maandag 2 februari 2015

Bridget alweer 12 jaar



Al weer ruim twee weken terug is Bridget 12 jaar geworden. Het was even vreemd zo om dat in mijn eentje te regelen en te doen, maar uiteindelijk deed ik het absoluut niet in mijn eentje.



's Ochtends begon al héél vroeg, want er moet naar school gefietst worden door iedereen, dus de wekker ging vroeg. Gelijk naar beneden, brrrr... de thermostaat (weliswaar nieuwe) gaat niet automatisch aan. Klapperdeklapperdeklap de aardbeitjes schoongemaakt in de keuken en in plakjes gesneden op beschuitjes met een dot suiker er over heen. De bordjes samen met Kirsten mee naar boven genomen en Ramon en Bridget wakker gemaakt. Licht aan en zingen maar, hahaha. Bridget deed net alsof ze helemaal geen wekker gehoord had en rekte zich nog eens even lekker uit.


Volgens Kirsten moest de oudste beginnen met cadeautjes geven, dat betekende dus dat ik eerst mocht. De schattige lichtblauwe bloemetjesmok en oorbelletjes met roosjes vond ze lief en cute. Een boek, titel nog onbekend, omdat we deel 1 niet zo snel in de dozen terug konden dreggen komt er nog aan.


Daarna mocht Ramon zijn cadeau geven.


Dat was een snoezig kistje met aan de buitenkant een schattig zacht groen kleurtje en lieve bloemetjes. Hij zei "Ja, ik zocht iets wat ze nu leuk vind, maar ook later als ze ouder is en dat ze haar losse troepies gelijk mooi in weg kan stoppen". En dat is een schot in de roos. Ik wil ook wel zo'n kistje.


Daarna kwam Kirsten die haar cadeau nog niet helemaal compleet had, maar wel een hele grote stapel met cursus keyboard op dvd's en een grote map erbij met keyboard muziekbladen voor haar had. Bridget wil dat graag leren spelen en heeft nu een keyboard van Meneer Cor van school te leen en is er zelf eentje aan het opsparen.


Daarna was het brrrr... opstaan en aankleden. Bridget wilde weer een vlecht, zodat haar haar tijdens het fietsen niet zo in haar gezicht blaast, want de laatste paar dagen is het nogal winderig... zeg maar héél erg stormie-achtig. Op school maakte ze haar vlecht wel los. Zo gezegd, zo gedaan. Dame tut zich op en ik zie ineens dat ze enorm veranderd is vergeleken met vorig jaar. Het wordt nu een hele dame zeg!!
Daarna gaan we op de fiets. Ramon draait zich nog lekker om, want die hoeft pas over twee uurtjes op de fiets te stappen, de mazzelaar!! Ik breng Bridget naar school en maak een kiek van haar op het schoolplein als haar haren losgemaakt zijn uit de vlecht en mooie zigzaggeltjes hebben. Daarna ga ik boodschappen doen. Sinds ik geen auto heb, moet dat even in etappes. Dus ik doe elke dag wat, want er past aardig wat in die fietstas, maar om nou te zeggen gigantisch veel... dat dus ook weer niet.


Daarna naar huis en daar beginnen even de boel op de rit te krijgen, want de afgelopen dagen zijn er héél wat dozen met spullen, kasten, bed etc. etc. verhuisd en die moeten hier nog een plek zien te krijgen en ik weet nog niet zo goed waar allemaal, want alle kasten staan nog niet op. Gelukkig heeft Ramon gisteren heel wat dozen en spullen naar de schuur en zolder verhuisd, maar het blijft een rommelige en overvolle bedoening en ik weet af en toe niet welke kant ik met alles op moet. Ook wil ik dat even alles een soplapje krijgt en daarvoor moet je wel een beetje de ruimte krijgen. Rond lunchtijd gaat het hier een beetje lucht krijgen en halverwege de middag komt Remco met de eetkamerstoelen aan, ik heb namelijk nog geen eetkamerstoelen. Ik ben blij dat hij er alvast mee komt, want ik heb geen flauw idee of de gehele familie, van mijn kant en zijn kant, in de woonkamer past. Met die zes stoelen op een rij krijg ik een beetje een idee of dat gaat lukken.


Even voor vieren komt het eerste bezoek. Bridget is er nog niet, maar die is onderweg naar hier met Remco, zijn vriendin Saskia en haar dochters Nicki en Tatum. Mijn zus komt even later ook binnen, met ook een zwik eetkamerstoelen en ik merk dat het toch nog aardig past in deze niet al te grote woonkamer. Ik zet een etagère met allerlei lekkers neer met 3 soorten cake, op elkaar gestapelde spekkies met apekoppen, negerzoenen, autodropjes, roldropjes en bonbons. Ook een enorme schaal met fruit komt op tafel, een bak met banaantjes gemixt met een restant apekoppen, Een plateautje met Indische cake en ook nog een zelfgebakken chocoladetaart van Bridget. Die heeft Bridget bij mijn vriendin samen met haar dochter de vorige dag zelf gebakken, want ik heb nog geen oven.


