woensdag 10 september 2014

Sjucht... gelukkig!!!


 

Hier mijn lieve ukkepuk tijdens een fotoshoot van de Willemientje

In maart kregen we de uitslag dat Bridget, met haar toen net elf jaartjes, aan het eind van haar pubertijd was en het niet zeker was dat ze langer werd dan de 1,47m die ze toen mat. 

Na het nemen van een röntgenfoto van haar hand was te zien dat haar groeischijven nog open stonden en haar botleeftijd gelijk was aan haar kalenderleeftijd. Dat was positief nieuws. Ze zou in principe nog wel een stukje groeien. Niet héél lang zou ze worden, maar ieder geval boven de 1,50m misschien richting 1,60m, maar dat was nog niet zeker...

Vandaag moest ze terug komen voor controle bij de kinderarts en werd ze gewogen en gemeten.... Bloed nieuwsgierig zat ik naar de assistente te kijken wat ze zag staan op de meter en vooral wat ze hardop zou zeggen... Na die trage secondes wachten bleek dat Bridget boven de 1,50m was gekomen... Ze was om precies te zijn 3cm en 2mm gegroeid!!

Nu moest nog gecontroleerd worden of ze haar groeicurve, die in het systeem was ingevoerd, netjes doorzet.... Tap, tap, tap... we moesten wachten op de kinderarts... Poeh, wat kan een mens ongeduldig zijn zeg!!

Tien minuutjes later komt de kinderarts met een arts in opleiding binnen en joviaal en enthousiast schud hij de hand van Bridget en die van mij. Hij vraagt haar plaats te nemen op zo'n bed-geval en meet haar bloeddruk en kletst van alles tegen Bridget, over school, huiswerk, zware tassen en wat ze heeft uitgespookt in de vakantie. Bridget geeft verlegen lachend antwoord en ondertussen wordt ik flink ongeduldig hoe die curve er nu uitziet. Maar dan ineens is hij klaar, gaat zitten en kijkt in zijn scherm. Hij bekijkt de curve waar de meet- en weeg-assistente de cijfertjes heeft ingevoerd en hij kijkt blij naar Bridget.

"Je ben mooi gegroeid jongedame!!" en hij draait het scherm naar ons toe. Ik zie allerlei rode lijnen door een grafiek lopen en daar tussenin loopt een zwarte lijn van het ene stipje naar het andere stipje... Ik zie dat ze net als de punten van het consultatiebureau en de laatste bij ons bezoek in maart, netjes tussen de twee rode lijnen zit. De lijn loopt netjes qua boog mee met de rode lijnen aan beide kanten.... Gôh... ziet er netjes uit... Nu ben ik wel benieuwd dat waar ze op uit komt als ze 13 jaar + 2 maanden is. De gemiddelde leeftijd waarop een meisje stopt met groeien. 

De arts klikt even her en der op en het beeldscherm verschiet van het ene veld naar het andere en het blijkt dat ze ongeveer (het is natuurlijk een schatting) tussen de 1,60m en 1,65m uitkomt. Nou... dat vind ik een leuke lengte. 


Via onze familie-groep hangout direct even dit goede nieuws doorgegeven... de eerste reacties...

Kirsten is 1,62 en vindt dat helemaal niet verkeerd. Remco's reactie geeft wel aan hoe handig het is als je als zussen ongeveer even lang bent... Remco: "Wel jammer dat je dan steeds je kleren kwijt bent aan Kirsten. Maar troost je. Je kunt dan ook kleren van haar jatten ".  De reactie van Kirsten is ook een mooie... Kirsten: "Dan heb ik twee keer zoveel kleren    ".

En wat zegt Bridget... Bridget: "Ik ben gezond... en wil ik langer zijn trek ik gewoon hakken aan, net als mama!"

Mijn reactie... mijn ukkepuk wordt misschien niet lang, maar kan in winkels prima terecht... en nog belangrijker, geen toestanden, metingen, checks, uitslagen etc... want ze hoeft niet meer terug te komen....!!!!!

