woensdag 16 april 2014

Een super verrassing... een High Tea!!


Vorige week kreeg ik van Rem te horen, dat ik vandaag om half twee klaar moest staan en dan door mijn vriendin werd opgehaald... Dus ik "Hoezo dat?". Zegt Rem "Dat is een verrassing en mag jij dus niet weten!". Dus ik "Oh... leuk!!".... en toen moest ik dus de héle week wachten hè!! Ik wist dus niks. Moet ik netjes gekleed zijn of niet, makkelijke schoenen aan of niet. Niet dat ik die vaak aan heb hoor, maar goed. Haar of kleding praktisch of niet... Uiteindelijk maar mijn donkerblauwe jeans aangedaan, zwarte stilettolaarsjes, zwart V-hals shirtje, imitatieleren jasje en een sjaaltje voor het geval er een -1 windje waait zoals gisteren. Een zwarte kleine tas met porto, mobiel, pillen en mijn rode jasje had ik klaar gehangen als buitenjasje...


Vriendin belt exact om half twee aan, terwijl ik net de trap af wil komen. Timing hè!! Ik zie haar in jeans en gympen, vrolijke paardenstaart en vraag of ik zo mee mag. Ze lacht en zegt "Helemaal prima!". Ik vraag nog of ik een jasje mee moet nemen, maar dat is niet nodig. Dus huppetee... ik hobbel achter haar aan de tuut in... en dan gaan we rijden. We kwekken gezellig en ondertussen schijnt het zonnetje strálend naar binnen.

Binnen een kwartier zijn we op de plek van bestemming en ik zie een enorme parkeerplaats en zie ineens Intratuin staan. Hé, daar had ik het afgelopen weekend nog over. Rem en ik zijn namelijk op zoek naar een nieuwe tuinset, want ons gevlochten bankje, salontafeltje en fauteuil(s), tussen haakjes want één stoelexemplaar ligt al op de stort), zijn namelijk gevaarlijk om op te zitten, wegens geroest ijzeren binnenwerk, dat niet blijft zitten waar het zit en door het vlechtwerk kan schieten (AU dus!).


We lopen een enorme grote Intratuin in en ze verteld dat we gaan High Tea-en. Leuk!! Ik ben dól op High Tea en kletsen en kwebbelen, smikkelen, theeleuten. Ik vind het super!! Ik kijk gelijk ook om mee heen terwijl we naar de High Tea lopen en ik zie héél veel leuks. We komen bij de Tearoom aan en krijgen een plekje aan een grote lange tafel. Er staat vrolijk servies van Blond met een enorme theepot op het theelichtje. Als we de thee hebben ingeschonken komt er een grote etagère met allemaal lekkers erop... hmmm mjammie!!

We zitten lekker een paar uurtjes te kwebbelen en smikkelen van alles lekker. Een Engelse scone, saussijzenbroodje, Pizzapuntje, puntjepuntjepuntje-broodje, opgerolde iets met kip en groente, zalmsandwich, tom-pouce, koekjes, bonbons, cake, chocoladecake-iets, paaseitjes, Turks fruit... pfff... en lekker dat het allemaal was!! We hebben trouwens niet alles opgekregen hoor... Wel bijna twee grote potten thee weg gedronken en die weer keurig naar het toilet weggebracht, hahaha.


Daarna zijn we even rondgelopen en bij de tuinmeubels gaan kijken. Rem en ik zijn namelijk een tijdje op zoek naar twee steigerhouten banken en een ruime salontafel (want onze oude salontafel kon je net 5 glazen op kwijt en een limonadekaraf en dan was de boel alweer vol).

En zie hierboven. Die kwamen we tegen... Een stoere hoekbank 2,10m x 2,10m en de tafel (geen salontafel maar een soort eettafel) 1,35m x 1,35m helemaal wat ik wil, want ik hou van vierkante salontafels... dus... iets hoger en precies vierkant is ook wat mij betreft tiptop! We gaan zitten... en hij is niet te diep... en niet te hoog. Ik ben namelijk niet zo groot en wil niet met mijn benen tegen de zitrand aanzitten. De kussens zitten er niet bij, maar dat maak ik dan zelf wel. Stofjes zat in mijn kast, hahaha.

Wat ook lekker is, er kunnen riant 6 mensen op zitten, of twee mensen languit... kijk... dat is nog eens super! Wel moeten we als alles geleverd is eerst even het hout een beschermlaag geven, nou dat is geen probleem, doene we.


Ik had even kiekjes gebakken voor Rem om de set te laten zien. Doorgestuurd via Hangouts en erbij getikkelateurd in het kort hoe het zat etc. etc. Rem belde flitsend terug en had zoiets van "DOEN!!". Dus... dat heb ik gedaan. Ik heb gelijk de hoekbank besteld, een pot transparante beschermspul en twee kwasten gekocht. Rem heeft gelijk met de Cyclus gebeld om te informeren wanneer de oude set opgehaald/afgevoerd kan worden, dan staat er geen zooi meer in de tuin als de nieuwe set komt... Vrijdagochtend wordt de oude opgehaald en vrijdagmiddag de nieuwe geleverd! Nou... mooi toch!! We gaan hem gelijk in de beschermlaag zetten en in elkaar schroeven (vermoed ik)... Met de Paasdagen zitten wij heerlijk comfortabel op onze nieuwe banken en kunnen we een héérlijke Paaslunch aan de tafel in het zonnetje eten.

Ik zag ook nog een steigerhouten wandversiering met van die plankjes eraan... Leuk om aan de buitenmuur te hangen... alleen misschien ook weer niet praktisch... want de bank staat er onder en als er dan zo'n potje omkukelt bij een windje krijg je dat potje op je hoofd... Hm... toch is het een gezellig gezicht, want nu is die muur zo kaal... Misschien potjes aan die plankjes vastschroeven... Op zich is die muur wel de luwe kant van de tuin... Ik moet er nog maar eens over nadenken...

7 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke middag hebben jullie achter de rug! Drinken uit Blond servies is sowieso al een feestje op zich.En aan het eind nog een pracht aankoop... Wat zullen jullie genieten van de zomer van deze mooie landelijke set.Succes met in elkaar schroeven en in de bescherming zetten. Groet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat zijn nog eens leuke verassingen. Gelijk een lekkere zithoek voor buiten geslaagde middag.
    Veel plezier met het in elkaar zetten en verven van de set.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ow wat heerlijk zo een high tea enne.... wat een geweldige tuinset! Wij hebben hier ook een steigerhouten loungeset, wel met lage tafel, eigenlijk eten we daar ook altijd. Nu moet er nog een nieuwe eettafel komen, even sparen haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gezellig zeg! En wat een stoere tuinset! Wij hebben dat ding met plankjes gewoon in de woonkamer hangen ;) haha! Manlief heeft m zelf gemaakt, scheelde de helft :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een fijne verassing leuk een high tea en dan ook nog een mooie nieuwe set voor in de tuin...heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lekker nagenieten! En morgen verder genieten als de nieuwe set is geleverd!

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (11) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (170) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (2) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (73) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (1) museum (1) muts (4) naaien (2) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (77) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (26) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (4) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonnetje (3) zwemdiploma (3)