donderdag 20 maart 2014

Wat een zacht spulletje... !!!


Dit is géén vulliebullie... dit is de tussenvulling voor mijn lapjesdeken. Ik was héél benieuwd hoe het eruit zou zien... Hoe dik het was en hoe het aan zou voelen. Ik kreeg vorige week een gigantische doos, dat compleet niks woog, hahaha. De pakketbezorger gaf het aan en tussen je oren denk je... dát is groot, dus zwaar... Hahaha, dus niet hè... Ik flopte het bijna omhoog, doordat mijn spieren rekening hielden met dikke kilo's.

Het zit in een grote tas gepl(r)opt en ik denk dat ik het, voordat ik het ga gebruiken, eerst even bij Bridget over haar hemelbed heen hang om de kreukels eruit te laten zakken. Want zo'n grote lap her en der pletten zie ik niet zo zitten, terwijl ik aan het sumoworstelen ben om de onderlaag kreukelvrij eronder te leggen en de top er ook nog eens glad en netjes op te ploffen. Ik geloof niet dat er spraken is van "ploffen", maar een soort van "afrollen"... denk ik... Ik zal de woonkamer "reserveren" als ik dat ga doen, zodat niemand hink-stap-sprong over mijn lapjesdeken hoeft te doen.


De tussenvulling is ca. 1,5cm dik (ongeveer hè... ik heb het niet gemeten). Het voel héél zacht, fluffig, maar het voelt ook aan dat het niet van vorm veranderd of zo.  In tegenstelling van dat vulliebulliespul, dat je gewoon uit elkaar kan trekken en plukken. Ik heb... even zoeken naar de factuur wat voor soort het ook al weer is... Quilters Dream Wool 240 breed.

De omschrijving van deze soort tussenvulling is dat het een wollen vulling is die met een speciale behandeling bewerkt is waardoor er geen pluis of baarding mogelijk is. Het is warm, licht van gewicht, super puffig en soepel. Heerlijk warm in de winter maar ademt wel. geen krimp! Hand- en machinequilting. Ook geschikt om te knopen. Bij intensief quilten geschikt voor aan de wand, anders alleen voor bed of bank.

Ik heb het gekocht bij Elly Prins Machine Quilting, waar materialen (met duidelijke omschrijving wat het precies is en wat je er van kan verwachten) te koop zijn, maar waar je ook je gemaakte top kan laten quilten met allerlei patronen en figuren. Er zijn diverse filmpjes op haar site waar je kan zien hoe dat gebeurd... Héél wonderlijk om te zien, dat dat allemaal kan...

3 opmerkingen:

  1. Nou, succes! Wel heerlijk om met goed spul te werken. Volgens mij heb ik daar ook wel eens vulling gekocht op handwerkdagen in Arnhem.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die kende ik niet. Ik ben het ook niet tegengekomen op haar site toen ik daar een paar weken geleden Hobbs bestelde. Volgens mij is dat nieuw dan? Ben benieuwd hoe het verwerkt, want het lijkt me wel heel dik.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lijkt mij heerlijk spul. Ik houd wel van een fluffy deken, dat is voor je gevoel toch warmer dan zo'n dunnig dingetje...

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (11) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (170) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (2) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (73) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (1) museum (1) muts (4) naaien (2) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (77) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (26) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (4) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonnetje (3) zwemdiploma (3)