donderdag 18 juni 2015

Ramon alweer 19 jaar


Ramon is vandaag alweer 19 jaar geworden. Poeh... gaat hard! Zijn verjaardag is een beetje in tweeën gevierd omdat Bridget er vandaag niet bij kon zijn, want zij is op kamp. Dus afgelopen weekend heeft zij samen met mij, Dennis en Kirsten een lunch met warme broodjes en aardbeitjes klaargemaakt. De eettafel werd gezellig gedekt, mooi servies erbij, leuke kop en schotels en iedereen gezellig op een eetkamerstoel aan tafel geschoven (sinds een paar weken heb ik eetkamerstoelen!!!). Er lagen cadeautjes op zijn bord! Hij heeft van Bridget, Kirsten en mij een spel gekregen, dat hadden de dames zelf zo bedacht, The-Witcher-3-Wild-Hunt-Premium-Edition-PlayStation-4, en van Dennis heeft hij  een kaart om met een code uitbreidingen en updates van het spel te krijgen (als ik het goed begrepen heb).

Aan het eind van de middag kwamen mijn ouders en die blijven gezellig eten. Het uitgekozen menu van Ramon was... aardappels, cordon blue, franse boontjes, doperwtjes, warme appelmoes met kaneel en de door Bridget zelfgebakken chocoladetaart als toetje. We hebben heerlijk gegeten en lekker lang nagetafeld. Mijn ouders komen al járen niet op drukke verjaardagen omdat mijn moeder Parkinson heeft en dan snel moe wordt en het gewoon in drukte niet prettig vind. Haar nieuwe medicijnen helpen goed, maar ze is liever rustig thuis, dus ik ben al héél blij dat ze inmiddels af en toe toch langs kan komen, zeker op dit soort dagen.



Vanochtend Ramon, Kirsten en Remco van harte gefeliciteerd via Hangouts. Bridget was er niet natuurlijk, en kan ik ook niet feliciteren, want mobieltjes zijn verboden mee te nemen op kamp. Ik krijg van Kirsten nadat ik zeg "Hi Liefie, van harte gefeliciteerd met je grote broer van al weer 19 jaar" de reactie "Hij is echt oud", whahaha ik moet er hard om grinniken... laat Ramon het maar niet horen, hahaha.


's Ochtends even op en neer naar Dronten om samen met Remco een laatste pootje te zetten onder aktes en zo en daarna ga ik in huis wat van A- naar B-tjes doen. Richting vier uur ga ik me klaar maken om op de fiets te stappen naar Gouda. Het is zonnig, met een hard windje... Ik ben benieuwd hoe lang ik mijn jasje en sjawl aan/om hou. Mijn zonnebril zal ik wel nodig hebben met die harde wind, want hier zijn ze flink aan het bouwen en aan de weg bezig en ik heb geen trek in zand in mijn ogen. Twee weken geleden een nieuwe zonnebril bij het Kruitvat gescoord... Ik vind hem wel leuk en hij weegt niks, perfect voor op mijn neus.


De wind staat zo hard en ik heb deze keer zelfs wind mee, dat ik gewoon 10 minuten eerder aankom... Dus in plaats van de geplande 17:00 uur, kom ik al om 16:50 aan. Ik zie dat Ramon zijn nieuwe shirt aan heeft, die ik vorige week vrijdag voor hem besteld heb samen met een mooie antracietgrijze broek en een wit slim-fit overhemd. Hij heeft die set met zijn verjaardag bij mij aangedaan. Staat hem ontzettend goed. Het shirt bleek tijdens het uitpakken lichtroze te zijn, in plaats van het verwachtte wit... Die productfoto's zijn dus niet helemaal goed van kleur Mr. We!! Je witbalans klopt van geen kanten... tis-maar-datje'tweet!

Ramon heeft van Remco een houder gekregen om op zijn controller te plaatsen en op die houder kan je je mobiel plaatsen (kan alleen met android mobieltjes heb ik begrepen.


Kijk aan de achterkant kan je zien dat de mobiel bevestigd is met een zuignap. Er waren nog wat dingen die konden, zodat je kon spelen via spellen op je andere apparaten, weet niet meer hoe het zat, maar Ramon is er héél blij mee.


Langzamerhand komt er wat visite binnen. Eerst zitten we binnen, maar dan verdwijnen de heren naar buiten en blijkt het buiten gewoon heel lekker te zijn... een kwartier later zet de wind weer op en hebben de dames... tenminste Savannah, Kirsten, tante Wil, Nathalie, ik en mijn zus een vestje of jasje nodig, maar we blijven lekker buiten.


