maandag 7 april 2014

Stofjes van Simsalabim


Dit zijn de stofjes gekocht op de stoffenmarkt Simsalabim toveren met stoffen in Essen. Ik heb geen giga tassen vol, want ik heb vorige week stofjes besteld (deels met een kortingsbon van Noeks, gekregen bij mijn presentatie op de ALV van Sancho) en ik wil ook nog naar de Stoffenspektakel in Gouda over een paar weken, dus... Ik heb een budget en daar ben ik netjes ingebleven. Goed hè!!


De kleur van het onderste stofje is ietwat sterker zeegroenig-blauwig-grijzig... Sorry hoor, het is niet te vatten wat de kleur nu eigenlijk is. Net wat voor licht er op valt kleurt het zus en dan weer zo. De rest komt wel aardig overeen met de werkelijkheid (het werd een beetje donker door een stortbui hier boven Gouda, foto's zijn dus een beetje erg bewerkt).


Het eerste stofje wat we kochten, daar vielen Bridget en Kirsten gelijk op... Ze vonden het allebei héél mooi. Bridget zei meteen, het is bijna hetzelfde stofje als mijn lievelingsjurkje. En het klopt, het lijkt er héél veel op. De ondergrond is alleen een tikkie anders van tint en wat lichter, maar voor de rest, compleet hetzelfde sfeertje, type en kleurtjes van de bloemetjes.

Van dit lapje ga ik voor Kirsten een bloesje en voor Bridget een bloesje en jurkje maken. Ik heb 4 meter genomen, want ik wist even niet hoeveel ik nodig heb, dat weet ik nemelijk nooit zo goed, maar ik kom er altijd wel uit hoor. Soms verander ik compleet van model om te zorgen dat ik er toch iets moois uit krijg wat ik wil.


Hier vielen ook beide dames op, maar voor Bridget is de ondergrond te beige-achtig. Met haar bleke huidje lijkt ze dan gewoon ziek. Dus ik heb gezegd dat we voor haar gewoon verder gaan zoeken naar ook zo'n snoezig bloemetje, maar dan met een beter kleur ondergrond. Kirsten wil graag van dit stofje een bloesje met lange mouw. Ik heb 1,50m genomen.


Voor Bridget kon ik in mijn kast geen leuk stofje vinden voor nog een ponnetje, maar dan een korter exemplaar en dit stofje lijkt me wel héél leuk. Misschien wel een Babydoll, je weet wel een kort broekje met daarop een wijdvallend topje. Ik heb 1,25m genomen.

Het is een net uitgekomen stofje van Soft Cactus. Dat is een hele serie in meerdere tintjes o.a. bij Piekewieke te koop, bij het controleren van de link zag ik dat de webwinkel tijdelijk even uit de lucht is door een probleem, maar via facebook, zie link, en het contactformulier, deze link, kunnen de stoffen wel besteld worden.


En deze heb ik voor mezelf uitgekozen. Dit is het bijpassende stofje van het Soft Cactus stofje hierboven, misschien wel leuk om een detail van dit stofje in de pon te maken. Ik wil er graag een jurkje voor mezelf van maken. Bridget riep gelijk dat zij er wel een bloesje van wilde (ze was even met Kirsten de hort op en had niet gezien wat ik had uitgekozen voor de pon c.q. voor mezelf). Nou ja, misschien wordt het dan gewoon een bloesje voor haar en een rokje voor mezelf. Rokjes zijn namelijk ook héél leuk! Ik heb 2,75m genomen, dus ik zal allicht wel een aardig eind komen.

11 opmerkingen:

  1. O-oh, wat een super mooie stofjes heb je gekocht!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook jij bent goed geslaagd!!
    Leuke stofjes!
    Die bloemenprints zijn ook geweldig mooi!
    Ik ben benieuwd wat je allemaal gaat maken.
    Waren jullie er vroeg in de ochtend?
    Wij waren er rond een uur of twee en gingen weg rond drie uur.
    Superbedankt voor het delen van de tip! Ik vond het namelijk een erg geslaagd uitje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij waren er rond kwart over elf 's ochtends. Best wel vroeg eigenlijk, maar we hebben ons daarna heerlijk vermaakt in Antwerpen, dus het was een compleet dagje uit :D

      Verwijderen
  3. Hey, die stofjes ken ik precies ;) Ik ben super benieuwd naar het eindresultaat! Bedankt voor de link. De webshop is inderdaad even offline, maar er is al een oplossing in de maak. In ieder geval krijgt iedereen die een bestelling plaatst terwijl de shop er uit is een passend extraatje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, ja hè, mooi stapeltje :D . Ja bij het checken van de link zag ik het, ik dacht laat ik het er maar even bij zetten, anders staat het zo oenig. Zodra je webshop weer online is, haal ik dat zinnetje weer weg hoor.

      Verwijderen
  4. Prachtige stofjes en wat knap dat je je ingehouden hebt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oeh, mooie stofjes en idd: zeer knap dat je je aan je budget hebt gehouden.... ik heb net ook een stapeltje Soft Cactus besteld, kan niet wachten tot het komt! 't Is ook nog eens KWC he, een goed excuus om stof te kopen ;-)

    ps: Wat een heerlijk verslag van jullie dagje België!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, gisteren al met de KCW bezig geweest. Vandaag boekjes voor Kirsten neergelegd om een bloesje uit de Patrones te zoeken (dat vind zij leuke boekjes... is goed voor mijn Spaans ahum... vertaalvaardigheden :D )

      Verwijderen
  6. Wat een mooie kleurtjes en printjes! Goed geslaagd :) Veel plezier ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. leuke stofjes! en Antwerpen blijft altijd leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Op zondag 7 september organiseren wij weer een stoffenmarkt!
    Like ons evenement en kom zeker langs!!

    https://www.facebook.com/events/481166098682453/

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (11) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (170) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (2) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (73) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (1) museum (1) muts (4) naaien (2) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (77) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (26) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (4) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonnetje (3) zwemdiploma (3)