zaterdag 12 april 2014

KCW dag 1 en 2 (Kids Clothes Week) - Babydoll is af!


De Babydoll is af! Bridget is er heel content mee en vraagt gelijk of ik er nóg eentje wil maken, maar dan qua lengte tussen deze en haar ponnetje in... Dus ik ga binnenkort weer neuzen of er toch nog ponnetjesstof in de kast ligt en anders op het Stoffenspektakel van volgende week eens neuzen naar een ponnenstofje, hahaha.


Qua patroon is de bovenkant afgeleid van het bovenstukje van de Elodie van Farbenmix. De pofmouwtjes zijn alleen ietwat veranderd en heb ik versmald in een vloeiende lijn naar het midden van de schouder toe. Ik heb geen tunneltje gemaakt in de hals en ook niet aan het armsgat. Ik heb daar twee keer met rimpelelastiek getjoekt.

Voordat ik ging rimpelen heb ik wel eerst het kantje er aan gestikt en afgelokt.


Op de grens van het bovenstukje naar rokgedeelte (de plek bij de Elodie van FM waar de naad zit van bovenstukje naar rokbanen) heb ik ook twee maal met rimpelelastiek gestikt. Ik heb steekgrootte 4 gedaan, zodat de rimpeltjes mooi rimpelen en niet te strak zijn, want er moet wel lekker in geslapen worden.


Tijdens het nemen van de kiekjes begint Bridget met opgestoken haren. Ik zeg na een paar kiekjes dat de vlinders wel uit haar haren kunnen en dat is niet tegen dovemansoren gezegd... Hoppetee flats vlinderklemmetjes eruit en zwiep haren naar voren om de boel los te schudden.


Nóg een tel later Plof! op bed om in de toiletspiegel even te kijken wat het resultaat van al dat gezwiep is, hahaha.

























De broek is uit een oude Ottobre gehaald en ingekort naar deze lengte. Ik heb de zijnaden afgerond, omdat ik dat wat babydolleriger vond staan. Het is de broek nr. 18 uit de Ottobre zomer 2/2005. Omdat dat een "gewone" broek is voor overdag heb ik aan dit exemplaar ca. 2cm breedte toegevoegd aan het voorpand en aan het achterpand. In totaal is de broek zo'n 8cm wijder geworden.

Het kantje was ik al van plan, maar zo in de zijnaad had ik pas bedacht toen ik bij het knippen merkte dat ik de bloemetjes niet op dezelfde hoogte kon uitknippen voor het voor- en achterpand. Ik wil namelijk dat het patroon zoveel mogelijk doorloopt c.q. op zijn minst op dezelfde hoogte doorloopt. Helaas had ik te weinig stof, dus heb ik me alleen gericht om ieder geval middenvoor en middenachter netjes door te laten lopen en dat is alleen bij het voorpand perfect gelukt, want daar zitten middenvoor keurige hele bloemetjes!


Er zit een gerimpelde strook aan de babydoll gestikt, omdat ik de babydoll tijdens het doorpassen te kort vond voor het mooi en aangezien ik geen snippie meer over had van dit stofje heb ik een stukje van het bijpassende stofje gepakt, dat ik voor mezelf had gekocht. Het is allebei van de serie van Soft Cactus... een héérlijk stofje om te verwerken, het is lekker zacht en ziet er prachtig uit.

De rimpelstrook is qua wijdte de zoom van het rokgedeelte maal 1,6. De rokbaan is aan de zoom 1,75m wijd x 1,6 = 2,80m rimpelstrook. De rimpelstrook is 8cm hoog, dit is inclusief naadtoeslag.


De rokdeel is qua vorm een gerende rok, niet héél wijd, maar ook geen A-lijn. Gewoon lekker wijd.

De zoom loopt behoorlijk rond naar de zijnaden toe en wordt ook een flink stuk korter.


Op deze foto zie je goed dat het voorpand korter is dan het achterpand en heeft een flauwe boog in het middenvoor gedeelte.


Aan de voorkant is een stukje van de broek te zien.


