zaterdag 5 april 2014

Ponnetje is af!


Ponnetje is van de week al afgekomen, maar ik heb gisteren pas de kiekjes kunnen nemen. Steeds zat er iemand uitgebreid op de bank met laptops, boeken en schriften en zo. En om nou iemand die ijverig met zijn huiswerk bezig is weg te jagen... tsja... dat doe ik toch ook maar weer niet.

Uiteindelijk was gisteren de bank wéér helemaal volgestouwd... en toen dacht ik... we gaan wel een ander stekje zoeken met genoeg licht. Want morgen (vandaag dus) komt er ook niks van, want dan is er hockey... wassen draaien... boodschappen doen... buiten spelen... en zondag ga ik naar "Simsalabim toveren met stoffenmarkt"). Dus... hoppa naar ons bed, waar de kiekjes van de nachtjama en de pyjamaatjes Gute nacht van FM een aantal jaar geleden ook genomen zijn.  Alleen is Bridget nu duidelijk een stukkie groter geworden, want de kroonluchter zit behoorlijk in de weg, hahaha.


De naadtoeslag aan de binnenkant, van bovenstukje en rok, heb ik afgewerkt met zacht satijnband. Als het ponnetje in warmere dagen wordt gedragen, dan heeft Bridget geen hemdje aan en reageert haar huidje nog wel eens op de randen die met een locker zijn gedaan. Het is niet altijd zo, maar aangezien op die plek ook nog elastiek door een tunneltje wordt getrokken, waardoor de naadtoeslag rimpelig wordt... neem ik het zekere voor het onzekere.


De tunnel heb ik van een afstekend stofje gemaakt, want dan wordt het zoete roze een beetje gebroken. Zoals je rechts op de foto ziet, zit er van dezelfde serie stof ook de limegroene tint aan de zoom als fantasierand. De geschulpte roze stof heb ik afgewerkt met een knaloranje gesloten zigzagstiksel. Het duurde wel eventjes om die erop te zetten, pff.


Om de bovenkant van de limekleurige stof vast te zetten heb ik een fantasie sierrandje gebruikt. Ik wilde geen recht stiksel doen... zo saai, dus een leukertje uitgezocht samen met Bridget. Niet dat het ècht opvalt, maar is gewoon leuk om te doen.


Dit is de onderrand van het ponnetje. De zoom is afgezet met biaisband. De kleur is een beetje vaag, soort van roze-oranje en ik moet die eigenlijk nog even strijken, maar aangezien Bridget het ponnetje niet meer uit wilde doen komt dat later wel.


Het tunneltje met in het midden pyjama elastiek, want dat rekt lekker zacht mee. Door het halstunneltje is zachtgroen lint getrokken en de onderkant is met blanke nagellak aangestipt.


Bridget staat bij het bed in haar ponnetje en ik zie dat ons dekbedhoes géén potje is bij haar ponnetje... dus maar even er afgehaald. Bridget had gisteren na de gym van school een loshangend woest kapsel en die heb ik maar even omgeturnd in twee slaperige vlechtjes.

Het lijkt nu net alsof de pon tot op de grond hangt, maar hij zweeft wel degelijk een stukje boven de grond. Ze is hier riant met haar voeten door de kussens gezakt, hahaha.


De mouwtjes zijn trouwens ook van een ander stofje gebakken, want dat leek me wel leuk om een aantal accenten in een ander stofje te doen. Ik heb dit ponnetje geknipt terwijl ik tussendoor ook bezig was de lapjesdeken te knippen, dus lichtelijk aangestoken om allerlei stofjes door elkaar te mixen.


Bridget is nog rustig op deze kiekjes, maar wacht maar af... zo meteen rent ze als een dolle over het  bed heen, hahaha. O ja... de rokdelen van de pon zijn niet van het originele Yasmina patroon van FM, want die waren recht en aan het bovenstukje gerimpeld. En dat laatste wilde  Bridget absoluut niet. Het mocht geen gerimpelde wijde toestand worden zoals de nachtjama (zie een linkje hier ergens boven).


Ik heb de rokdelen dus zelf getekend, maar dan met de bovenkant zo breed als het bovenstukje en wijd uitlopend in een mooie ronde zoom evenwijdig aan de bovenkant. De zoom heb ik later veranderd in een fantasierand met behulp van een schoteltje, hahaha. Ik heb geloof ik wel 20 soorten schotels hier in huis, als het er niet meer zijn, en de allerlaatste moest ik natuurlijk hebben en dat was het allerkleinste en oudste schoteltje van volgens mij een expresso-set is.


De rok sluit dus glad aan het bovenstukje en het tunneltje met elastiek zorgt er voor dat de pon netjes aangesloten is, en tegelijkertijd ook lekker zit.


