maandag 19 januari 2015

Wat is er nu allemaal aan het handje...


Ja, wat is er nu toch aan het handje... Die giga lange radiostilte hier op het blog... Op Facebook liet ik af en toe nog wat horen, maar voor de rest lukte het me gewoonweg niet. Deze keer ben ik niet ziek, ook niets aan de hand met de kinderen, maar een scheiding... Remco en ik gaan scheiden, niet omdat we leefden als kat en hond, totáál niet. Geen ruzie of gedoe, maar gewoon het was op. De liefde was over en we waren geen van beiden gelukkig in ons huwelijk, zonder dat we dat eigenlijk in de gaten hadden.

Ik wist dat er iets niet goed zat, maar stak mijn kop een aardig tijdje in het zand, maar medio augustus/september 2013 merkte ik dat er ècht iets niet klopte... en ging eens eerlijk bij mezelf te rade hoe het nu toch zat met mezelf en Remco. Begin 2014 wist ik meer, en begin april 2014 wist ik het zeker... Ons huwelijk is op en ik wilde scheiden, maar dat roep je ook niet effe...

Ja, scheiden en dat gaat niet in een paar weken of een paar maanden, maar daar zijn héél wat maanden mee gemoeid en niet omdat er een vechtscheiding aan de hand was, nee totáál niet... maar gewoon door de bureaucratie, trage mensen en instanties die je gewoon ergens op een stapel neerploffen en bank-toestanden, want álles moet netjes geregeld worden. De hele paperassenmolen gaat traag in gang gezet worden... en dat kost tijd, veel geduld en vooral als je gewoon nog onder één dak woont veel energie... vandaar die stilte.

Het convenant was eigenlijk in een scheet en een knikker op papier gezet, en was begin september al rond zonder dat de mediator daar ook maar iets voor heeft hoeven doen. Wij hebben van te voren een hele stapel paperassen moeten verzamelen, ingescand en gemaild naar de mediator. De mediator kwam daarna bij ons thuis en heeft gewoon een standaard convenant-formulier met vragen en onderwerpen op ons afgeschoten. We overlegde ter plekke en gaven antwoord.

De inboedel hebben we in 10 minuten verdeeld. Over bij wie de kinderen gingen wonen, daar hebben we de kinderen hun mening gevraagd en hebben we gekeken naar de leeftijd van de kinderen en wie er flexibel is qua werk e.d. in verband met de jongste Bridget. Wie er in het huis bleef wonen, dat was ook héél simpel, diegene die het kan betalen en er wil blijven wonen. Veel dingen waren heel niet zo moeilijk als je het rationeel bekijkt. Emotioneel was het weer een ander verhaal, maar met wat tijd, geduld en een portie begrip kom je een heel eind.

Voor bijna iedereen was het een verrassing dat we gaan scheiden en dat snap ik wel, want gedoe was er niet. Niet voor de buitenkant en ook eigenlijk niet zo veel binnenkant, dus dat we veel hoorde "Maar ik dacht dat jullie zo'n goed huwelijk hadden..."... Ja, ik geloof ook dat we dat zelf eigenlijk ook wel dachten, maar blijkbaar zijn we beiden in de loop van de tijd op twee verschillende sporen geraakt en hebben we dat niet eens zo in de gaten gehad, dus liep eigenlijk alles zoals altijd gewoon door... maar we weten nu dat als we dieper hadden gekeken op dat moment, dat er eigenlijk iets niet goed zat... maar ja... dan moet je wel willen kijken...

Inmiddels zijn we een héle tijd verder en heeft Remco een lieve vriendin en heb ik een lieve vriend... We hadden nooit gedacht dat dat zo snel zou gebeuren, maar zijn beiden heel blij met onze nieuwe partner, ook al zijn we nog niet eens officieel uit elkaar en woonden we zelfs nog onder één dak. Inmiddels heb ik een ander huis in een dorpje naast Gouda en ben ik dat, samen met Dennis (mijn vriend), mijn Pipa en zus Monique sinds eind november aan het opknappen, want veel was door de woningbouwvereniging vernieuwd en vervangen. Het gehele huis was nog origineel uit 1969, inclusief een dot asbest in de vloer beneden en rookanaal, maar de kleuren behang en verf uit de jaren 80... donkerbruin... oranje... beige... IEKS!!!

Remco en ik zijn gescheiden, of eigenlijk zijn aan het scheiden, maar we blijven ouders van Ramon, Kirsten en Bridget. Dus die staan voor ons nummer één en daarvoor zullen we nog steeds één front moeten vormen en dat willen we ook. We willen niet dat zij meer last dan nodig is hebben van de scheiding. We gaan dus op de fiets gezamenlijk naar ouderavonden, zitten dan ook naast elkaar in de schoolbankjes, wandelen in de pauzes een rondje rond de school, omdat we de speeches en "workshops" al 4 keer eerder hebben gehoord (2 x bij Ramon en 2 x bij Kirsten), maar zo kan Bridget wel de avond en de klassen volgen, zodat zij zich kan oriënteren op de nieuwe school.