De hals met rimpelelastiek heb ik wel wat strakker getrokken dan normaal, zodat de hals altijd netjes aansluitend blijft zitten al gaat ze op haar kop slapen, hahaha.


Dit keer geen malle bokkesprongen op bed, maar een redelijk serieus snoetje. Bridget zegt dat het met een zwierjurk of jas toch anders is, omdat je dan wat kan doen met wat je aan hebt.


Op een matras staan is natuurlijk ook niet echt bevorderlijk voor haar bewegingen. Ik heb gezegd, dat we de volgende keer weer gewoon beneden kiekjes nemen. Helaas kon ik vandaag weer de bank niet wegschuiven... Er moet hier in huis toch eens een keer een poseermuurtje komen hoor... Zou wel praktisch zijn, hahaha.


Maar de dame kan nog steeds goed grijnzen.


Of doet haar neus lekker eigenwijs in de lucht.


Van haar moest ik natuurlijk ook niet het "mouwtje" vergeten, want haar haren zaten er steeds voor... Dus bij deze... de schouderbandjes/mouwtjes ook gerimpeld met twee keer rimpelelastiek.


Omdat ik de Elodie-hals een stuk strakker heb aangetrokken is er minder hoogte voor het armsgat overgebleven, dus ik heb waar het vroegere mouwtje in de zijnaad aansloot, een stukje zijnaad open gelaten en netjes afgewerkt met een sierstikseltje. Zo is er toch een ruim armsgat om te kunnen bewegen.


Ineens zijn de pegels van de kroonluchter in het zicht, hahaha...


... en dan ineens... komt het duveltje weer naar boven en gaat Bridget lekker gek doen.


Lol voor tien...


Geschater en gezwiep met haar armen...


En hier mee eindigt de fotoshoot... Ik vond het helemaal leuk.

Ik merkte bij het later bekijken van de foto's dat het licht buiten dusdanig fel was, dat deels gedeeltes van de babydoll en Bridget verdwenen in het licht, maar ik geloof dat de andere helft van de foto wel duidelijk genoeg is... hm... toch eens op zoek gaan naar een mooie lege fotomuur...

12 opmerkingen:

  1. wat ontzettend leuk! ze is er zo te zien heel erg blij mee!
    groetjes sarina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een lieve babydoll, super leuk ;)
    Mooie stofjes ook...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erg leuk geworden, dat heb je snel gefikst.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie babydoll, prachtige stof en mooi afgewerkt.
    Kan me voorstellen dat ze er nog 1 wil ;-)

    Groetjes Arjanne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een plaatje weer! Ik vraag me steeds af...mislukt er weleens wat bij jou? Alles is zo tot in de puntjes verzorgd,en perfect!
    Prachtig geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, er mislukt niet vaak iets, omdat ik meestal wel weer een uitweg zoek om het te laten slagen, maar er zijn wel projecten die ik gewoon wat minder vind dan anderen items. Dat heeft denk ik iedereen wel, ook al ziet het er prima uit, ben je niet wauws over het resultaat.

      Verwijderen
  6. Wat een lief stofje! Schattig zo'n babydoll.. Staat erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Erg mooi en wat Bridget een foto talent!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bridget heeft ontzettend veel lol om op de kiek te gaan. Van te voren tutten wat ze met haar haren gaat doen, of wat ik er mee ga doen. Welke oorbellen, schoenen etc. Ze ziet het als een leuke verkleedpartij en we liggen ook heel wat in een deuk, want er wordt veel gelachen (vooral wiebelend op een bed staan :D :D )

      Verwijderen
  8. Leuke babydoll! En een hele leuke fotoserie!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een superleuke babydoll, mooie stofjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Vroeger - jaren zestig - had ik ook een babydoll, met elastiek in de korte broek geloof ik. Als je het woord nu intypt op google krijg je allemaal seksplaatjes, maar gelukkig vond ik deze! Met warm weer mocht je een babydoll aan naar bed en dat lag heerlijk tussen de lakens in de warme nacht.

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (11) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (170) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (2) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (73) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (1) museum (1) muts (4) naaien (2) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (77) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (26) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (4) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonnetje (3) zwemdiploma (3)