zondag 23 maart 2014

Rolmes... een watte???


Aangezien het voor het snijden van de blokken voor de lapjesdeken het handiger is om met een rolmes te werken dan met een schaar... ben ik maar eens naar de Gamma getogen... tip her en der gekregen en gelezen, dat daar prima rolmessen te vinden zijn.

Dus... zoef richting Gamma... maar ja... eh... waar vind ik dat dingetje... Uhm misschien weet die meneer achter de balie het wel... Nou, een groter vraagteken op zijn gezicht kón gewoon niet... Hij zegt "Tja, misschien heet dat ding wel anders, maar misschien kunt u me uitleggen waar u het voor gebruikt". Dus ik "Als je iets wilt afsnijden langs een liniaal dan gebruik ik (ahum) een rolmes)..." "AHA!!" komt het uit zijn mond "Bedoelt u dat!". Helaas zegt hij niet bij hoe dat gevalletje dan wèl genoemd wordt, want ik wordt daar dan wel een beetje nieuwsgierig naar. Hij verwijst ons naar het pad met "Klein gereedschap". Bij de stanleymesjes en zo... Ah... dat had ik natúúrlijk zelf ook wel kunnen bedenken denk ik ineens, maar ach, dat deed ik niet.... dus hobbel ik braaf naar de gewezen richting en zoek naar stanleymessen. Daar aangekomen zie ik een vracht aan allerlei mesgerei, afbreekmesjes, stanleymesjes etc. etc. en ploep ik zie hem... en hoe heet dat ding... een rolmes!!! Nou ja zeg... Ik zei helemaal geen Russisch "iets"... Ik noemde het beestje bij de goede naam!!

Ik kan als ik zo ver ben om blokken te gaan snijden, lekker snijden op mijn snijmat!!

2 opmerkingen:

  1. :-), voila, die man heeft ook weer iets bijgeleerd...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oke dan moet ik daar ook maar eens heen want ik heb er een maar mijne is bot en nieuwe messen is net zo duur als een nieuw rolmes want ik moet er vijftig ineens afnemen bij dat merk.

    Ja soms weten ze niet eens hoe iets heet in de bouwmarkt.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (11) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (170) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (2) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (73) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (1) museum (1) muts (4) naaien (2) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (77) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (26) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (4) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonnetje (3) zwemdiploma (3)