Kirsten gaat direct bij mij op schoot zitten, onder het mom van dat alle stoelen bezet zijn, maar eigenlijk vind ze mijn schoot wel een zacht kussentje om op te zitten. Ik hou ook nog eens wat wind tegen en ik ben ook wel een lekker warm kacheltje... Tsja... wat handig hè, zo'n moeder als zetel! Maar wel gezellig hoor, zo zwaar is de freule niet, alleen eten ging niet zo handig met z'n tweetjes.


Het eten is een barbeque, met Marokkaans brood, tapenades, kruidenboter en salade. Op de barbecue liggen gehaktstaafjes, kipsaté, hamburger en mini pizzaatjes. Het smaakt allemaal heerlijk!


Het zonnetje begint langzaamaan minder sterk te worden, maar we zitten nog steeds lekker buiten en de freule zit op mijn schoot en tijdens het eten op een stoel... Mijn sjawl heb ik hier nog niet om, dus blijkbaar is het nog wel lekker van temp.



Ramon zit lekker bij Savannah te kwebbelen en als het gaat regenen, héél zachtjes, maar goed, je wordt er toch nat van, gaan we binnen zitten. Even later gaat de bel, en het langverwachte pakketje van Ramon wordt afgeleverd. Het is geen verjaardagscadeautje. Ramon heeft het zelf gekocht, maar wel iets waar hij héél lang naar uitgekeken heeft, namelijk zijn nieuwe mobiel!


Bij verjaardagen, hier of bij mijn zus... waar je Ramon ziet zie je Savannah en waar je Savannah ziet zie je Ramon, hahaha.



Iedereen zit naar Ramon te kijken wat hij uit het doosje... of eigenlijk doos haalt, want er zit niet alleen een mobieltje in, maar ook een koptelefoon. Die een nieuw soort "klik" aansluiting heeft die subliem werkt. Ramon legde van alles uit en laat het zien. Ziet er mooi uit allemaal.


Langzaamaan gaat er visite naar huis en Ramon en Kirsten zitten lekker tegen elkaar aan. Ramon met zijn nieuwe koptelefoon om zijn nek en mobieltje in zijn handen. Saskia komt even na achten met Niki en Tatum, want Tatum had een selectietraining en is door en mag in de selectie spelen. Super dus!

Er wordt nog wat lekker na gekletst en om negen uur vat Kirsten moed om aan haar huiswerk te beginnen M&O... ze zucht er diep van en heeft morgen rond tweeën een toets... Ik ga goed voor haar duimen, want ze ziet er zwaar tegenop. Ze heeft de laatste weken zoveel toetsen, verslagen en in teamverband werkstuk maken met een presentatie gisteren als klap op de vuurpijl dat ze even een beetje gaar is. Nog even doorzetten en dan begint de vakantie.


Ramon is zoals je ziet goed verwend door iedereen. Hij heeft veel centjes gekregen om iets moois bij elkaar te sparen. Een mooi spel, een code-kaart voor uitbreidingen van het spel en een gadget voor op zijn controller gekregen. Hij glunderde de hele avond, dus het was een fijne verjaardag.

Ik stap zo rond kwart over negen op mijn fiets, nadat ik Kirsten boven even gedag heb gezegd en gevraagd heb wanneer ik moet duimen voor de toets... Ik krijg van de freule een dikke pakkerd en ga naar beneden Ramon gedag zeggen met een dikke kroel erbij (ja... ook al is 'ie 19 jaar, dikke kroelen met een kus krijgt 'ie nog steeds van me :D ).

Als ik mijn fiets pak, zie ik dat het grauwer begint te worden en dat windstil is. Misschien prettig, tenminste in ieder geval voor mijn rok, hoef ik die niet steeds naar beneden te duwen, maar er ook meer risico is voor nattigheid. Mijn vriendin vroeg zich trouwens af of ik in rock & roll periode was... Volgens mij niet, want gisteren had ik zwarte stilettolaarsjes, skinny jeans en zwart truitje aan.... niks rock & rollerigs aan, hahaha. Het was nog droog, maar halverwege begonnen de eerste druppels te vallen. Gelukkig kwamen er ps op het laatst wat meer regendruppels naar beneden zeilen, ik en mijn rock & roll jurk bleven aardig droog.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (11) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (170) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (2) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (73) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (1) museum (1) muts (4) naaien (2) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (77) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (26) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (4) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonnetje (3) zwemdiploma (3)