zaterdag 5 april 2014

Prachtige nieuwe stofjes bij Noeks gekocht!


Ik heb van Sancho een cadeaubon gekregen van stoffenwinkel Noeks en daar vorige week zondag al lekker zitten neuzen wat voor stofjes er wel allemaal niet waren. Tjonge... dat was niet makkelijk, want ik wilde nu eens goed kijken naar welke kleuren mij staan... Je weet wel, letten op de tips en mijn kleurenkaart gekregen aan het eind van de kleurenworkshop die ik vorig jaar tijdens de clubdag van Sancho heb gedaan... en ook op de printjes letten. Want ik heb veel stofjes van mijn moeder in mijn kast liggen en ik weet dat met veel stofjes er trubbles zijn, omdat het niet helemaal bij me past, terwijl ik de stofjes toch heel vaak wel mooi vindt. Dus... opletten dus!

Bloemetjes passen geregeld niet zo bij me... en deze driehoekjes van zo'n 1,5cm doorsnee (als ik het goed heb onthouden) zijn eenvoudig van lijn en dat past denk ik net als eenvoudige stipjes wel bij me. Pasteltinten staan mij ook niet, warme tinten wel en hoewel  in dit stofje een lichte aqua tint zit die best héél licht is en koel van toon is, denk ik dat het wel kan, omdat het rood de goede kleur is, muisgrijs mij goed staat (ook al staat het niet op het kleurenkaartje) en in de zomer kan ik wit en zwart ook goed hebben, dus... Van dit stofje heb ik 4 meter gekocht, het is 1,10m breed, om een leuk wijd zomerjurkje zonder mouwen te maken.

Als ik ruim zit in de stof probeer ik voor Bridget er gelijk een leuk rokje uit te krijgen.


Dit uilenstofje heb ik niet voor mezelf gekocht, maar voor Bridget. Ik heb 1 meter genomen en dat is voor een eenvoudig model rokje genoeg. Ik vind het een grappig printje en ik zie het al helemaal voor me, dat ik er voor Bridget een leuk wijd rokje van maak, met een heupstuk, paspeltje tussen heupstuk en rokdeel, of een eenvoudig plooirokje met ripsband als tailleband, of een wijd klokrokje met een heupstuk met paspeltje.... mogelijkheden genoeg, hahaha. Daarbij maak ik dan een leuk shirtje of topje in zo'n aquatintje erop. Bridget is dol op blauw en toen ik liet zien, dat ik dit stofje voor haar besteld had kreeg ze een twinkeling in haar ogen en een smile van oor tot oor. Ze vond het helemaal leuk!

De bestelling lukte eerst niet zo goed, omdat de code niet lukte, maar Anouk van Noeks antwoordde snel dat de code opnieuw ingevoerd was en huppetee ik kon de stof bestellen. Ik ben zó nieuwsgierig hè, hoe de stofjes in het echt zijn en voelen!!

3 opmerkingen:

  1. Ik ben heel benieuwd naar je creaties!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk van die cadeaubonnen daar weten we wel raad mee ;-)
    Leuke stofjes en veel plezier vandaag in Essen!

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (11) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (170) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (2) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (73) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (1) museum (1) muts (4) naaien (2) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (77) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (26) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (4) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonnetje (3) zwemdiploma (3)