De pofmouwtjes heb ik aan de onderkant een zwikkie wijder gemaakt, want Bridget heeft stevige bovenarmpjes (hoewel ik ze gewoon vindt hoor, hahaha). Ik heb gemeten met het patroon en dat was gewoon te weinig en Bridget's wens was èchte pofmouwtjes... Nou dan doene we dat!


Hier midden op het bed merkt ze dat ze steeds als ze loopt op en neer hopst en dus de pegels van de kroonluchter aanraakt...


Een lol dat ze heeft, want dat is ze eigenlijk niet gewend. Ze kon tot voor kort gewoon er onderdoor lopen zonder iets aan te raken...

 

Ze zit zo te schateren dat ik roep... "Zeg! Je hebt een ponnetje aan hoor... zoveel lawaai maak je toch niet bij het slapen...?". En wat doet de freule... gaat ze ineens breeduit geeuwen, handje voor haar mond... en...


... PLOF! Ineens ploft ze op haar achterwerk en gaat ploef languit op bed. "Hè, hè!" roept ze.



Ze gaat weer staan, want ze vindt het gewiebel op dat bed véél te leuk.


Er wordt even deftig puntjes stof van de rok gepakt en ze zegt... "Ik moet nu wel zó de trap op lopen mama... anders neem ik een snoekduik en staan mijn tanden in de trap!"... Ik zeg dat dat inderdaad wel verstandig is, want de pon is wat langer dan ze gewend is.


Nog geen tèl later gaat de dame op het bed rondzwieren... althans dat probeert ze...


Hopeloze zaak natuurlijk, want het is zo glad als drie keer niks... dus het is vooral een soort bungyjumpen, op bed maar dan zonder afgrond c.q. elastiek aan de petatters...


... en een heleboel gelach, gegrijns, geschater en bewogen kiekjes...


Bukken!!! Want de kroonluchter tingelingt af en toe...


Hier blijft ze even stil staan, om aan mij goed te laten zien, dat ze toch ècht riant in de kroonluchter zit met haar hoofd, hahaha.



Ik weet niet meer wat ik zei, maar de freule klapt helemaal dubbel van het lachen... Het zijn deze keer niet zulke gestroomlijnde fotootjes, maar lol hebben we wel!


Hier moet ze even duidelijk zuchten, hè, hè... en...


... plóef! Ze zakt door haar voegen. Ook al lijkt de rok niet zo wijd, dat is nu op de kiekjes ook niet te zien, want zwieren kan ze niet, de rok is wel degelijk behoorlijk wijd. O ja... de halsopening heb ik ook nog een stuk verruimd, maar daar zie je eigenlijk niet zo veel van... althans ik had meer ruimte verwacht. Ik ben wel blij dat ik het origineel dus niet heb aangehouden, want ik denk dat dat toch behoorlijk aangesloten was geweest.


Dan ploeft ze naar voren en zegt ze even later met haar ogen dicht...


"Ik ben de schone slaapster...". Dus ik verhuis even van mijn standplaats voor het bed, naar de zijkant van het bed en kiek wat kiekjes... Ik zeg... "Tjé wat kijk je serieus in je slaap!"...


Zegt ze al lachend "Kan niet... ik kan niet slapend kijken!" Hm... daar zit wat in natuurlijk, maar haar snoetje vind ik behoorlijk serieus!.


Daarna is het wel welletjes... ik heb tig foto's en ze wil graag de kiekjes zien. We gaan allebei languit op bed liggen... Ze ligt lekker tegen me aangeleund terwijl we de foto's bekijken. Er wordt wel meer dan anders weggegooid. Omdat ze bewogen zijn door haar gejump, maar ook bewogen door mij omdat ik moet lachen om haar.

Als ik de mobiel uit doe zie ik door het licht dat naar binnenkomt haar gezicht in mijn mobiel weerkaatst en ik zet de mobiel weer aan op stand "Selfie"... en ik neem een paar kiekjes van haar...

7 opmerkingen:

  1. Wat een beauty !!! Meisje ook natuurlijk maar van het ponnetje vind ik vooral de onderrand zoooooooooooooooooooooooooo mooi !!!
    Je hebt gelijk hoor, nu wil ze dit nog. Hier heeft grote meid echt nieuwe nachtkleding nodig maarre... dat is nog een hele uitdaging!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super leuk geworden en je verhaaltje ook met plezier gelezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, wat een plezier hebben jullie gehad! Leuk! En wat is het een mooi ponnetje geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kunstwerkje en wat hebben jullie een lol gehad!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een plaatje (beide) eigenlijk zonde om alleen in bed te dragen.
    Prachtige onderrand heb je gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie nachtpon! Kan me voorstellen dat het heeeeeeerlijk moet zijn geweest dit te naaien met al die vrolijke details :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (11) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (170) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (2) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (73) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (1) museum (1) muts (4) naaien (2) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (77) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (26) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (4) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonnetje (3) zwemdiploma (3)