donderdag 13 maart 2014

Volgorde lapjes... eh... eens kijken...


Ja... de volgorde van de lapjesdeken is nu aan de beurt. En wat ik begrijp van Hamburger Liebe, is dat ze continue doorvoert dat lapje 1 aan lapje 2 wordt gestikt lapje 3 aan lapje 4 etc. tot alle lapjes een setje zijn, vervolgens worden die gezellig onder elkaar en naast elkaar gegroepeerd, zodat alles gezellig gekleurd en in balans uitkomt... Per blok en trapsgewijs worden ze aan elkaar gestikt en vervolgens tot een langwerpig vierkant gesneden.


Ik begin maar eerst alles van de grote stapel gesorteerd per soort uit te spreiden, dat is wat makkelijker dan vanaf een grote stapel te kijken wat bij wat hoort.


Daarna wat setjes bij elkaar maken, er wordt wat naar links en naar rechts geschoven. Niet alleen de setjes moeten leuk bij elkaar passen, ook de onder- en bovenbuurvrouw moet gezellie erbij passen en natuurlijk ook de linker- en rechterbuurvrouw...


Al met al ik ben gezellig aan het schuiven, probeer ik allerlei combinaties uit. Ik heb natuurlijk allemaal restjes opgeknipt, dus ik heb niet van ieder dezelfde hoeveelheid en dát is eigenlijk misschien niet zo handig.


Na het stapelen van een zwik van hetzelfde, heb ik een stofje nummertje 4 dat op is, daarvoor in de plaats leg ik een stofje in de zelfde kleurrange, waar ik er meer van heb liggen dan de benodigde setjes, waar ik dat lapje aan had gekoppeld. En dan ontstaat er dus een andere serie...



Ik zit wat te kladderen op een papiertje om in mijn hoofd duidelijk te krijgen hoeveel rijen aan blokken het horizontaal en verticaal worden.


Uiteindelijk heb ik de hoeveelheid blokken gesorteerd... en moet ik van de 5 groepen die er zijn ontstaan een mooie mix maken. Een soort van boter kaas en eieren spel ontstaat er als ik elke serie een teken geef en dat mooi verspreid over de hokjes... Uiteindelijk komt er één keer voor dat twee dezelfde blokken tegen elkaar komen, onder elkaar, dus het valt niet zó heel erg op. Maar ik zou even niet weten hoe ik dat mooier kan verdelen. Misschien dat ik dat morgen met een frisse blik wel zie... Hoewel ik betwijfel als ik de top in elkaar heb zitten of je het ziet, want het zijn zóveel soorten lapjes...


Dit zijn serie  en serie  . Er is ook nog een serie  en een . Momenteel zijn alle setjes netjes gespeld en op elkaar gestapeld per blok met een papiertje met het goede teken erop, want anders kluts ik alles door elkaar, want, tjsa... Het zijn allemaal verschillende lapjes, maar her en der hebben sommige blokken dezelfde lapjes her en der zitten... Dus goed uit elkaar houden die handel!

8 opmerkingen:

  1. tjonge, wat een puzzel. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat, het zijn supermooie kleurtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie stofjes, het word een gezellige vrolijke deken als ik dat zo voorbij zie komen.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oh heeeeeeeeeeeerlijk dat puzzelen !!! Gaat heel mooi worden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een werk, en wat een vrolijke lapjes, dat wordt vast heel mooi
    groetjes sarina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat uitzoeken is nog het meeste werk lijkt me zo.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is even puzzelen, maar het is zo de moeite waard!
      Ik deed het laatst voor een boxkleed voor mijn neefje en daar ben ik nog steeds trots op!

      Verwijderen
  6. Prachtige stofjes gebruik je , ja inderdaad een hele puzzel, wens je heel veel succes en zoals ik al meer dingen van je heb gezien word dat echt een superleuke deken.
    Gr. Willemina.

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (11) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (170) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (2) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (73) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (1) museum (1) muts (4) naaien (2) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (77) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (26) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (4) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonnetje (3) zwemdiploma (3)