Langzamerhand druppelt de een na de ander binnen en helpt mijn zus mij gelukkig om iedereen van drinken te voorzien. Ondertussen had ik al het vrolijke gele koffiezetapparaat, gekregen van de moeder van Dennis, uit de trapkast gehaald en ik zie een sticker erop geplakt met het recept hoeveel schepjes koffie, met x-streepjes water, lekkere kopjes koffie is. Gelukkig!! Ik hou niet van koffie, dus ik ben blij met het recept, hahaha. Uiteindelijk is de hele bups voorzien van drinken en ik ga gezellig naast Saskia zitten, hè hè... ronde één gehaald. Iedereen heeft wat te drinken, zit te smikkelen van wat lekkers. Ik zit ook lekker met wat drinken en klets met Saskia. Ik zie Bridget met een stralende snuit cadeautjes uitpakken en kaarten met centjes op een stapeltje leggen. Ze krijgt ook nog schoentjes met hakken, helaas zijn ze te klein en moeten die geruild worden, maar haar snuit zegt voldoende, dat ze het helemaal geweldig vindt!

Daarna nog een ronde met drinken, waarbij er door Ramon en Savannah snel even bij de Coop (dat is mijn nieuwe voorraadkast bij huis, hier ook héél dichtbij) een paar flessen coca cola haalt, want dat is blijkbaar favoriet vandaag. Gelukkig helpt Monique weer en ik bedenk dat ik voorbereidingen voor het avondeten in gang moet zetten en probeer het aanrecht enigszins leeg te krijgen, want in het keukentje heb ik alles wat ik nodig heb, maar het is een slag kleiner dan mijn vorige keuken. Tante Wil helpt me met het roeren van de twee soepen, één zelfgemaakte tomatensoep en één tomatencrèmesoep. Ook worden er knakjes opgewarmd, want elk kind lust wel een broodje knak. Ik smeer ondertussen witte bolletjes en beleg ze met oude en belegen kaas, ham en boterhamworst. Ik krijg van mijn lief Dennis een appje wanneer hij denkt aan te komen. Hij moest vandaag gewoon werken en moet natuurlijk vanuit Tilburg hierheen komen en dat is vanaf Tilburg toch anderhalf uur reizen met de trein en bus. De aansluiting is deze keer met de bus niet sluitend, dus mijn vader haalt hem van het station en brengt hem naar Reeuwijk, dat scheelt weer een twintig minuten wachten.


Ik kijk zo eens mijn woonkamer rond. De woonkamer is verre van af, maar het is er gezellig. Iedereen zit lekker te kletsen en de gehele familie, inclusief nieuwe partners en kids zijn er ook bij aanwezig. Bridget heeft gewoon een gewone gezellige verjaardag met iedereen om haar heen. Strakjes als iedereen weg is gaat ze, samen met Ramon en Kirsten, met Remco mee, want het is zijn weekend en zie ik haar maandag weer.


Bij Remco gaat ze zondag haar traktaties zelf bakken en dat zijn mini appeltaartjes met stroopwafelstukjes. De appeltaart met stroopwafel was favoriet bij haar klasgenootjes tijdens het kerstdiner op school afgelopen kerst. Het verzoek van de klas was dan ook of ze alsjeblieft die taart wilde maken als traktatie met haar verjaardag... dus... dat heeft de dame dan ook héél graag gedaan.

5 opmerkingen:

  1. Ha Nicole,

    Fijn dat je een beetje begint te settelen 'op het dorp'.
    Lijkt me toch flink wennen, vooral het fietsen naar school voor de kinderen.
    Kom gerust eens aanwaaien voor een bakkie thee als je zin hebt op nr. 128.

    Groetjes Gertilde
    (en tegenwoordig bijna achterbuurvrouw!)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hai Gertilde,

    O ja hoor. Ik settel volgens mij al aardig. Qua fietsen is het voor Bridget het meeste wennen, want zij was gewend in drie keer languit vallen op school te zijn. Maar over een half jaar had zij anders ook moeten fietsen en die afstand naar school is niet zoveel verder, dus dat valt mee. Ikzelf moet wel aardig wennen aan het fietsen, want ik heb momenteel geen tuut... dus dat is efkes straf, maar ook dat went.

    Ik heb wel zin in een bakkie thee en ga binnenkort eens op zoek naar nummer 128.

    Groetjes Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd wat een leeftijd al....!....heb je een recept van de appeltaart..?....liefs van mij...x!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zal eens aan Bridget precies vragen hoe ze die taartjes heeft gemaakt.

      Liefs xxx-jes Nicole

      Verwijderen
  4. Nog van harte proficiat met de jarige Jet!!
    Fijn dat ondanks dat nog niet alles af is, het feestje toch zeer geslaagd is geweest.
    En nu weer op naar de volgende doos!!

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (11) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (170) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (2) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (73) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (1) museum (1) muts (4) naaien (2) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (77) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (26) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (4) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonnetje (3) zwemdiploma (3)