16 opmerkingen:

  1. Jippie-Ja-Jeeeeh top nieuws toch ! Mooie lengte hoor waar ze op uit zal komen, niks mis mee. Mijn meisje lijkt maar niet te stoppen met groeien, ze is nu ongeveer 1.70 (1 cm verschil met mij nog), nog altijd niet ongesteld met 14 jaar. Maar ach, ik was ook 14, zuslief was 14, moeder ook, zelfs schoonmoeder. Allemaal 14, dan kun je de klok er bijna wel op gelijk zetten dat dat met haar ook goedkomt hihi. Ben eerlijk gezegd wel blij dat ze daar nog niet mee te maken heeft. Maar die groei mag zich nu wel gaan richten in de breedte (best wel een probleem voor m'n moppie het ondergewicht).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een goed nieuws!! Heel erg lang is ook niet alles hoor!
    En ze heft een mama die graag naait.
    Groet, WIlma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat ze toch nog iets gegroeid is. En dat ze een mooie normale lengte krijgt.

    Mijn zusjes zijn allebei 1.55 en dragen daardoor erg veel hakken. En erg vinden ze het allebei niet. Ze hebben alleen allebei een vriend boven de 1.80 ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is een schitterende lengte. Ik ben zelf 1.64 en dat is gewoon prima. Wel ben ik niet gegroeid tussen de 9 jaar en 14 jaar. Maar daarna heb ik het gewoon ingehaald. Dus ook na de 13 jaar kan er nog gewoon gegroeid worden en kan alles nog goed komen. Gezond zijn is toch het belangrijkste!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een heerlijk nieuws ...!!!....wat fijn voor haar en jullie....!!!......liefs dan mij....xxx!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik kan me de opluchting helemaal voorstellen!
    Pfff.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Daar zal een last van je schouders zijn gevallen! Klein zijn is misschien niet altijd leuk, maar heel lang ook niet. Leonoor is het juist andersom. Wel handig om te weten dat een meisje stopt met groeien rond haar 13e jaar ;-) . Maar weet je, zo is iedereen weer zijn eigen unieke ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Freut mich sehr,eine gute Nachricht. Ich kenne es genau,arbeite ja in einem Kinderheim und mit einem kleinen Jungen gehen wir auch sen Weg;))) LG Adelheid

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gelukkig goed nieuws en tussen de 160cm en 165 cm is gewoon een mooie lengte toch voor een meisje!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Er zit groei in, hoe fijn is dat enne met 1.60 valt best te leven ... ik ben er ook nooit boven gekomen. Oudste was altijd de allerkleinste van de klas en heel lang werd ook gedacht dat als ze maar de 1.60 zou halen ... werd gewoon nog 1.70 omdat ze zelfs na haar 13e bleef door groeien, zeg nooit nooit :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi nieuws! Maar ga ook niet teveel op de boeken af........als ik hier zie wat de meiden nog groeien nadat ze 13 jaar zijn geweest! Eigenlijk begonnen ze toen pas echt de lengte in te gaan.......En zoonlief nu 17 jaar ging naar voort gezet onderwijs met maatje 134 en draagt nu gewoon een L. Dus houdt moed, het komt goed!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben niet in de boeken gedoken. De arts zei dat gemiddeld 13,2 jaar was, maar dat is gemiddeld en dat zegt niks over je kind.

      Ik weet van Remco bijv. dat hij na zijn 19e nog ineens 7cm gegroeid was, dus mensen zijn niet standaard :D :D :D

      Groetjes, Collie

      Verwijderen
  12. supergoed nieuws, maar wat ik je al eerder vertelde ik ben met mijn 1.48 ook heel erg gelukkig :) , het is wat je er zelf van maakt.
    Ik heeb er nooit moeite meegehad maar qua kleding is het makkelijk dat ze wat anger wordt.
    als ik een jasje of jurkje koop zit mijn taille altijd op mijn heupen :)
    gr philomene

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (11) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (170) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (2) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (73) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (1) museum (1) muts (4) naaien (2) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (77) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (26) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (4) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonnetje (3) zwemdiploma (3)