dinsdag 15 april 2014

Stoffenspektakel in Gouda


Vandaag ben ik naar het Stoffenspektakel in Gouda geweest. Het was lekker zonnig, maar koud!!!! De wind ging dwars door je jas heen, maar... de stofjes leiden me gelukkig snel af, hahaha. Eerst loop ik zoals gewoonlijk even overal langs om te acclimatiseren. Het is nog lekker rustig, want het is net even na half tien. Ik weet ongeveer wat ik zoek. Ga wel eerst beginnen bij de stofjes die ik zoek in een bepaald tintje, want dat is prettiger nu het nog rustig is bij de stofjes.

Ik heb een lijstje op zak met daarop:

- stevig stofje wit met structuur en print. 1,50m (misschien wel 2 stofjes??)
- turquoise tricot, bij uiltjesrokje 1,25m
- ecru/zand tricot, bij uiltjesrokje 1,25m
- hemelsblauw satijnlint 1cm x 2m
- bruin biais 2,5cm x 1m
- 2 knopen turquoise of bruin ± 2cm Ø
- stofje Kirsten jasje 1,5m

Zoals je ziet heb ik stevige stampers aan met een lage hak van slechts 7cm. Die kinderkopjes ga ik niet bewandelen met stiletto's. Deed ik vroeger wel, maar ben inmiddels een stukje wijzer, hahaha.

Ik heb me keurig aan het budget gehouden en zelfs € 1,50 overgehouden. Die gaat in de pot voor de volgende keer, hahaha. Het zijn op zich niet veel stofjes, maar al met al zijn de stofjes toch best wel dik/stevig en dus een behoorlijke vulling voor in de kast.


Ik ben op eerst op zoek gegaan naar turquoise tricot (1,25m) voor een shirtje met kort mouwtje voor Bridget bijpassend bij het uilenrokje. Tegelijkertijd vond ik ook een ecru/zand tricot (1,25) voor een legging bij het uilenrokje. Dan is dat setje weer compleet te maken, en dat wil ik ook gelijk doen als ik alles van de KCW week af heb.


Ik zocht voor Kirsten een mooi stofje voor een jasje en liep tegen dit Chanel stofje aan. Aangezien zij vorig jaar tijdens de Tentoonstelling van Chanel een ècht Chaneljasje aan heeft gehad en gelijk zei dat ze dólgraag ook zo'n mooi jasje wilde van zo'n mooi zacht stofje.. Kon ik dit stofje natúúrlijk niet laten liggen. Er lagen een 5-tal soorten bij deze kraam (Kraam van J. Hoevenberg) en ik vond deze met 3 kleuren wel mooi bij Kirsten passen. Het kan mooi gecombineerd worden met zand, jeansblauw en wit... Ik heb 1,50m genomen.


Voor Bridget had ik niets op het lijstje staan, omdat er voor haar nog wel van alles in mijn stoffenkast te vinden is, maar deze vond ik ook héél mooi en heb ik dus toch maar voor Bridget meegenomen. Deze kleur blauw zal Bridget prachtig staan. Voor zo'n jasje vind ik haar te jong, dus een leuk glad of A-lijn rokje is ook superleuk. Ik heb 0,50m genomen.


Ik ben wel in rustige tintjes gebleven vandaag. Vorig jaar had ik op de Stoffenspektakel in Gouda een stapel ietwat bontere verzameling gekocht.



Bij de kraam waar ik het stofje hierboven heb gekocht kwam ik een mede Sancho-er, Albertine, tegen. Of eigenlijk ontdekte zij mij, want ik loop als ik op een Stoffenspektakel rondloop een beetje met oogkleppen op. Niet voor de stofjes, maar wel voor wie er rondloopt (sorry gaat vanzelf). Ze vertelde dat Gouda een stukje verder lag dan verwacht en dat ze een uurtje heeft moeten rijden en dat ze eerst ook even niet wist waar ze moest kijken door al die kleurige stofjes. Ik ben duidelijk niet de enige die eerst even over het Stoffenspektakel heenloopt om te acclimatiseren.

Ze zit net als ik genietend langs de stoffen van deze kraam te kijken... en heeft al een rol stof in haar handen. De kraam van TST-stoffen is werkelijk een prachtige kraam. Wat een kleuren... Héle aparte stoffen, paneelstoffen, stofjes met textuur. Er zijn ook voorbeelden van jurkjes e.d. te zien, in het echt en op foto, zodat je kunt zien wat voor effect de stof heeft als kledingstuk... want de stofjes zijn niet standaard.


Ik loop inmiddels al een uur rond en ik begin het onderhand wel héél ijskoud te krijgen en besluit dat ik nog even de fournituren ga regelen die ik nodig heb en dan op huis aanga. Het was de bedoeling dat ik nog even een terrasje ging pakken, maar ik ben daar te moe voor. Lees... na het drinken van een kop warme chocolademelk met slagroom kom ik waarschijnlijk helemaal mijn stoel niet meer uit, en ik moet toch ècht op tijd zijn voor Bridget en de accountant!!

Ik ga, om maar snel klaar te zijn, even naar Ricken voor wat satijnband, biaisband en wat knoopjes voor het uitlenrokje. Binnen 5 minuten heb ik die gescoord en ik ga hoppetee naar de tuut. Als ik de deur thuis opendoe is het héérlijk warm... ah!!! Wat is het hier lekker... binnen een uurtje ben ik weer ontdooit...  en mag ik Bridget op gaan halen van school brrrrr!!

6 opmerkingen:

  1. ooooooh de Kirsten-Chanel vind ik moooooooooi!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke stofjes heb je gekocht. En dat het koud was wil ik best geloven. Dan ben ik verwend met mijn Stoffenspektakel in Groningen in Martiniplaza. De vorige kon ik niet naartoe, nu komt er 30 april nog eentje, dan ben ik er zeker bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hele leuke stofjes! En toen ik las op Sancho over een mooie stoffenkraam, dacht ik al dat je TST bedoelde. Daar heb ik van het najaar in
    Gorinchem een heel mooi stofje gekocht.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En ze hebben nu ook een webshop, dat hadden ze eerst niet...

      Verwijderen
  4. Mooie stofjes heb je uitgekozen ,zelf heb ik van het Chanel stof van de winter een kinderjasje gemaakt en ik heb er wel rekbare vlieseline in gestreken zo dat het stok niet te los was [is prima gelukt] iedereen vroeg aan mijn kleindochter [3.5 jaar ] wat heb jij een mooie jas en meteen zei ze dan heeft oma gemaakt .
    Je zult er prachtige jasjes van krijgen ben benieuwd als ze klaar zijn .

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zat al aan het stofje te voelen en vroeg me af wat voor vlieseline ik zou gebruiken. Dank je voor de tip!.

      Leuk hè, als kinderen zo trots en blij zijn met hun nieuwe kleding door jou gemaakt :D

      Kirsten gaat dit weekend in de boekjes duiken voor een mooi patroon en dan gaan we knoopjes e.d. uitzoeken

      Groetjes, Collie

      Verwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (11) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (170) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (2) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (73) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (1) museum (1) muts (4) naaien (2) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (77) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (26) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (4) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonnetje (3) zwemdiploma (3)