zondag 27 april 2014

Shoppen met de dames, naar spijkerbroeken, stofjes, kantjes, knoopjes e.d.


Pfff... dit is het uitgebluste gezicht van Bridget nadat we 3 uur!!! in de stad hadden rondgebanjerd. Nu zal je zeggen dat zie je hélemaal niet aan dat grijnzende snuitje... Klopt, maar onze voeten keken een tikkie anders, hahaha. Bridget en ik gingen samen naar de stad en zouden daar Kirsten ergens ontmoeten. Ik moest een hockeytas met 25 !! ballen meenemen, want die stond nog bij ons en moest effe geretourneerd worden aan een klasgenoot van Kirsten. Als ik had geweten dat er zoveel ballen in dat kleine tasje zaten had ik ze laten staan, want mán wat is zo'n tasje zwaar!!

Bridget en ik gingen eerst even naar de juwelier horloges ophalen die een nieuw batterijtje hadden gekregen (wij wachten altijd tot bijna alle horloges in huis er eentje nodig hebben, dit keer slechts 3 horloges in batterijennood) en het cadeau(tje) voor Kirsten haar zestiende verjaardag. Die wordt maandag alweer 16, pfff het gaat hard!! Terwijl we bij de juwelier stonden kreeg ik een belletje van Kirsten. Ze was in de stad en stond achter de HEMA bij de stroopwafels. Ik moest nog even afrekenen en het cadeautje werd ingepakt, dus we kwamen er aan.

Eenmaal bij de stroopwafelboer (mjammie, wat ruikt dat toch altijd lekker hè) gingen we gelijk naar de H&M voor een beige spijkerbroek voor Kirsten. We hebben werkelijk de hele zaak van voor naar achteren bekeken, maar er waren geen beige spijkerbroeken of beige stoere broeken. Alleen maar keurige nette exemplaren, van dunne stofjes, of model ongeschikt... pantalons. Niet geschikt voor een tiener die op de fiets van hot naar haar sjeest en geregeld op de stoeptegels zit... Er waren ook wijde baggy exemplaren, maar dat is natuurlijk hélemáál niks voor een sportieve griet.

Totdat Bridget ineens haar oog een héle lichte spijkerbroek laat vallen... Tada!! Dat is ook een heel mooi kleurtje, en Kirsten knikt dat dát ook top is! Helemaal top wordt het als ze ook nog een shirtje/blousje mag uitzoeken (want misschien heb ik haar bloesje niet voor haar verjaardag af, want er piept steeds weer iets tussendoor. Ze zoekt en vind een bloesje, maar helaas in het kleinste maatje (maat 34) verzuipt ze. Een crèmkleurig shirtje met kant aan de hals zit mooi aangesloten... dik voor elkaar. Bridget scoort ook nog een leuk cadeautje voor Kirsten en een lipgloss voor zichzelf... pfff... We zijn een heel uur binnen geweest hè!! Mijn arm legt het loodje met die zware hockeytas, want ik kon hem niet aan Kirsten geven, want die zeulde een zware boekentas van school mee. Nou dat schiet lekker op zeg!


We stappen uit de winkel en Kirsten moet snel weg, want die avond geeft ze samen met een klasgenootje een barbecue, omdat ze allebei 16 worden/zijn geworden. Daarna gaan ze met z'n allen naar de Oranjenacht en slapen ze bij een vriendinnetje, de volgende dag (Koningsdag) gaan ze skeeleren en picknicken (ik geloof niet dat ze alles hebben gedaan, maar ze hebben veel leuks bedacht).

