand Amsterdam. Je weet wel zo'n rokje dat je aan twee kanten kan dragen, met een afritsbaar tailleband en zo'n tasje dat je eraan kunt vasthaken. Het rokje droeg ik met de "goede" kant aan de goede kant. De binnenkant vond ik meer voor het voorjaar... Wit met zomerse aquagroene bloemetjes. Nu was het gisteren natuurlijk strálend weer, dus tasje eraf gehaald, rokje omgekeerd en tasje weer vastgemaakt. Toen op zoek naar een shirtje... en laat ik nu exact hetzelfde kleur shirtje hebben als het bloemetje in de rok... (hier op de kiek is de blom wat blauwer, maar het is exact als het shirtje).


Ik zag toen ook voor het eerst (ja... lekker traag, ik weet het), dat het rokje aan de binnenkant van tricot was, maar dan dwars verwerkt... Oké... waarschijnlijk is dat om te zorgen dat het biaisbandje aan de zoom niet gaat golven, want op die manier rekt de stof natuurlijk niet of in ieder geval minder.

Ik vind het een ontzettend leuk rokje, maar ik weet inmiddels ook dat het modelletje minder geschikt is voor als je mijn bouw hebt (brede heupen, smalle taille), want dan zit het gewoon minder mooi aan de bovenkant. De band met drukkers wijkt aan de bovenkant, dus ik moet het rokje een stukje lager dragen en naar beneden "klem"-trekken en dat vind ik eigenlijk niet zo prettig. Gelukkig gaat er altijd een stukje shirt over de bovenkant van het rokje, zodat je het niet heel erg ziet, maar het zit niet aansluitend. Dus misschien moet ik het rokje ietwat aanpassen... weet alleen nog niet zo gauw hoe... Ik vind het jammer om me steeds te ergeren aan het rokje terwijl ik het tegelijkertijd ook zo mooi vind, want elke keer als ik gezeten heb, moet ik weer... zoef het rokje goed trekken... sjucht...


Maar goed... het blijft een mooi en leuk rokje, dus ik draag het toch, hahaha... Gisteren lekker buiten een ijsje gegeten nadat we de tuin uit winterslaap hadden gehaald. Ramon heeft deze kiek genomen... de zon doet goed zijn best hè.. de zonnestralen zijn letterlijk goed te zien, hahaha.


Daarna lekker op de bank geploft en in de Knip en Burda gebladerd... Zoals je ziet... een fel zonnetje... ik ben er gewoon wit van, hahaha!

6 opmerkingen:

  1. Leuke foto`s je hebt je haren in lagen geknipt erg leuk en een stuk eraf volgens mij.
    Staat je goed.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er is in december 36cm afgegaan voor een goed doel. Is voor Stichting Haarwensen (http://www.haarwensen.nl/). Voor kinderen die een pruik nodig hebben.

      Het is inderdaad in lagen (aan de onderste regionen heb ik begrepen, hahaha).

      Verwijderen
  2. Ik herken het! Heb vorig jaar ook een Zand Amsterdam rokje gepast, maar het zat gewoon niet mooi... bij mij was het probleem dat ik eigenlijk drukkers nodig zou hebben precies tussen 2 rijen drukkers in zeg maar. Met pijn in mijn hart terug gehangen, want ik vind ze wel ontzettend leuk. Eigenlijk loop ik altijd nog met het idee iets dergelijks zelf te maken....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb het rokje op een beurs gepast waar geen gelegenheid was tot passen en ik had zoiets, nah... dat zal toch wel goed zitten zo'n tig drukkers rokje...

      Verwijderen
    2. heel leuk rokje maar te kort voor mij... mmm achteraf had ik m kunnen verlengen. kreukt het niet enorm? nachtpon van katoen. ik ben benieuwd naar je deken! lekker bezig!

      Verwijderen
  3. Ik heb er ook eentje, en heb hetzelfde probleem als jij, draag hem dus ook niet vaak, maar ze zijn leuk.

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (11) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (170) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (2) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (73) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (1) museum (1) muts (4) naaien (2) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (77) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (26) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (4) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonnetje (3) zwemdiploma (3)