donderdag 30 april 2015

Kirsten alweer 17 jaar


Afgelopen dinsdag was Kirsten jarig en werd ze al weer 17 jaar. Kirsten was met haar verjaardag bij mij, maar aangezien er bij mij nog steeds een ernstig gebrek aan stoelen is, heb ik aan Remco gevraagd of het bij hem gevierd mocht worden. Als het prachtig weer was konden we ook nog lekker buiten zitten. Remco vond dat geen probleem, dus zo gezegd, zo gedaan.

Het enige was, dat ik wel gevraagd had of hij mij met de auto wilde ophalen. Ik heb de afgelopen weken wat penicillinekuren weggewerkt en ik pas eventjes héél erg goed op mijn gezondheid. Een zwikkie kilometers wegfietsen staat even niet bovenaan het menu daarvoor. Ik ben 's ochtends nog even bezig geweest mijn lange broek van het Sancho weekend af te maken en zit uiteindelijk ruim op tijd op mijn bureaustoel te wachten. Het is wel wennen hoor, normaal gesproken ben je druk van alles aan het doen, zit je op je lijstje te kijken of je alles hebt en zet je van alles klaar. Niets van dit alles... complete rust in huize Blok.


Uiteindelijk staat Remco om half drie voor de deur en heeft Kirsten ook meegenomen, want die is uit Zeeland komen waaien waar ze met vriendinnen Koningsnacht en Koningsdag heeft gevierd bij een vriendin (ik vind het nog steeds stom klinken Koningsdag... Koninginnedag bekte toch lekkerder hoor). Het traditionele aardbeienontbijt is dus niet door gegaan, maar gaan we een keertje in het weekend doen. Dat wilde Kirsten toch niet overslaan, slechts uitstellen, hahaha. Er hangen gezellig slingers op... oeps vergeten op de kiek te zetten... Er staat een bos prachtige roosjes op tafel en er zijn VHS banden ergens opgeduikeld in het huis...


Bij binnenkomst is er nog niemand en ik vraag of ik iets kan doen en dat kan ik. Of ik Koffie kan zetten... eh... ja... effe denken hoe het ook al weer zat met de streepjes en de schepjes... Ik pak het schepje en zie dat dit een ander schepje is dan normaal. Ik hoop dus dat het goed gaat. Remco zet het water op en pakt de kop en schotels, de vorkjes en de lepeltjes en zet alles klaar.

Ik zit eerst op de bank gezellig naast mijn schoonzusje en Veronique, die haar babypop héél goed vasthoudt. en daarna hops ik eens naar mijn zus en ga daar heerlijk kwebbelen. Later op de avond verhuis ik naar Ramon. Ik merk dat met het geleende hoortoestel het horen véél makkelijker is, ondanks de hoeveelheid mensen, de drukte en het geluid dat er wordt geproduceerd. Ik hoor niet alles, maar door de stand van mijn toestel te veranderen hoor ik heel goed wat er dichtbij wordt gezegd, en wat er verderop wordt gezegd wordt gedempt. Als ze me nodig hebben dan roepen ze me maar wat harder. Ik merk bij thuiskomst dat ik lang niet zo moe ben als normaal na een drukke middag en avond. Ik ben gewoonweg relaxt... tsjonge... dat wordt nog wat.



Even later worden de banden opgezet om te kijken wat er op staat. Remco is op zoek naar een band van Kirsten en die wordt gevonden... Kijk de snoezige freule terwijl ze lekker in badje gaat. Eerst is ze het met haar plons in het warme water niet eens, maar tien tellen later gaat ze kirren en is het helemaal goed. Er wordt wat ge-oh en ahhh geroepen als de visite haar zo zien. Ook om Ramon zijn peutertaaltje wordt vertederd gekeken. Ramon is daar nog hoogblond en heeft een eigenwijs gestreept petje scheef op zijn bol staan.


Langzaam druppelt de visite naar binnen van allebei de kanten van de familie en dat is héél fijn. Kirsten wilde graag een lekker gezellig vol huis en dat is goed gelukt. Er zijn deze keer nog geen mensen op vakantie, dat is namelijk wel vaak gebeurd, maar ja daar ontkom je niet aan als je soms met je verjaardag in de meivakantie valt.