Ik dump de hockeytas bij Kirsten, grijns, grijns grijns... Oh wat heerlijk mijn arm is weer van mezelf en ik ga met Bridget richting Ricken op zoek naar geschikte knoopjes bij het uilenrokje, want daar was ik nog steeds niet aan toegekomen. Het is toch wat hè... Rokje ligt al dágen klaar te zijn... grrr. De afdeling blauw wordt afgekeurd. De blauwkleuren zijn niet zoals het uiltje... Bij de afdeling bruin is het ook ge-utter, want het is óf te roodbruin, te grijsbruin, óf te klein. Grumble... We vinden wel een héle leuke knoop, die net een uilenoog lijkt, maar helaas is de rand bruin te roodbruinig. Jammer had wel héél leuk geweest. We schuiven op richting metaalkleurige knopen en daar valt ons oog meteen op deze stoere matte bruin-metalige knoop en dát is hem. Goed van formaat, goed van kleur, exact de kleur bruin van het paspelband. Bij thuiskomst zie ik dat de gaatjes van de knoop precies vallen op de plek van de oogjes van het uiltje... Ik zet het ook op die manier vast... is wel komisch, kan de uil stiekem door de knoopsgaatjes heen koekeloeren.


Dan heb ik nog méters wit fijn kant nodig. Goeie grutjes... ik heb bijna 4 meter nodig voor een ponnetje voor mezelf... Méga veel vind ik zelf, voor langs het decolleté, maar goed, het zal wel. Ik trek van alles uit het rek, en ik check gelijk of er wel zo'n 4 meter op zit. Niets is zo vervelend HET kantje te hebben gevonden en dat er uiteindelijk te weinig op zit en op veel van die houders zit niet veel kant (breed kant is blijkbaar héél erg in trek óf wordt weinig bijbesteld). Na wat interne ge-ienemienemut in mijn hoofd valt de keus op dit kantje of eigenlijk kant, want het is best wel breed kant. Breder dan volgens het patroon, maar ik vond dit het mooist en ook het zachts aanvoelen, want het moet worden gerimpeld en dan moet het wel beetje plezant aanvoelen.

Nu hoop ik wel dat ik het ponnetje voor mezelf voor de 16e af heb, want dan ga ik een heel weekend weg met Sancho voor een 10-jarig jubileum! Ik heb er héél veel zin in. Ik ben ook nog jarig, dus ik ga lekker trakteren. Thuis vier ik mijn verjaardag gelijk met Rem, die een weekje later jarig is en dan is het gelijk na Ramon zijn examens. Dat vonden we een stuk relaxter voor hem in huis.


Ja... wie jarig is, wil natuurlijk ook een leuk nieuw jurkje aan, tenminste ik wel. Omdat ik van de week mijn verloren gewaande boekjes van februari terug vond en daar lekker in het zonnetje heb zitten neuzen, zag ik ineens hèt superleuke en makkelijke modelletje in de Knip staan dat mij wel héél leuk lijkt. Een geschikt stofje had ik niet in mijn kast liggen, wist ik al meteen, want mijn stoffen kast is volledig doorgespit (foto's komen nog... schrik, schrik)... dus... toch ook nog even op stoffenjacht.


Dit stofje is het geworden. Ik wilde iets vrolijks en ik wilde ook wel een printje... bloemetjes vind ik altijd wel lastig bij mezelf, maar stippen zijn altijd goed... dus dan moet een combi ook wel goed zijn. De stof is behoorlijk aanwezig qua kleur (en print), maar volgens mijn kleurenkaart kan ik dat wel hebben. Zolang het geen pastelletje of beige of geel is kan bijna alles wel, want in die tintjes lijk ik wel ziek.

Hoop alleen nèt als dat ponnetje dat ik dit voor de 16e af heb... poeh!!... Ik krijg het nog druk, maar qua patroontje moet het wel lukken. Er zitten geen lastige dingen in... en dat is ook met het ponnetje het geval... Gaat vast lukken...

Ahum... ik zeg wel vaker wat, omdat ik het graag wil, maar praktijk en mijn willetje liggen niet altijd op één lijn...

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (11) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (170) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (2) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (73) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (1) museum (1) muts (4) naaien (2) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (77) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (26) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (4) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonnetje (3) zwemdiploma (3)