We hebben een gezins Hangout waarop de dingen worden verteld die iedereen aangaan. We hebben een rooster voor de weekends en vakanties. Ook hoe het zit met de verjaardagen van de kinderen. Héél simpel, waar ons kind is, daar wordt de verjaardag gevierd.

Zo ook afgelopen vrijdag. Bridget was jarig en ze was bij mij en daarvoor is iedereen zoals altijd voor uitgenodigd om na schooltijd langs te komen en een hapje mee te eten en lekkers te snoepen. Remco heeft iedereen opgebeld, want ik had alle telefoonnummers van iedereen nog niet en iedereen is gekomen. Ook Remco met zijn vriendin Saskia en haar kinderen en Dennis waren daar gezellig  bij... en ik vind het toch wel mooi dat dat kan... Één fijne verjaardag voor Bridget met iedereen aanwezig die van haar houdt en van wie zij houdt... Super toch!!

28 opmerkingen:

  1. Wat een verhaal! Vandaar dat ik je zo lang gemist had in blogland. Wat knap dat jullie het samen zo hebben kunnen regelen, zonder mediator, zeker omdat er natuurlijk ook kinderen in het spel zijn. En wat knap ook dat je dit allemaal met ons wil delen! Mooi ook te lezen dat je opnieuw iemand in je leven hebt gevonden, ik wens je alle geluk toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jee wat een verhaal....Vol bewondering gelezen...Knap hoe je er in staat, hoe jullie er mee omgaan en wow, wat snel en rustig alles ondernomen. Althans, zo leest het...Een droomscheiding (in hoeverre je daar van kan spreken natuurlijk) en een instelling waar menig ouder een voorbeeld aan zou kunnen nemen die in deze situatie terecht komt...
    Weet niet of sterkte wensen nog aan de orde is, in ieder geval veel geluk op dit nieuwe pad!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Pff, dat is wat.....
    Ik ben er stil van.
    Maar ik vind het wel super om te horen dat jullie alles zo tip top geregeld krijgen! Ik ken helaas ook hele andere verhalen uit de directe omgeving.....
    Ik wens je veel succes met wat nog geregeld moet worden en heel veel geluk om er weer iets moois van te maken met je nieuwe relatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn om te horen dat het allemaal goed komt, ik wens jullie allemaal een mooie toekomst toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tjonge, ik ben er ook even stil van.... Mooi te lezen dat jullie er met elkaar het beste van maken! En dat Bridget een mooie verjaardag heeft gehad, fijn! Hopelijk is al het geregel snel achter de rug. Veel geluk met je nieuwe vriend en je nieuwe huis. Tot snel weer in blogland?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Sjonge wat een verhaal! Maar wat mooi om te lezen dat het zo ook kan! in plaats van een vechtscheiding .Ik wens jullie allemaal een goede toekomst,en ik had je inderdaad al gemist op blogland,maar wie weet lees ik weer gauw je leuke verhalen.gr.Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een opmerkelijk verhaal, maar toch zo fijn dat jullie daarin zo goed kunnen overeenkomen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Knap dat jullie het zo kunnen aanpakken, succes met het opknappen van je nieuwe huis. Je zal er ongetwijfeld iets moois en gezelligs van maken.....veel geluk in de toekomst!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik had je al een tijd gemist op je blog en vroeg me af wat er aan de hand zou zijn. Deze reden had ik nooit verwacht, erg jammer dat het zo loopt, maar gelukkig is het geen vechtscheiding geworden. Veel sterkte gewenst deze tijd en hopelijk heb je je leventje weer snel op de rit.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een bijzonder verdrietig maar o zo mooi zo kan het ook verhaal....pfff heftig meis....zo bijzonder dat jullie eerlijk zijn tegen elkaar en zo open.....mijn complimenten....heel veel liefs van mij Ria...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het zag er altijd als een sprookje uit maar zie nu....dat zegt niets! Heel fijn dat jullie zo liefdevol met elkaar om gaan. Ik wens je heel liefde en geluk toe in je nieuwe situatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik wordt er stil van. Wat ontzettend knap hoe jullie hiermee omgang, voor jezelf, voor elkaar en voor de kinderen. Ik hoop dat je snel weer je draai hebt gevonden en ons met mooie verhalen in blogland kunt verblijden. Tot die tijd, wens ik je veel sterkte toe met alles op de rit krijgen een goede gezondheid en vooral veel plezier!

    Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het had mijn verhaal kunnen zijn, maar dan 12 jaar geleden. Veel sterkte en natuurlijk veel geluk.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Poeh, hier word ik stil van ...
    Fijn om te horen dat jullie de dingen samen zo goed kunnen afstemmen. Knap!
    Heel veel goeds gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zo kan het dus ook! Hoe fijn voor vooral de kinderen, want dit geeft zoveel rust dan een vechtscheiding. Maak er iets moois van.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Lieve Nicole,
    Wat kan het leven je verrassen, het was zeker niet altijd makkelijk al was het met wederzijdse instemming.
    Goed om niet levenslang getrouwde maatjes te zijn en fijn dat alles zo goed is geregeld voor de kinderen en jullie beiden.
    En wat heerlijk dat de liefde weer volop vlamt, ik zie het aan je, geweldig energieke uitstraling!

    Liefs, Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Via Facebook wist ik al het een en ander en heb veel bewondering over hoe jullie scheiding in zijn werk is gegaan. Dat zie je niet vaak zo! Heb je blogverhalen gemist. Maar heb begrip waarom je niet schreef, heel logisch! Hopelijk kun je nu je genesteld bent en je leven beetje tot rust is gekomen je ook weer meer toekomen aan creativiteit! Waar wij weer van kunnen meegenieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. vandaar dat het zo lang stil was! Ik vroeg me steeds af hoe het met je ging, maar dit had ik niet verwacht. Maar ik begrijp uit je verhaal dat ik daar niet de enige mee ben ;) ik heb je gezellige blogs gemist!
    groetjes sarina

    BeantwoordenVerwijderen
  19. ik durfde het natuurlijk nooit te vragen maar vermoedde wel al zoiets. Het klinkt alsof jullie dat heel goed geregeld hebben samen, dat vindt ik heel mooi om te lezen.....zo kan het dus ook! ik wens je geluk!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Zoow... ik weet even niet echt wat ik moet zeggen.
    Nou ken ik je niet zo heel goed maar ik zag dit niet aankomen nee.
    Wat een ontzettend goede oplossing zo!
    Je komt er wel!
    Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Via Facebook had ik al tussen de regels door een en ander kunnen afleiden...
    maar scheiden is toch nog steeds heftig ingrijpend.
    Wél knap dat jullie dat in gezamenlijk overleg , in peis en vree hebben kunnen doorwerken en afronden.
    Jullie kinderen zullen er dankbaar om zijn.
    Ik wens jullie alle goeds in jullie nieuwe relatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een verhaal.... Je had al iets door laten schemeren via Facebook. Ik wens je veel geluk in je nieuwe huis en met je nieuwe partner!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Je verhaal had ik inmiddels al een beetje zelf ingevuld. Wat een mooi verhaal om te lezen dat het ook zo kan. Ook ik lig in scheiding, het woord vechtscheiding slaat ook niet op ons, het is bij ons complete oorlog. Echt een verschrikking.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jeetje zeg. Wat verschrikkelijk voor je dat het nog een graad erger is dan een vechtscheiding (ik zie het bij een vriendin van mij en dat is geen kattepis!!). Ik vind het nu af en toe al moeilijk, gewoon het hele fenomeen van een scheiding en alles wat daarbij hoort en dan heb ik geen ruzie of zo...

      Verwijderen
  24. yep, ik had het ook al meegekregen maar ik vind het goed om te lezen dat het allemaal in goede harmonie gaat en dat jullie er beiden gelukkiger van zijn geworden. xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Via via op jouw blog terecht gekomen.Ook ik zit midden in een scheiding die tot nu toe niet in een vechtscheiding verloopt.Ben sinds de feestdagen verhuist naar een huurappartementje waar ik de ene week samen met de kinderen woon,de andere week alleen.Hopelijk komt onze wettelijke scheiding snel in orde maar ik vrees dat het nog wel enkele maanden gaat duren.Ook bij ons had het bijna niemand zien aankomen maar ook wij waren beiden op in ons huwelijk en willen het beste voor onze 2 kinderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Jeetje... ik ben na lange tijd weer eens langs je blog gekomen, om eens te kijken hoe het bij jou gaat, enzo. Ik had al tussen de regels door gelezen dat er het een en ander was veranderd. Hier lees ik nu het hele verhaal. Tjongejonge. Dat is niet niks. Maar: Het klinkt alsof jullie er best goed zjin uitgekomen. Ook al zal het niet altijd even makkelijk zijn geweest. Vast ook voor de kinderen niet.

    Ik ben wel blij voor je dat je een goede plek hebt gevonden waar je verder kunt werken! Ik wens jou, en de kinderen heel veel succes toe! Ik kom weer eens vaker langs hier.

    Groetjes
    El

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (11) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (170) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (2) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (73) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (1) museum (1) muts (4) naaien (2) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (77) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (26) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (4) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonnetje (3) zwemdiploma (3)