Remco schenkt de koffie en thee in en zet de taarten klaar en snijdt ze. Daarna kan iedereen een stukje taart uit komen kiezen en dat doet iedereen héél graag. Als ik zo om me heen kijken is iedereen weer gezellig aanwezig, net als bij de verjaardag van Bridget. Even later komt Saskia met haar dochters Niki en Tatum, ze komen niet uit Gouda, dus die zijn wat later. Dennis komt niet, want die moet gewoon werken en om ruim een uur heen en een uur terug te reizen heeft eigenlijk na het werk ook geen nut. En ons gezamenlijk cadeautje hebben we zaterdagavond al gegeven, toen Kirsten even aan kwam wapperen, anders had ze dat cadeautje pas later gekregen.

Kirsten en Bridget zitten lekker naast elkaar te kwekken en te giebelen en blijkbaar zegt Kirsten iets geks waarop Bridget reageert door haar hoofd even door elkaar te schuddelen. Hilariteit bij iedereen.


Kirsten is enorm verwend. Ze heeft een cadeaubon gekregen, armbandje met kettinkje een houten Boedha om op te hangen. Schilderijtjes met Boedha afbeeldingen, een oogmaskertje om lekker te relaxen en daarvoor kan ze lekker maskertjes smeren voor haar huidje. Geurkaarsjes, overschoenen voor als je naar festivals gaat en je je schoenen graag schoon houdt, oortjes heeft ze ook gekregen en geld om een droogpak op te sparen voor bij het zeilen.


Aangezien Kirsten dól is op Engeland en dus ook op London heb ik een poplin stofje gekocht, 1,5m groot en daar mag ze van kiezen wat ik er van maken moet. Het was tijdens haar verjaardag nog niet binnen, dus ik had toen een plaatje op een envelopje geplakt, met daarin een tientje voor bij haar droogpak te leggen, maar vandaag kwam het stofje binnen. Aangezien mijn inkt een beetje héél erg op was, kwam er ook een kreet van verbazing over het stofje toen ze de enveloppe open deed... Dit was GAAF!!! Nou, dat hoor ik graag dat het gaaf is, hahaha.

Ik heb tussendoor nog een keer een pot koffie gezet en even gevraagd of de sterkte oké was. Tante Wil zei dat het wel een behoorlijk straf bakkie was, dus ik doe wat minder koffie in het schepje. Ik hoop dat het dan een lekker bakkie wordt. Ik haal tijdens het doorlopen wat boordjes weg, wie geen koffie meer wil krijgt wat anders (oeps, geschrokken van mijn koffiezetterij). Er wordt door de kinderen van allerlei lekkers uit de ijskast gehaald en op schoteltjes gelegd en op tafel gezet. 


Bij een winkeltje vlak bij mij in Reeuwijk hebben ze snoezige armbandjes, oorbellen en kettinkjes... dus... daar zijn Dennis en ik even binnen gelopen voor een mooi cadeautje voor Kirsten. Leuk is dat om samen een cadeautje uit te kiezen. We waren wel een half uurtje zoet met het samenstellen van de armbandjes. Al snel heeft Dennis een armbandje gevonden van een zachtroze kralen met een mooi glinstersteentje in zilveren setting. Het linker armbandje vond ik met een Boedha bedeltje eraan. (Kirsten vind Boedha heel leuk, en heeft van mij met Kerst een keer drie Boedhabeeltjes gekregen van een turquoise krakelé gebakken materiaal). Het middelste armbandje vond Dennis als laatste. Een snoezig twee kleurig armbandje, wit en zacht mintgroen met een Boedha bedeltje en een bedeltje met een kraaltje. Het is de bedoeling van dit soort armbandjes dat ze het bij meerdere armbandjes kan dragen, dus ook bij armbandjes die ze al heeft...

Kirsten is dól op barbequen, maar aangezien het ietwat véél te frips is, gaan de hamburgers gewoon in de koekenpan. Remco heeft lekkere broodjes met beleg gekocht, rundersalade, tomaten- en kippensoep. Dus iedereen heeft straks een volle buik. Nat het eten wordt nog een keer koffie gezet, deze keer door Remco die even informeert hoe het nou zat met dat schepje, want hij heeft iets gehoord over dat schepje, maar hoe zat dat ook al weer. Ik vertel dat ik een zo'n stukje, geef ik aan met mijn vingers, minder koffie in het schepje heb geschept en verder wel het aantal schepjes gelijk met het aantal streepjes heb gehouden.

2 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd met je dochter!! Tijd vliegt zeg. Fijn dat je het toch samen met Remco kon vieren en de hele familie! Gezellig hoor!
    Groet, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd met je dochter! Wat worden ze alle 2 groot!

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (11) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (170) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (2) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (73) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (1) museum (1) muts (4) naaien (2) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (77) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (26) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (4) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonnetje (3) zwemdiploma (3)